Opetussuunnitelmat

Opetussuunnitelma
Osaamisalueet
Arviointikehikko
Tietoa koulutuksesta

Opintojaksokuvaus


7W00DX61 Toiminnan suhde hyvinvointiin (3 op)
Esitietovaatimukset ei esitietovaatimuksia
Osaamistavoitteet Tiedän monitahoisen ja -tasoisen toiminnan ja merkityksellisen toiminnan käsitteet toiminnantieteessä ja toimintaterapiassa. Tiedän toiminnantieteen lähtökohdat toimintaterapiaa ohjaavana tieteenalana. Tiedän toiminnantieteessä kehitettyjä ihmisen toimintaa selittäviä ja kuvaavia käsitteellisiä malleja ja sovellan tätä tietoa oman toimintani tarkastelussa.Tiedän itsestä huolehtimisen, kotielämän, opiskelun, työn, leikin ja vapaa-ajan sekä yhteiskunnallisen osallistumisen toimintakokonaisuuksina toimintaterapiassa. Ymmärrän toimintakokonaisuuksien sisältämien merkitysten, tarkoitusten ja arjen toimintatapojen vaikutuksia toimintakykyyn ja hyvinvointiin. Ymmärrän toimintakeskeisen toimintaterapian lähtökohdat.
Sisältö hyvinvoinnin, toiminnan ja merkityksellisen toiminnan käsitteet, toiminnantieteen käsitteelliset mallit, oman toiminnan analyysi, toimintakokonaisuuksina itsestä huolehtiminen, kotielämän toiminnot, koulunkäynti ja opiskelu, työ, leikki ja vapaa-ajan toiminnot sekä yhteiskunnallisen osallistumisen toiminnot, arjen toimintatavat, toimintakeskeisen toimintaterapian lähtökohdat
Suositeltavat muut opinnot Tarpeen mukaan opiskelija ja opintojen ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa.
Suoritustavat Ei käytössä
Toteutustavat Ei käytössä
Oppimateriaalit Ei käytössä
Kurssikirjallisuus Ei käytössä
Arviointiasteikko 0-5
Arviointikriteerit tyydyttävä (1-2)
Nimeän toiminnan ja merkityksellisen toiminnan käsitteet toiminnantieteessä ja toimintaterapiassa.
Tiedän toiminnantieteen lähtökohdat toimintaterapiaa ohjaavana tieteenalana.
Nimeän toiminnantieteessä kehitettyjä ihmisen toimintaa selittäviä ja kuvaavia käsitteellisiä malleja.
Nimeän toimintakokonaisuudet toimintaterapiassa.
Muistan toimintatapojen joitain vaikutuksia toimintakykyyn ja hyvinvointiin.
Tiedän toimintakeskeisen toimintaterapian lähtökohtia.

hyvä (3-4)
Tiedän monitahoisen ja -tasoisen toiminnan ja merkityksellisen toiminnan käsitteet toiminnantieteessä ja toimintaterapiassa.
Määrittelen toiminnantieteen lähtökohdat toimintaterapiaa ohjaavana tieteenalana.
Määrittelen toiminnantieteessä kehitettyjä ihmisen toimintaa selittäviä ja kuvaavia käsitteellisiä malleja ja sovellan tätä tietoa oman toimintani tarkastelussa.
Selitän itsestä huolehtimisen, kotielämän, opiskelun, työn, leikin ja vapaa-ajan sekä yhteiskunnallisen osallistumisen toimintakokonaisuuksina toimintaterapiassa.
Ymmärrän toimintakokonaisuuksien sisältämien merkitysten, tarkoitusten ja arjen toimintatapojen vaikutuksia toimintakykyyn ja hyvinvointiin.
Tiedän toimintakeskeisen toimintaterapian lähtökohdat.

kiitettävä (5)
Ymmärrän monitahoisen ja -tasoisen toiminnan ja merkityksellisen toiminnan käsitteet toiminnantieteessä ja toimintaterapiassa.
Ymmärrän toiminnantieteen toimintaterapiaa ohjaavana tieteenalana.
Ymmärrän toiminnantieteessä kehitettyjä ihmisen toimintaa selittäviä ja kuvaavia käsitteellisiä malleja ja sovellan tätä tietoa sekä tuotan pohdintoja niistä oman toimintani tarkastelussa.
Tuotan pohdintoja itsestä huolehtimisen, kotielämän, opiskelun, työn, leikin ja vapaa-ajan sekä yhteiskunnallisen osallistumisen toimintakokonaisuuksista toimintaterapiassa.
Sovellan toimintakokonaisuuksien sisältämien merkitysten, tarkoitusten ja arjen toimintatapojen vaikutuksia toimintakykyyn ja hyvinvointiin.
Tunnistan ja ymmärrän toimintakeskeisen toimintaterapian lähtökohdat.
Arviointikehikot Ei käytössä
Lisätietoja opiskelijoille Ei käytössä
Vastuuhenkilöt Ei käytössä
Linkit Ei käytössä

Toteutukset


Näytä menneet toteutukset
  • 01.08.2023 - 22.10.2023 (7W00DX61-3001 | TTK23SM)
Tiedot haettu 20.5.2024 08:45:50