Curricula

Curriculum Table
Competences
Assessment Framework
General Information
Ryhmä(t)
TAN21SPSW, TAN21SPPA
Paikkoja
5 - 30
Arviointiasteikko
0-5
Opetuskieli
Suomi
Opintojakson tyyppi
Tanssi
Vastuuopettaja
Ei käytössä
Toteutustapa
T&k-osuus: 0.00 op
Virtuaaliosuus: 0.00 op
Lähiopetus: 3 op
Opettaja(t)
Niina Sassali
Pienryhmä(t)
Ei käytössä

Arviointiasteikko
0-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakson arviointimenetelmänä käytetään 360-arviointia, jota on aiemmin käytetty Tanssin didaktiikka -opintojaksolla.
Opiskelija reflektoi omaa toimintaansa, vertaisarvioi toisten opiskelijoiden toimintaa sekä saa keskustellen palautetta kokemusasiantuntijoilta ja opettajalta.
Opintojakson arvosana määräytyy LÄHIvaihtoehdossa opiskelijan suunnitteleman ja pitämän opetustuokion ja siitä tuotetun kirjallisen dokumentaation perusteella, ITSE-vaihtoehdossa opintojakson arvosana määräytyy opetustuokion esittelyn ja sen kirjallisen reflektoinnin pohjalta.
Lisätietoa arviointimenetelmistä ja -kriteereistä löytyy Moodlesta opintojakson aikana.

Opetusmenetelmät
Tutkiva oppiminen, haastattelut, keskustelut, itsenäinen opiskelu, toiminnalliset harjoitukset ja ryhmässä toimiminen.

Aika ja paikka
Syksyllä 2023: Jakso 2.
Keväällä 2024: Jakso 3 ja 4.

Oppimisympäristöt
Ei käytössä

Opetusmateriaali
Opiskelumateriaalia tuotetaan yhteisöllisesti ja sitä löytyy Moodlesta opintojakson aikana.

Lisätietoja opiskelijoille
Ei käytössä

Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
Tämä toteutus suoritetaan JOKO

1. osallistumalla lähiopintoihin Linnanmaan kampuksella TAI
2. itsenäisellä suoritusvaihtoehdolla opinnollistamalla omaa työtä TAI
3. HOTtaamalla opintojakson, mikäli opiskleijalla on osaamista aiheeseen liittyen.

Mikäli opiskelija valitsee vaihtoehdon 2. hän sopii suoritustavasta ja osaamisen osoittamisen ajankohdasta vastuuopettajan kanssa. Mikäli opiskelija valitsee suoritustavan 3. hän käynnistää HOT-menettelyn Pepissä ja osoittaa hakemuksen vastuuopettajalle.

Opettaja(t)
Niina Sassali

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opiskelija voi halutessaan toteuttaa opintojakson oppimistehtäviin kuuluvan opetustuokion aidossa työelämäyhteydessä osana 30 op:n harjoittelua.
Tässä tapauksessa opiskelija sopi asiasta vastuuopettajan kanssa ja keskustelee asiasta harjoitteluvastaavan kanssa ja ehdottaa tälle toimenpiteitä oman opetustuokionsa yhdistämiseksi osaksi harjoitteluaan työtä opinnollistamalla.

Tenttien ajankohdat
Opintojakson hyväksyttyyn suorittamiseen vaaditaan oppimistehtävien
toimittaminen arvioitavaksi Moodleen 30.4.2023 mennessä. Mikäli opiskelija ei ole tehnyt tai ei toimita osaamisen osoittamisen tehtäviään arvioitavaksi annettuun ajankohtaan mennessä Peppiin merkitään arvosanaksi hylätty. Tästä eteenpäin vastuu opintojakson suorittamisen toimenpiteiden ehdottamisesta on opiskelijalla itsellään.

Ote arviointisäännöstä:
Opiskelijalla on oikeus korottaa hylättyä opintojaksosuorituksensa arvosanaa. Korotusmahdollisuus on kahden seuraavan lukukauden aikana ensimmäisestä hylätystä arvosanasta. Tutkintovastaava päivittää tarvittaessa opiskelijan kanssa henkilökohtaisen opintosuunnitelman, mikäli opiskelija ei saa hyväksyttyä arvosanaa määräajassa.

Opiskelijalla on oikeus korottaa hyväksyttyä opintojaksosuorituksensa arvosanaa kerran. Korotusmahdollisuus on kahden seuraavan lukukauden aikana. Arvosanoista paras jää voimaan.

Suorittamatta jäänyt opintojakso opiskellaan ja arvioidaan uusimman opetussuunnitelman mukaisesti (opintojakso tarjotaan seuraavan kerran lukuvuonna 2024-2025).

Kv-yhteydet
KV-vaihdossa olevat opiskelijat voivat ehdottaa henkilökohtaista suoritustapaa, jossa voi ottaa huomioon KV-vaihdossa tehtävät opinnot.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijan viikkotyömäärä on 40 h.
1 op on opiskelijalle laskennallisesti n. 27 tuntia työtä. Tällä opintojaksolla opiskelijan työmäärä on n. 81 tuntia / 3 op. Tästä määrästä lähiopintoja tarjotaan lukujärjestyksen mukaisesti. Lähiopetuksen ulkopuolelle jäävällä ajalla opiskelija työstää itsenäisesti osaamisen osoittamisen tehtäviä.

Lähiopintojen aikataulu https://lukkarit.oamk.fi/

Sisällön jaksotus
Jaksossa 2 Opetustuokioiden suunnittelu ja inklusiivisen tanssin perusteita
Jaksossa 3 ja 4 Opetustuokiot tai itsenäisesti tehtyjen opetustuokioiden / tehtävien esittelyt sekä 360-arviointi.

Arviointikriteerit hyväksytty
1-2: Kuvailen oppimispäiväkirjassa mitä yhdenvertaisuus, moninaisuus ja osallisuus tarkoittavat inklusiivisessa tanssissa. Kuvailen inklusiivisen tanssin ideologiaa pääpiirteittäin oppimispäiväkirjassa.
Osallistun inklusiivisen tanssituokion suunnitteluun ja toteutukseen / olen itsenäisesti toteuttanut inklusiivisen opetustuokion, jonka esittelen joko onlinena, livenä tai videolla.
Toimin vertaisarvioijana antaen palautetta muille opintojaksolle osallistuville heidän toiminnastaan opetustuokioissa.
3-4: Arvosana 1-2:n hyväksytyn arvosanakuvauksen lisäksi:
Analysoin tanssin kentän olemassa olevia käytäntöjä inkluusion näkökulmasta.
Reflektoin oppimispäiväkirjassa inklusiiviseen tanssiin liittyviä näkökulmia monipuolisesti.
Valmistaudun huolellisesti tanssituokion toteuttamiseen LÄHI-opiskeluvaihtoehdossa ja toimin vuorovaikutustilanteessa keskittyneesti ja läsnäolevasti tuomalla omia ajatuksiani, kokemuksiani ja mielipiteitäni esiin keskustelutilanteissa. ITSE-opiskeluvaihtoehdossa analysoin omia vuorovaikutusvalintojani toteuttamani inklusiivisen tanssituokion oppijoiden kanssa.
5: Arvosana 3-4:n hyväksytyn arvosanakuvauksen lisäksi:
Arvioin kriittisesti tanssin kentän olemassa olevia käytäntöjä inkluusion näkökulmasta.
Esittelen ja arvioin oppimispäiväkirjassa inklusiivisen tanssin sovellusmahdollisuuksia ja esitän oivaltavia näkökulmia tai uusia ideoita inkluusion vahvistamiseksi tanssin kentällä .
Suunnittelen, toteutan ja arvioin ryhmässä tai itsenäisesti inklusiivisen tanssituokion. ITSE-opiskeluvaihdossai esittelen toteuttamani inklusiivisen opetustuokion muille opiskelijoille joko lähitunnilla tai videon avulla.

Arviointikriteerit hylätty
En osaa kuvailla mitä yhdenvertaisuus, moninaisuus ja osallisuus tarkoittavat inklusiivisessa tanssissa.
En osaa kuvailla inklusiivisen tanssin ideologiaa oppimispäiväkirjassa.
En osallistun inklusiivisen tanssituokion suunnitteluun ja toteutukseen LÄHI-opiskeluvaihtoehdossa / en esittele itsenäisesti tekemääni opetustuokiota ITSE-opiskeluvaihtoehdossa.
En ole toiminut vertaisarvioijana.

2.6.2024 18:43:36