Ryhmä(t)
PLK23SYLIIKE, LTK23SY, TAL23SY
Paikkoja
Ei käytössä
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Opetuskieli
Suomi
Opintojakson tyyppi
Avoin amk, Yamk
Vastuuopettaja
Ei käytössä
Toteutustapa
T&k-osuus: 0.00 op
Virtuaaliosuus: 5.00 op
Lähiopetus: 0 op
Opettaja(t)
Juho-Antti Tuhkanen, Johanna Hyvönen, Päivi Aro
Pienryhmä(t)
Tutkinto-opiskelijat, Avoin amk
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintotehtävien suorittaminen hyväksyttävästi.
Opetusmenetelmät
Kontaktiopetusta: pe 25.8. (4 h), pe 15.9. (4 h) ja pe 6.10. (4 h). Muutoin työskentely tapahtuu Moodle-oppimisympäristossä.
Aika ja paikka
25.8. - 30.11.2023, Moodle-ympäristö ja Zoom.
Oppimisympäristöt
Ei käytössä
Opetusmateriaali
Ojasalo, Moilanen & Ritalahti 2014 (tai uudempi p.). Kehittämistyön menetelmät, uudenlaista osaamista liiketoimintaan.
Toikko & Rantanen 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta.
Vilkka 2015. Tutki ja kehitä.
Kananen 2017. Kehittämistutkimus interventiotutkimuksen muotona, opas opinnäytetyön ja pro gradun kirjoittajalle.
Hassi, Paju & Maila 2015. Kehitä kokeillen, organisaation käsikirja.
Muu materiaali ilmoitetaan Moodle-oppimisympäristössä
Lisätietoja opiskelijoille
Tutkimusmenetelmien osuus on 3,5 op (opettaja Päivi Aro & Johanna Hyvönen) ja tutkimusviestinnän osuus 1,5 op (opettaja Juho-Antti Tuhkanen).
Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei käytössä
Opettaja(t)
Juho-Antti Tuhkanen, Johanna Hyvönen, Päivi Aro
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei käytössä
Tenttien ajankohdat
Opintojaksoon ei kuulu tenttiä.
Kv-yhteydet
Ei käytössä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lähiopetus 12 tuntia, ohjausta noin 10 tuntia ja itsenäinen työskentely noin 100 tuntia.
Sisällön jaksotus
Ei käytössä
Arviointikriteerit hyväksytty
Hyväksytyn arviointikriteerit (numerointi vastaa osaamistavoitteita):
1.
Opiskelija tietää tutkimuksellisen kehittämistyön prosessin vaiheet.
Opiskelija peilaa tutkimuksellisen kehittämistyön prosessia kehittämistyöhönsä.
Hän määrittelee ja rajaa kehittämiskohteen.
Hän pohtii kehittämistyönsä metodologisia valintoja.
2.
Opiskelija valitsee tarkoituksenmukaisen lähestymistavan kehittämistyöhönsä.
Hän vertailee eri lähestymistapoja.
Hän perustelee valitun lähestymistavan.
3.
Opiskelija valitsee tarkoituksenmukaisia menetelmiä kehittämistyöhönsä.
Hän perustelee valitut menetelmät.
4.
Opiskelija käyttää lähteitä oikein opinnäytetyön raportissa.
Opiskelija käyttää lähteitä kriittisesti.
Opiskelija tunnistaa referoinnin ja suoran lainauksen erot.
Opiskelija merkitsee tekstiviittaukset ja lähteet Oamkin opinnäytetyön ohjeen mukaisesti.
5.
Opiskelija suunnittelee opinnäytetyönsä raportin.
6.
Opiskelija laatii opinnäytetyönsä tuloksista tiedotteen, blogin, asiatuntija-artikkelin tai posterin.
Arviointikriteerit hylätty
Ei käytössä
Ryhmä(t)
JOH24KY
Paikkoja
Ei käytössä
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Opetuskieli
Suomi
Opintojakson tyyppi
Ei käytössä
Vastuuopettaja
Ei käytössä
Toteutustapa
T&k-osuus: 0.00 op
Virtuaaliosuus: 5.00 op
Lähiopetus: 0 op
Opettaja(t)
Juho-Antti Tuhkanen, Hanna Okkonen
Pienryhmä(t)
Ei käytössä
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintotehtävien suorittaminen hyväksyttävästi.
Opetusmenetelmät
Kontaktiopetusta: pe 12.1. (4 h), pe 2.2. (4 h) ja pe 23.2. (4 h). Muutoin työskentely tapahtuu Moodle-oppimisympäristossä.
Aika ja paikka
Lukujärjestyksen mukaisesti, Moodle-ympäristö ja Zoom.
Oppimisympäristöt
Ei käytössä
Opetusmateriaali
Ojasalo, Moilanen & Ritalahti 2014 (tai uudempi p.). Kehittämistyön menetelmät, uudenlaista osaamista liiketoimintaan.
Toikko & Rantanen 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta.
Vilkka 2015. Tutki ja kehitä.
Kananen 2017. Kehittämistutkimus interventiotutkimuksen muotona, opas opinnäytetyön ja pro gradun kirjoittajalle.
Hassi, Paju & Maila 2015. Kehitä kokeillen, organisaation käsikirja.
Muu materiaali ilmoitetaan Moodle-oppimisympäristössä
Lisätietoja opiskelijoille
Tutkimusmenetelmien osuus on 3,5 op (opettaja Hanna Okkonen) ja tutkimusviestinnän osuus 1,5 op (opettaja Juho-Antti Tuhkanen).
Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei käytössä
Opettaja(t)
Juho-Antti Tuhkanen, Hanna Okkonen
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei käytössä
Tenttien ajankohdat
Opintojaksoon ei kuulu tenttiä.
Kv-yhteydet
Ei käytössä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lähiopetus 12 tuntia, ohjausta noin 10 tuntia ja itsenäinen työskentely noin 100 tuntia.
Sisällön jaksotus
Ei käytössä
Arviointikriteerit hyväksytty
Hyväksytyn arviointikriteerit (numerointi vastaa osaamistavoitteita):
1.
Opiskelija tietää tutkimuksellisen kehittämistyön prosessin vaiheet.
Opiskelija peilaa tutkimuksellisen kehittämistyön prosessia kehittämistyöhönsä.
Hän määrittelee ja rajaa kehittämiskohteen.
Hän pohtii kehittämistyönsä metodologisia valintoja.
2.
Opiskelija valitsee tarkoituksenmukaisen lähestymistavan kehittämistyöhönsä.
Hän vertailee eri lähestymistapoja.
Hän perustelee valitun lähestymistavan.
3.
Opiskelija valitsee tarkoituksenmukaisia menetelmiä kehittämistyöhönsä.
Hän perustelee valitut menetelmät.
4.
Opiskelija käyttää lähteitä oikein opinnäytetyön raportissa.
Opiskelija käyttää lähteitä kriittisesti.
Opiskelija tunnistaa referoinnin ja suoran lainauksen erot.
Opiskelija merkitsee tekstiviittaukset ja lähteet Oamkin opinnäytetyön ohjeen mukaisesti.
5.
Opiskelija suunnittelee opinnäytetyönsä raportin.
6.
Opiskelija laatii opinnäytetyönsä tuloksista tiedotteen, blogin, asiatuntija-artikkelin tai posterin.
Arviointikriteerit hylätty
Arvosana on hylätty, jos tehtävät eivät täytä yllä olevia arviointikriteereitä tai jos tehtäviä ei ole palautettu toteutuksen määräpäiviin mennessä.