Opetussuunnitelmat

Opetussuunnitelma
Osaamisalueet
Arviointikehikko
Tietoa koulutuksesta

Opintojaksokuvaus


KL00EH24 Dataohjautuva markkinointi (5 op)
Esitietovaatimukset Ei esitietovaatimuksia
Osaamistavoitteet Opiskelija ymmärtää datan ja dataohjautuvuuden merkityksen liiketoiminnassa. Opiskelija ymmärtää, miten dataohjautuvuus markkinoinnissa kytkeytyy liiketoiminnan systemaattiseen kehittämiseen. Opiskelija tuntee luvanvaraisen markkinoinnin käsitteen ja tietää, miten EU:n tietosuojalainsäädäntö (GDPR) vaikuttaa markkinoijan käytännön työhön. Opiskelija tuntee verkkosivustoihin, hakukonemarkkinointiin, sosiaalisen median kanaviin ja sähköpostimarkkinointiin liittyvät keskeisimmät tavoitteet, mittarit sekä dataohjautuvan optimointiprosessin.
Sisältö Tämä itseopiskelukurssi tarjoaa perustiedot dataohjautuvasta markkinoinnista. Kurssi muodostuu viidestä osiosta (5 * 1 op). Osioita voi suorittaa valinnaisesti 1-5 kpl. Kurssi suoritetaan Moodlessa. Kurssille ei ole esitietovaatimuksia.

Osio 1: Dataohjautuva markkinointi (johdanto, strategia, luvanvarainen markkinointi, GDPR)
Osio 2: Web-analytiikka
Osio 3: Hakukonemarkkinoinnin analytiikka
Osio 4: Somemarkkinoinnin analytiikka
Osio 5: Sähköpostimarkkinoinnin analytiikka
Suositeltavat muut opinnot Tarpeen mukaan opiskelija ja opintojen ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa.
Suoritustavat Itsenäisesti ja ajasta riippumattomasti suoritettava kurssi verkossa, Moodle-alustalla.
Jokaiseen 1 op osioon sisältyy osaamisen osoittaminen ja arviointi.
Toteutustavat Toteutus vuosittain verkossa, Moodle-alustalla.
Oppimateriaalit Diaesitykset, videotallenteet ja osiokohtainen, syventävä lukemisto.

Kirjallisuus:
Niko Lahtinen, Kimmo Pulkka, Heikki Karjaluoto, Joel Mero. 2022. Digimarkkinointi. Alma Talent. Helsinki.
Kurssikirjallisuus Ei käytössä
Arviointiasteikko Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteerit
Arviointikehikot Kurssi opetussuunnitelmassa
Lisätietoja opiskelijoille Kurssilla käsitellään dataohjautuvan markkinoinnin lähtökohtia, tutustutaan markkinoijan työn keskeisiin tavoitteisiin, mittareihin ja niistä kertyvään dataan erityisesti digitaalisista lähteistä sekä työkaluihin ja teknologioihin, joita tarvitaan dataohjautuvaan toimintaan markkinointiorganisaatioissa. Kurssilla perehdytään myös luvanvaraisen markkinoinnin käsitteeseen ja toimintatapoihin sekä asiakkaan tietosuojaan.
Vastuuhenkilöt Annikka Impiö
Linkit Kurssi opetussuunnitelmassa

Toteutukset


Näytä menneet toteutukset
  • 11.03.2024 - 31.12.2024 (KL00EH24-3001 | LIK20SPM, LIK22SPM, LIK21SPM, LIK21KPM, VAP-LIIKE23, LIK20KPM, LIK22KPM)
Tiedot haettu 20.5.2024 12:52:06