Opetussuunnitelmat

Opetussuunnitelma
Osaamisalueet
Arviointikehikko
Tietoa koulutuksesta

Opintojaksokuvaus


7T00DE90 Palveluohjaus ja asiakastyön dokumentointi (5 op)
Esitietovaatimukset Ei esitietovaatimuksia.
Osaamistavoitteet Opiskelija soveltaa, arvioi ja suunnittelee palveluohjausta, joka tukee asiakkaan arjen toimijuutta ja noudattaa eettisiä periaatteita.

Opiskelija soveltaa, suunnittelee ja dokumentoi asiakkaan toimijuutta ja sitä tukevaa asiakastyötä eettisten periaatteiden mukaan.
Sisältö Palveluohjauksen tavoitteet ja periaatteet. Asiakkaan palvelutarpeen arviointi. Asiakkaan toimijuutta tukeva palveluohjaus. Asiakastyön hyvän dokumentoinnin periaatteet ja määrämuotoinen kirjaaminen. Tietosuoja ja lainsäädäntö asiakastiedon tuottamisessa ja käsittelyssä.
Suositeltavat muut opinnot Tarpeen mukaan opiskelija ja opintojen ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa.
Suoritustavat Ei käytössä
Toteutustavat Ei käytössä
Oppimateriaalit Ei käytössä
Kurssikirjallisuus Ei käytössä
Arviointiasteikko 0-5
Arviointikriteerit tyydyttävä (1-2)
Opiskelija soveltaa kansallista asiantuntijatietoa palveluohjauksen periaatteista ja toimijuuden tukemisesta.
Opiskelija kuvaa asiakastyötä ja tavoittelee ammatillisuutta.
Opiskelija arvioi joitain tietolähteitä ja asiayhteyksiä sekä lainsäädäntöä.
Opiskelija kuvaa asiakastietojen käsittelyä, tietosuojaa ja tietoturvaa koskevaa asiantuntijatietoa ja lainsäädäntöä.
Opiskelija arvioi ja tuottaa dokumentointiin liittyvää asiakastietoa.

hyvä (3-4)
Opiskelija soveltaa ja arvioi kriittisesti kansallista asiantuntijatietoa palveluohjauksesta, dialogisuudesta ja toimijuuden suunnitelmallisesta tukemisesta.
Opiskelija suunnittelee ammatillisesti asiakastyötä asiakkaan toimijuutta tukien ja tehden eettisesti kestäviä valintoja.
Opiskelija arvioi perehtyneesti tietolähteitä, asiantuntijatietoa ja lainsäädäntöä sekä perustelee niitä soveltamalla ja yhdistämällä teoriaa ja mahdollista ammatillista kokemusta.
Opiskelija arvioi asiakastietojen käsittelyä, tietosuojaa ja tietoturvaa koskevaa asiantuntijatietoa ja lainsäädäntöä sekä perustelee valintojaan yhdistämällä teoriaa ja mahdollista ammatillista kokemusta.
Opiskelija soveltaa ja tuottaa eettisesti perusteltua asiakastiedon dokumentointia.

kiitettävä (5)
Opiskelija soveltaa monipuolisesti ja arvioi kriittisesti kansallista asiantuntijatietoa palveluohjauksesta, dialogisuudesta ja toimijuuden suunnitelmallisesta tukemisesta.
Opiskelija suunnittelee ammatillisesti asiakastyötä asiakkaan toimijuutta tukien ja tehden eettisesti kestäviä valintoja.
Opiskelija arvioi erinomaisen perehtyneesti tietolähteitä, asiantuntijatietoa ja lainsäädäntöä sekä perustelee niitä soveltamalla ja yhdistämällä teoriaa ja ammatillista kokemusta.
Opiskelija arvioi perehtyneesti asiakastietojen käsittelyä, tietosuojaa ja tietoturvaa koskevaa asiantuntijatietoa ja lainsäädäntöä sekä perustelee valintojaan yhdistämällä teoriaa ja ammatillista kokemusta.
Opiskelija soveltaa ja tuottaa eettisesti perusteltua asiakastiedon dokumentointia.
Arviointikehikot Arviointikehikko
Lisätietoja opiskelijoille Ei lisätietoja.
Vastuuhenkilöt Päivi Tervasoff
Linkit Arviointikehikko

Toteutukset


Näytä menneet toteutukset
  • 01.08.2023 - 22.10.2023 (7T00DE90-3003 | SOS22SPA)
  • 01.08.2023 - 22.10.2023 (7T00DE90-3004 | SOS22SPB)
  • 01.01.2024 - 10.03.2024 (7T00DE90-3005 | SOS23KM)
  • 01.08.2024 - 27.10.2024 (7T00DE90-3006 | SOS23SPA)
  • 01.08.2024 - 27.10.2024 (7T00DE90-3007 | SOS23SPB)
  • 01.01.2025 - 09.03.2025 (7T00DE90-3008 | SOS24KM)
Tiedot haettu 16.5.2024 18:46:41