Opetussuunnitelmat

Opetussuunnitelma
Osaamisalueet
Arviointikehikko
Tietoa koulutuksesta

Opintojaksokuvaus


7T00DC02 Koulun sosiaalityö koulunkäynnin ja opiskelun tukena (5 op)
Esitietovaatimukset Opiskelija on suorittanut syventäviä opintoja edeltävät opetussuunnitelman mukaiset pakolliset opinnot.
Osaamistavoitteet Opiskelija analysoi lapsen ja nuoren kehitysympäristöissä tehtävää hyvinvointityötä. Opiskelija ymmärtää oppilas- ja opiskeluhuollon merkityksen sosiaalisen hyvinvoinnin, oppimisen ja opiskelun edistämisessä. Opiskelija analysoi yhteisöllistä ja yksilökohtaista opiskeluhuoltoa sekä pedagogista toimintaa kouluyhteisössä. Opiskelija arvioi oppilaan ja opiskelijan sekä perheen osallisuuden toteutumista opiskeluhuollossa. Opiskelija ymmärtää opiskeluhuollon kehittämisen merkityksen esiopetuksessa, perusopetuksessa ja toisen asteen koulutuksessa.
Sisältö Koulu ja oppilaitos lapsen ja nuoren kehitysympäristönä. Koulu hyvinvointi. Koulu pedagogisena yhteisönä. Yhteisöllinen opiskeluhuolto ja opiskeluyhteisön kehittäminen. Yksilökohtainen opiskeluhuolto ja koulukuraattorin palvelut. Opiskelijan tuen tarpeet ja sosiaalinen selvitys.
Suositeltavat muut opinnot Tarpeen mukaan opiskelija ja opintojen ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa.
Suoritustavat Ei käytössä
Toteutustavat Ei käytössä
Oppimateriaalit Ei käytössä
Kurssikirjallisuus Ei käytössä
Arviointiasteikko 0-5
Arviointikriteerit tyydyttävä (1-2)
Opiskelija kuvaa ammattikäsitteitä käyttäen lapsen ja nuoren kehitysympäristöissä tehtävää hyvinvointityötä. Opiskelija kuvaa oppilas- ja opiskeluhuollon merkitystä sosiaalisen hyvinvoinnin, oppimisen ja opiskelun edistämisessä. Opiskelija jäsentää yhteisöllistä ja yksilökohtaista opiskeluhuoltoa sekä pedagogista toimintaa kouluyhteisössä. Opiskelija selittää oppilaan ja opiskelijan sekä perheen osallisuuden toteutumista opiskeluhuollossa.
Opiskelija selittää opiskeluhuollon kehittämisen merkitystä esiopetuksessa, perusopetuksessa ja toisen asteen koulutuksessa.

hyvä (3-4)
Opiskelija analysoi ammattikäsitteitä johdonmukaisesti käyttäen lapsen ja nuoren kehitysympäristöissä tehtävää hyvinvointityötä. Opiskelija kuvaa oppilas- ja opiskeluhuollon merkitystä sosiaalisen hyvinvoinnin, oppimisen ja opiskelun edistämisessä tutkittuun tietoon perustuen. Opiskelija analysoi yhteisöllistä ja yksilökohtaista opiskeluhuoltoa sekä pedagogista toimintaa kouluyhteisössä. Opiskelija kuvaa oppilaan ja opiskelijan sekä perheen osallisuuden toteutumista opiskeluhuollossa. Opiskelija perustelee opiskeluhuollon kehittämisen merkitystä esiopetuksessa, perusopetuksessa ja toisen asteen koulutuksessa

kiitettävä (5)
Opiskelija analysoi ammattikäsitteitä asiantuntevasti käyttäen lapsen ja nuoren kehitysympäristöissä tehtävää hyvinvointityötä. Opiskelija ymmärtää oppilas- ja opiskeluhuollon merkityksen sosiaalisen hyvinvoinnin, oppimisen ja opiskelun edistämisessä ja kykenee perustelemaan sitä monipuolisesti tutkittuun tietoon perustuen. Opiskelija analysoi yhteisöllistä ja yksilökohtaista opiskeluhuoltoa sekä pedagogista toimintaa kouluyhteisössä ja kykenee perustelemaan sen merkityksen. Opiskelija arvioi näkemyksiään perustellen oppilaan ja opiskelijan sekä perheen osallisuuden toteutumista opiskeluhuollossa. Opiskelija analysoi tutkittuun tietoon perustuen opiskeluhuollon kehittämisen merkitystä esiopetuksessa, perusopetuksessa ja toisen asteen koulutuksessa.
Arviointikehikot Arviointikehikko
Lisätietoja opiskelijoille Ei lisätietoja.
Vastuuhenkilöt Liisa Seppänen, Päivi Onkalo
Linkit Arviointikehikko

Toteutukset


Näytä menneet toteutukset
  • 01.08.2023 - 22.10.2023 (7T00DC02-3001 | SOS21SPA, SOS21SPB)
  • 01.01.2024 - 10.03.2024 (7T00DC02-3002 | SOS22KM, AVO24KKUR)
  • 01.08.2024 - 27.10.2024 (7T00DC02-3003 | SOS22SPA, SOS22SPB)
  • 01.01.2025 - 09.03.2025 (7T00DC02-3004 | SOS23KM)
Tiedot haettu 16.5.2024 14:36:43