Opetussuunnitelmat
Opintojaksokuvaus
7W00DX71 | Terapeuttinen vuorovaikutus ja terapiainterventio (4 op) |
Esitietovaatimukset | Ensimmäisen vuoden opintojen osaaminen tulee olla osoitettu. |
Osaamistavoitteet | Osaan kuvata intervention osana toimintaterapiaprosessia. Ymmärrän toimintaterapeuttisen vuorovaikutuksen edellytykset ja haasteet. Tunnistan yhteistyösuhteen vaiheet ja niiden keskeiset sisällöt. Osaan kuvata terapeuttisen ajattelun eri muodot ja asiantuntijuuden kehittymisen vaiheet. Reflektoin omaa toimintaani vuorovaikutussuhteissa, terapeuttiseen ajatteluun ja asiantuntijuuden vaiheisiin liittyen edelliseen harjoittleujaksoon. |
Sisältö | Interventio toimintaterapiaprosessissa. Terapeuttinen vuorovaikutus. Toimintaterapeuttinen yhteistyösuhde terapeuttisena vuorovaikutussuhteena. Tavoitteet ja motivaatio toimintaterapiassa. Reflektiivisyys. Terapeuttisen päättelyprosessin muodot ja asiantuntijuuden vaiheet. |
Suositeltavat muut opinnot | Tarpeen mukaan opiskelija ja opintojen ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa. |
Suoritustavat | Oppimitehtävät. Kirjallinen, arvioitava esseetehtävä. Osoitan osaamiseni ja arvioin osaamistani opintojakson oppimistehtävillä ja keskusteluun osallistumisellani. |
Toteutustavat | Kehitän osaamistani hankkimalla tietoa toimintaterapeuttisesta yhteistyösuhteesta ja terapeuttisesta päättelystä, työskentelemällä itsenäisesti ja osallistumalla aktiivisesti ohjattuun keskusteluun. |
Oppimateriaalit | Ei käytössä |
Kurssikirjallisuus | Ei käytössä |
Arviointiasteikko | 0-5 |
Arviointikriteerit |
tyydyttävä (1-2) Opiskelija tunnistaa ja kuvailee intervention osana toimintaterapiaprosessia. Kuvaa toimintaterapeuttisen yhteistyösuhteen keskeisiä sisältöjä. Tunnistaa joitain terapeuttisen ajattelun muotoja ja osaa nimetä ja sekä kuvata niitä. hyvä (3-4) Opiskelija määrittelee intervention toimintaterapiaprosessissa. Opiskelija määrittelee toimintaterapeuttisen yhteistyösuhteen, niiden vaiheet ja keskeiset sisällöt käyttäen toimintaterapian teoriaperustaa. Määrittelee terapeuttisen ajattelun eri muodot ja antaa niistä joitain esimerkkejä. kiitettävä (5) Opiskelija tuottaa omia pohdintojaan vuorovaikutussuhteistaan ja terapeuttisesta ajattelustaan asiakastilanteissa. Opiskelija soveltaa opintojakson tietoa analysoiden ja arvioiden sen yhteyttä toimintaterapeuttisiin yhteistyösuhteisiinsa ja terapeuttiseen ajatteluun. |
Arviointikehikot | Ei käytössä |
Lisätietoja opiskelijoille | Ei käytössä |
Vastuuhenkilöt | Ei käytössä |
Linkit | Ei käytössä |
Toteutukset
Näytä menneet toteutukset
- 21.10.2024 - 31.12.2024 (7W00DX71-3001 | TTK23SM)
Tiedot haettu 20.5.2024 08:45:51