Opetussuunnitelmat

Opetussuunnitelma
Osaamisalueet
Tietoa koulutuksesta
Ryhmä(t)
OPE20, OPE22, OPE21
Paikkoja
-
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Opetuskieli
Suomi
Opintojakson tyyppi
-
Vastuuopettaja
-
Toteutustapa
T&k-osuus: 0.00 op
Virtuaaliosuus: 3.00 op
Lähiopetus: 0 op
Opettaja(t)
Esa Virkkula
Pienryhmä(t)
-

Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso on hyväksytty, kun osaamistavoitteet on saavutettu.

Opetusmenetelmät
Akvaariotentti

Aika ja paikka
-

Oppimisympäristöt
-

Opetusmateriaali
Aaltonen, K. & Camara, A. 2014. Työkaluja osaamislähtöiseen arviointiin. Ammattikasvatuksen aikakauskirja 16 (3), 44-52. Luettavissa (viitattu 20.5.2019): https://akakk.fi/wp-content/uploads/Aikak_2014_3_lehti.pdf
Niskanen, A., & Ylitervo, R. 2019. Työpaikalla tapahtuva oppiminen - mahdollisuus vai uhka? Teoksessa Keurulainen et al. (toim.). Kokemuksia ja näkemyksiä uudistuvasta ammatillisesta oppimisesta. (s. 39-46). Luettavissa (viitattu 20.1.2021) https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/160613/JAMKJU...
Ohjaan.fi. 2018. https://ohjaan.fi/
Opetushallitus, 2018. Osaamisen osoittamisen, arvioinnin ja todentamisen laadunhallinta ammatillisessa koulutuksessa. Luettavissa: https://www.oph.fi/sites/default/files/documents/osaamisen_...
Opetushallitus. 2019. Osaamisen arviointi ammatillisessa koulutuksessa. Luettavissa: https://www.oph.fi/fi/koulutus-ja-tutkinnot/ammatillinen-ko...
Opiskelijan arviointi - opetusvideo. 2014. Katsottavissa https://www.youtube.com/watch?v=5hGhqDidIcg
Virkkula, E. 2019. Arviointia, arvostelua vai arvausta osa I: miten toteutetaan opiskelija-arvioinnin kokonaisuus? OAMK, ePooki asiantuntijablogi. Luettavissa: urn.fi/urn:nbn:fi-fe2019110636905
Virkkula, E. 2019. Arviointia, arvostelua vai arvausta osa II: millainen on hyvä osaamistavoite ja arviointikriteeri? OAMK, ePooki asiantuntijablogi. Luettavissa: urn.fi/urn:nbn:fi-fe2019110737079
Virkkula, E. 2019. Arviointia, arvostelua vai arvausta osa III: millainen opiskelija-arviointi edistää oppimista? OAMK, ePooki asiantuntijablogi. Luettavissa: urn.fi/urn:nbn:fi-fe2019110837234
Virtanen, V., Postareff, L., & Hailikari, T. 2015. "Millainen arviointi tukee elinikäistä oppimista?" Yliopistopedagogiikka 1/2015. Luettavissa https://lehti.yliopistopedagogiikka.fi/2015/03/27/millainen...

Lisäksi itse valittu painettu tai verkkoaineisto.

Lisätietoja opiskelijoille
1) Tutustu tentin aiheeseen katsomalla videon "Opiskelijan arviointi" (kesto n. 9 min) osoitteessa: https://www.youtube.com/watch?v=5hGhqDidIcg
2) Tämän jälkeen valmistele itsenäisesti vastaukset kaikkiin akvaariotentin kysymyksiin. Valmistelussa tulee käyttää oppimisen resursseissa mainittuja lähteitä ja/tai muuta valitsemaasi luotettavaa lähdemateriaalia.
3) Kun arvioit vastausten olevan parasta mahdollista laatua, ilmoittaudu tenttiin tekstiviestillä no: 050 360 4911 vähintään vuorokautta ennen tenttimisajankohtaa. Tentin toivottu alkamisajankohta (mielellään virka-aikana) tulee ilmoittaa.
4) Opettaja lähettää neljä kysymystä matkapuhelimeesi muutamaa minuuttia ennen tentin alkua. Sinulla on kaksi tuntia aikaa lähettää vastauksesi kysymyksiin opettajan sähköpostiosoitteeseen: Merkitse sähköpostin aiheeksi: "Tenttivastaukset 1P00BA45."
5) Tentti arvioidaan hyväksytty / täydennettävä -asteikolla.
Usein kysytään, kuinka laaja vastauksen on oltava, että se on hyväksyttävissä. Tähän vastaus perinteiseen tapaan, ettei se määrä vaan laatu! Toisaalta kokemuksen ja erityisesti oppijoilta saadun palautteen - tehdyt akvaariotentit - perusteella 'tiukkakin laatu' näyttää vaativan vähintään yhden A4-sivun/kysymys. Erityisen tärkeää on muistaa, että vastausten suora kopioiminen lähteestä ei osoita asian osaamista. Älä siis missään tapauksessa kopioi, vaan käsittele.
Muista liittää jokaisen vastauksen loppuun maininta käytetyistä lähteistä!

Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
-

Opettaja(t)
Esa Virkkula

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
-

Tenttien ajankohdat
-

Kv-yhteydet
-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
-

Sisällön jaksotus
-

Arviointikriteerit hyväksytty
-

Arviointikriteerit hylätty
-

Tiedot haettu 20.5.2024 18:32:39