Opetussuunnitelmat

Opetussuunnitelma
Osaamisalueet
Arviointikehikko
Tietoa koulutuksesta

Opintojaksokuvaus


7W00DZ94 Mahdollistava ympäristö ja apuvälinepalvelut (5 op)
Esitietovaatimukset Ei käytössä
Osaamistavoitteet Tiedän fyysisen ja rakennetun ympäristön esteettömyyden ja saavutettavuuden perusteet ja sovellan tähän liittyviä menetelmiä ympäristöjen arvioinnin ja mukauttamisen suunnittelussa.Tiedän apuvälinepalvelut ja apuvälineprosessin sisältäen eettisyyden ja kestävän kehityksen periaatteet.Tiedän itsestä huolehtimisen, kotielämän, työn, opiskelun, leikin ja vapaa-ajan toimintojen apuvälineratkaisuja ja niiden yksilöllisiä tarpeita ja käyttämisen tapoja.Tiedän osallistumista mahdollistavia teknologisia ja tietoteknisiä apuvälineratkaisuja ja niiden käytön vaatimusten perusteita.
Sovellan toimintaterapian teoreettisia malleja ja lähestymistapoja apuvälinetarpeen arvioinnin suunnittelussa.
Sisältö fyysisen ja rakennetun ympäristön esteettömyys ja saavutettavuus, ympäristön mukauttaminen ja muutostöiden suunnittelu, apuvälinepalvelut, apuvälineprosessi, eettisyys ja kestävä kehitys apuvälineprosessin vaiheissa, itsestä huolehtimisen, kotielämän, työn, opiskelun, leikin ja vapaa-ajan ja sovelletun liikunnan apuvälineet, teknologiset ja tietotekniset apuvälineet, toimintaterapian tietoperustan käyttäminen apuvälinetarpeen arvioinnissa
Suositeltavat muut opinnot Tarpeen mukaan opiskelija ja opintojen ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa.
Suoritustavat Osoitan osaamiseni ja arvioin osaamistani opintojakson oppimistehtävillä ja opintojakson työpajaharjoituksiin osallistumisella.
Toteutustavat Ei käytössä
Oppimateriaalit Ei käytössä
Kurssikirjallisuus Ei käytössä
Arviointiasteikko Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteerit

hyväksytty/hylätty
Hyväksytty:
Ymmärrän fyysisen ja rakennetun ympäristön esteettömyyden ja saavutettavuuden perusteet sekä tunnistan ja sovellan tähän liittyviä menetelmiä ympäristöjen arvioinnin ja mukauttamisen suunnittelussa.
Tiedän apuvälinepalvelut ja apuvälineprosessin, sisältäen eettisyyden ja kestävän kehityksen periaatteet.
Tunnistan itsestä huolehtimisen, kotielämän, työn, opiskelun, leikin ja vapaa-ajan toimintojen apuvälineratkaisuja ja niiden yksilöllisiä tarpeita ja käyttämisen tapoja.
Tunnistan osallistumista mahdollistavia teknologisia ja tietoteknisiä apuvälineratkaisuja ja niiden käytön vaatimusten perusteita.
Käytän toimintaterapian teoreettisia malleja ja lähestymistapoja apuvälinetarpeen arvioinnin suunnittelussa.
Arviointikehikot Ei käytössä
Lisätietoja opiskelijoille Ei käytössä
Vastuuhenkilöt Ei käytössä
Linkit Ei käytössä

Toteutukset


Ei toteutuksia.

Tiedot haettu 19.5.2024 18:56:26