Opetussuunnitelmat
Opintojaksokuvaus
KT00DK98 | Taloushallinnon palvelumuotoilu (5 op) |
Esitietovaatimukset | Ei esitietovaatimuksia. |
Osaamistavoitteet | Opiskelija : 1. selittää palvelumuotoilun periaatteet. 2. suunnittelee toteutettavan kehittämistyön palvelumuotoilun prosessin mukaisesti. 3. toteuttaa rajatun palvelumuotoilukokonaisuuden. 4. soveltaa palvelumuotoilun perustyökaluja kehitettävässä palvelussa. 5. arvioi palvelumuotoilun merkitystä palvelujen kehittämisessä. |
Sisältö | Palvelumuotoilu, palvelumuotoiluprosessi ja palvelumuotoilun työkalut. |
Suositeltavat muut opinnot | Tarpeen mukaan opiskelija ja opintojen ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa. |
Suoritustavat | Ei käytössä |
Toteutustavat | Ei käytössä |
Oppimateriaalit | Ei käytössä |
Kurssikirjallisuus | Ei käytössä |
Arviointiasteikko | 0-5 |
Arviointikriteerit |
hyväksytty/hylätty Hyväksytyn arviointikriteerit (numerointi vastaa osaamistavoitteita) 1. - Opiskelija perehtyy palvelumuotoilun keskeisiin periaatteisiin ja osaa kuvata, mitä ne tarkoittavat - Opiskelija antaa konkreettisia esimerkkejä palvelumuotoilun periaatteista - Opiskelija pohtii, milloin palvelumuotoilu soveltuu kehittämisen lähestymistavaksi 2. - Opiskelija tunnistaa tarkoituksenmukaisen kehittämishaasteen, jonka perusteella hän asettaa palvelumuotoiltavan ongelman. - Hän suunnittelee palvelumuotoilun periaatteiden mukaisesti, miten ja millä menetelmillä ongelma ratkaistaan. - Hän perustelee tekemänsä valinnat ja ratkaisut. 3. - Kehittämistyön toteutuksessa käytetään vähintään kolmea ensimmäistä palvelumuotoiluprosessin vaihetta: exploration, creation & reflection. - Kehittämistyössä toteutuvat palvelumuotoilun periaatteet 4. - Kehittämistyöhön sisältyy vähintään: asiakasymmärryksen syventäminen, uusien ratkaisujen ideointi ja uusien ratkaisujen arviointi & nopeaa testausta. - Opiskelija käyttää tarkoituksenmukaisia työkaluja kehittämistyössä. 5. - Opiskelija tarkastelee palvelumuotoilun merkitystä palvelujen kehittämisessä ja alallaan - Opiskelija tuo esille, miten palvelumuotoilu eroaa perinteisestä kehittämisestä, esim. prosessien kehittämisestä ja asiakastyytyväisyystutkimuksista - Opiskelija reflektoi oppimaansa, sekä prosessia että lopputulosta |
Arviointikehikot | Arviointikehikko |
Lisätietoja opiskelijoille | Verkko-opintojakso, johon sisältyy aloitusorientaatio. Opiskelijoista muodostetaan monialaisia ryhmiä, jotka työskentelevät virtuaaliympäristöissä. Tuotokset laitetaan Moodleen. |
Vastuuhenkilöt | Ei käytössä |
Linkit | Arviointikehikko |
Toteutukset
Näytä menneet toteutukset
- 08.01.2024 - 30.04.2024 (KT00DK98-3003 | TAL23SY)
Tiedot haettu 20.5.2024 12:41:40