Opetussuunnitelmat
Opintojaksokuvaus
7W00DZ94 | Mahdollistava ympäristö ja apuvälinepalvelut (5 op) |
Esitietovaatimukset | Ei käytössä |
Osaamistavoitteet | Tiedän fyysisen ja rakennetun ympäristön esteettömyyden ja saavutettavuuden perusteet ja sovellan tähän liittyviä menetelmiä ympäristöjen arvioinnin ja mukauttamisen suunnittelussa.Tiedän apuvälinepalvelut ja apuvälineprosessin sisältäen eettisyyden ja kestävän kehityksen periaatteet.Tiedän itsestä huolehtimisen, kotielämän, työn, opiskelun, leikin ja vapaa-ajan toimintojen apuvälineratkaisuja ja niiden yksilöllisiä tarpeita ja käyttämisen tapoja.Tiedän osallistumista mahdollistavia teknologisia ja tietoteknisiä apuvälineratkaisuja ja niiden käytön vaatimusten perusteita. Sovellan toimintaterapian teoreettisia malleja ja lähestymistapoja apuvälinetarpeen arvioinnin suunnittelussa. |
Sisältö | fyysisen ja rakennetun ympäristön esteettömyys ja saavutettavuus, ympäristön mukauttaminen ja muutostöiden suunnittelu, apuvälinepalvelut, apuvälineprosessi, eettisyys ja kestävä kehitys apuvälineprosessin vaiheissa, itsestä huolehtimisen, kotielämän, työn, opiskelun, leikin ja vapaa-ajan ja sovelletun liikunnan apuvälineet, teknologiset ja tietotekniset apuvälineet, toimintaterapian tietoperustan käyttäminen apuvälinetarpeen arvioinnissa |
Suositeltavat muut opinnot | Tarpeen mukaan opiskelija ja opintojen ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa. |
Suoritustavat | Osoitan osaamiseni ja arvioin osaamistani opintojakson oppimistehtävillä ja opintojakson työpajaharjoituksiin osallistumisella. |
Toteutustavat | Ei käytössä |
Oppimateriaalit | Ei käytössä |
Kurssikirjallisuus | Ei käytössä |
Arviointiasteikko | Hyväksytty/Hylätty |
Arviointikriteerit |
hyväksytty/hylätty Hyväksytty: Ymmärrän fyysisen ja rakennetun ympäristön esteettömyyden ja saavutettavuuden perusteet sekä tunnistan ja sovellan tähän liittyviä menetelmiä ympäristöjen arvioinnin ja mukauttamisen suunnittelussa. Tiedän apuvälinepalvelut ja apuvälineprosessin, sisältäen eettisyyden ja kestävän kehityksen periaatteet. Tunnistan itsestä huolehtimisen, kotielämän, työn, opiskelun, leikin ja vapaa-ajan toimintojen apuvälineratkaisuja ja niiden yksilöllisiä tarpeita ja käyttämisen tapoja. Tunnistan osallistumista mahdollistavia teknologisia ja tietoteknisiä apuvälineratkaisuja ja niiden käytön vaatimusten perusteita. Käytän toimintaterapian teoreettisia malleja ja lähestymistapoja apuvälinetarpeen arvioinnin suunnittelussa. |
Arviointikehikot | Ei käytössä |
Lisätietoja opiskelijoille | Ei käytössä |
Vastuuhenkilöt | Ei käytössä |
Linkit | Ei käytössä |
Toteutukset
Ei toteutuksia.
Tiedot haettu 19.5.2024 18:56:26