Opetussuunnitelmat
Opintojaksokuvaus
1P00BA51 | Some-Ekspertti (3 op) |
Osaamistavoitteet | Tavoitteena on edistää tieto- ja viestintätekniikan (tvt) sekä sosiaalisen median osaamista ja perehtyä syvemmin ammatillisen opetuksen tvt:aa hyödyntäviin pedagogisiin malleihin. Ope.fi II -tason koulutuksella kehitetään asiantuntijavalmiuksia, joita tarvitaan kehitettäessä tietoyhteiskuntaosaamista oppilaitosten välisessä tai kansallisessa verkostoyhteistyössä sekä erilaisia oppimisympäristöjä yhdistävässä toiminnassa. II -tason koulutuksella tuetaan mahdollisuuksia erikoistua henkilöä itseänsä kiinnostavien osa-alueiden asiantuntijaksi. |
Sisältö | Työyhteisöjen kehittäminen kansallisessa toimintaympäristössä Pedagoginen ja ohjausosaaminen / Toiminta sähköisissä oppimis- ja osallistumisympäristöissä. Mobiilioppiminen Verkosto- ja tietohallinnon kehittäminen Tiedonhallinta ja -hankintataidot, oman työn ja asiantuntijuuden kehittäminen. Työyhteisöjen vuorovaikutus ja viestintä. |
Suoritustavat | Opinnot suoritetaan itsenäisesti osaamismerkkeinä. Kehittäjä-tasolla (5 op) osallistujan tulee suorittaa Noviisi-tason (10 osaamismerkkiä) ja Ekspertti-tason (15 osaamismerkkiä) lisäksi vähintään 20 osaamismerkkiä, jolloin merkkejä on yhteensä vähintään 45. Haettavat osaamismerkit löytyvät listattuna eMateriaaleista kohdasta Osaamisen kehittäminen ja sen alta Digipedagogisen osaaminen valinnaiset osaamismerkit: oamk.fi/amok/emateriaalit/fi/osaamisen-kehittaminen/... Osaamismerkit arvioi Some-Kehittäjän vastuuopettaja. Kun olet saanut kaikki 25 merkkiä suoritettua, ilmoita siitä Tiina Rusaselle |
Toteutustavat | Itsenäistä opiskelua. |
Oppimateriaalit | - |
Arviointiasteikko | - |
Arviointikriteerit | |
Arviointikehikot | - |
Lisätietoja opiskelijoille | Sisällöt perustuvat Ope. fi -tasojen kuvattuun viitekehykseen ja vastaa II -tason päivitysosuutta: Työyhteisöjen yhteistyössä tarvittavan ja kansallisen tason asiantuntijuuden kehittäminen. |
Vastuuhenkilöt | - |
Linkit | - |
Toteutukset
Ei toteutuksia.
Tiedot haettu 9.5.2024 18:36:16