Opetussuunnitelmat
-
Opetussuunnitelma
-
Osaamisalueet
-
Arviointikehikko
-
Tietoa koulutuksesta
AMK-TUTKINTO-OPISKELIJAN OSAAMISEN ARVIOINTIKEHIKKO
Rehtorin päätös 2.6.2010 § 133
VAATIVUUSTASO III
TASOT | AMMATILLINEN TIETOPERUSTA JA TIEDONHAKU | AMMATTITAITO, TOIMINTA JA TOIMINNAN KOHDE (TILAAJA, ASIAKAS, KÄYTTÄJÄ) | RYHMÄTYÖTAIDOT JA JOHTAMINEN | VASTUULLISUUS |
5
OSAA | - käyttää ammattikäsitteitä asiantuntevasti ja yhdistää niitä sujuvasti kokonaisuuksiksi
|
- esittää innovatiivisia tai vaihtoehtoisia ratkaisuja ammatillisiin tehtäviin
- soveltaa ammatillista osaamistaan tarkoituksenmukaisesti eri tilanteissa
- ottaa vastuun tilaaja/asiakas tms. prosessin kokonaisuudesta
|
- johtaa henkilöiden/ryhmien ammatillista kehittymistä
- toimia tavoitteellisesti ja työelämää kehittävästi
|
- kehittää yhteisön turvallisuutta
- soveltaa ammattieettisiä periaatteita tarkoituksenmukaisesti eri tilanteissa
|
3
OSAA | - käyttää ammattikäsitteitä sujuvasti ja laaja-alaisesti
- arvioida kriittisesti käyttämiään tietolähteitä
|
- toimia monimutkaisissa tai ennakoimattomissa työtilanteissa
- toimia tilaaja-/asiakaslähtöisesti
|
- edustaa ammattialaansa monialaisissa/moniammatillisissa ryhmissä
|
- toimia työtehtävissä vastuullisesti turvallisuus huomioiden
|
1
OSAA | - käyttää ammattikäsitteitä johdonmukaisesti
- perustella tietolähteiden käytön
- perustella toimintaansa tutkitun tiedon/selvitysten avulla
- soveltaa ammatillista tietoperustaa tilanteen mukaisesti
- etsiä tietoa tiedonhankinnan prosessin eri vaiheiden mukaisesti
|
- toimia erilaisissa tehtävissä toimeksiannon mukaan
- selvittää ja analysoida toimintaan liittyviä lähtökohtia, tarpeita ja perusteita
|
- suunnitella ja ohjata myös monialaisten/-ammatillisten ryhmien tavoitteellista toimintaa
- viestiä ammattialansa asioista asiantuntijoiden ja ei-asiantuntijoiden kanssa
|
- selvittää työtehtäviin liittyvät turvallisuusohjeet ja toimia niiden mukaisesti
- toimia ammattialansa eettisten periaatteiden mukaisesti ja perustella toimintaansa
|
VAATIVUUSTASO II
5
OSAA | - käyttää ammattikäsitteitä asiantuntevasti
- perustella tietolähteiden käytön
- perustella toimintaansa tutkitun tiedon/selvitysten avulla
|
- toimia monimutkaisissa tai ennakoimattomissa työtilanteissa
|
- organisoida ja ohjata ryhmän toimintaa
|
- toimia vastuullisesti turvallisuus huomioiden
- perustella toimintaansa ammattialansa eettisten periaatteiden mukaisesti
|
3
OSAA | - käyttää ammattikäsitteitä johdonmukaisesti
- arvioida kriittisesti käyttämiään tietolähteitä
- etsiä tietoa tiedonhankinnan prosessin eri vaiheiden mukaisesti
|
- soveltaa ammatillista osaamistaan eri työtehtävissä
- toimia ammatillisessa kohderyhmän huomioivassa tilanteessa itsenäisesti ja vastuullisesti
|
- toimia yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi työryhmässä
|
- suunnitella toimintaansa turvallisuus huomioiden
- osoittaa perehtyneisyyttä ammattialan eettisiin periaatteisiin
|
1
OSAA | - osoittaa perehtyneisyytensä alan tietoperustaan
- perustella toimintaansa ammattitiedon avulla
- etsiä tietoa monipuolisista tietolähteistä
|
- toimia erilaisissa tehtävissä eri toimintaympäristöissä
|
- osallistua ja tuoda osaamisensa ryhmän käyttöön
|
- osoittaa perehtyneisyytensä keskeisiin ammattialan turvallisuuskäytänteisiin
- toimia eettisten periaatteiden mukaisesti
|
VAATIVUUSTASO I
5
OSAA | - käyttää ammattikäsitteitä johdonmukaisesti
- arvioida erilaisia tietolähteitä
- etsiä tietoa tiedonhankinnan prosessin eri vaiheiden mukaisesti ja perustella tietolähteiden käytön
|
- suunnitella toimintaansa vertaillen ja analysoiden eri ratkaisuvaihtoehtoja
- toimia erilaisissa tehtävissä eri toimintaympäristöissä
- toimia ammatillisessa kohderyhmän huomioivassa tilanteessa itsenäisesti ja vastuullisesti
|
- organisoida opiskelijaryhmän toimintaa
|
- suunnitella toimintaansa turvallisuus huomioiden
- perustella toimintaansa ammattialansa eettisten periaatteiden mukaisesti
|
3
OSAA | - osoittaa perehtyneisyytensä alan tietoperustaan
- rajata tiedon tarpeen yksittäisissä tiedon käyttötilanteissa
|
- toimia tyypillisissä tehtävissä/tilanteissa kohderyhmälähtöisesti
|
- toimia tavoitteellisesti opiskelijaryhmässä
|
- toimia ammattialansa eettisten periaatteiden mukaisesti
- noudattaa turvallisuusohjeita
|
1
OSAA | - käyttää yksittäisiä ammattikäsitteitä
- etsiä yksittäiseen tilanteeseen tietoa erilaisista tietolähteistä
- erottaa arkitiedon tutkitusta tiedosta
|
- toimia yksittäisissä tilanteissa tehtäväksiannon mukaisesti
- osoittaa perehtyneisyyttä ammattialansa kohderyhmiin
|
- toimia opiskelijaryhmän jäsenenä
|
- osoittaa perehtyneisyyttä ammattialansa eettisiin periaatteisiin
- toimia turvallisesti
- noudattaa annettuja ohjeita ja sääntöjä
|
Tiedot haettu 11.1.2022 14:30:23