Opetussuunnitelmat

Opetussuunnitelma
Osaamisalueet
Arviointikehikko
Tietoa koulutuksesta

Opintojaksokuvaus


7W00DX71 Terapeuttinen vuorovaikutus ja terapiainterventio (4 op)
Esitietovaatimukset Ensimmäisen vuoden opintojen osaaminen tulee olla osoitettu.
Osaamistavoitteet Osaan kuvata intervention osana toimintaterapiaprosessia. Ymmärrän toimintaterapeuttisen vuorovaikutuksen edellytykset ja haasteet. Tunnistan yhteistyösuhteen vaiheet ja niiden keskeiset sisällöt. Osaan kuvata terapeuttisen ajattelun eri muodot ja asiantuntijuuden kehittymisen vaiheet. Reflektoin omaa toimintaani vuorovaikutussuhteissa, terapeuttiseen ajatteluun ja asiantuntijuuden vaiheisiin liittyen edelliseen harjoittleujaksoon.
Sisältö Interventio toimintaterapiaprosessissa. Terapeuttinen vuorovaikutus. Toimintaterapeuttinen yhteistyösuhde terapeuttisena vuorovaikutussuhteena. Tavoitteet ja motivaatio toimintaterapiassa. Reflektiivisyys. Terapeuttisen päättelyprosessin muodot ja asiantuntijuuden vaiheet.
Suositeltavat muut opinnot Tarpeen mukaan opiskelija ja opintojen ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa.
Suoritustavat Oppimitehtävät.
Kirjallinen, arvioitava esseetehtävä.
Osoitan osaamiseni ja arvioin osaamistani opintojakson oppimistehtävillä ja keskusteluun osallistumisellani.
Toteutustavat Kehitän osaamistani hankkimalla tietoa toimintaterapeuttisesta yhteistyösuhteesta ja terapeuttisesta päättelystä, työskentelemällä itsenäisesti ja osallistumalla aktiivisesti ohjattuun keskusteluun.
Oppimateriaalit Ei käytössä
Kurssikirjallisuus Ei käytössä
Arviointiasteikko 0-5
Arviointikriteerit tyydyttävä (1-2)
Opiskelija tunnistaa ja kuvailee intervention osana toimintaterapiaprosessia. Kuvaa toimintaterapeuttisen yhteistyösuhteen keskeisiä sisältöjä. Tunnistaa joitain terapeuttisen ajattelun muotoja ja osaa nimetä ja sekä kuvata niitä.

hyvä (3-4)
Opiskelija määrittelee intervention toimintaterapiaprosessissa. Opiskelija määrittelee toimintaterapeuttisen yhteistyösuhteen, niiden vaiheet ja keskeiset sisällöt käyttäen toimintaterapian teoriaperustaa. Määrittelee terapeuttisen ajattelun eri muodot ja antaa niistä joitain esimerkkejä.

kiitettävä (5)
Opiskelija tuottaa omia pohdintojaan vuorovaikutussuhteistaan ja terapeuttisesta ajattelustaan asiakastilanteissa. Opiskelija soveltaa opintojakson tietoa analysoiden ja arvioiden sen yhteyttä toimintaterapeuttisiin yhteistyösuhteisiinsa ja terapeuttiseen ajatteluun.
Arviointikehikot Ei käytössä
Lisätietoja opiskelijoille Ei käytössä
Vastuuhenkilöt Ei käytössä
Linkit Ei käytössä

Toteutukset


Näytä menneet toteutukset
  • 21.10.2024 - 31.12.2024 (7W00DX71-3001 | TTK23SM)
Tiedot haettu 20.5.2024 08:45:51