Opetussuunnitelmat
Opintojaksokuvaus
KL00DN90 | Asiakaskokemuksen ja asiakkuuksien kehittäminen (5 op) |
Esitietovaatimukset | Markkinoinnin ja myynnin perusteet 5 op |
Osaamistavoitteet | Opiskelija tuntee markkinoinnin suunnittelun vaiheet ja käsitteet. Hän osaa soveltaa tietoa uusien asiakassuhteiden luomisessa ja nykyisten asiakassuhteiden kehittämisessä. Opiskelija tuntee palvelujen markkinoinnin erityispiirteet, kilpailukeinot ja palvelumuotoilun prosessin sekä ymmärtää niiden merkityksen asiakaskokemuksen kehittämisessä. |
Sisältö | Markkinoinnin suunnitteluprosessin vaiheet Asiakkaan ostopolku ja myyntisuppiloajattelu Asiakkuuksien hallinta Palvelujen markkinointi (erityispiirteet, palvelun laatu, palveluprosessi ja -ympäristö, henkilöstö ja asiakaspalvelu) Palvelumuotoilu Asiakaskokemuksen kehittäminen |
Suositeltavat muut opinnot | Tarpeen mukaan opiskelija ja opintojen ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa. |
Suoritustavat | Ei käytössä |
Toteutustavat | Ei käytössä |
Oppimateriaalit | Ei käytössä |
Kurssikirjallisuus | Ei käytössä |
Arviointiasteikko | 0-5 |
Arviointikriteerit |
tyydyttävä (1-2) Osoitat perehtyneisyytesi alan tietoperustaan ja käsitteisiin opintojakson tehtävissä. Haet tietoa eri tietolähteistä ja käytät luotettavia asiantuntijalähteitä. Kehität ammattiosaamistasi tietoperustan avulla. Noudatat opintojaksolla annettuja ohjeita ja tehtävänantoja. Noudatat Oamkin järjestyssääntöjä. hyvä (3-4) Käytät ammattikäsitteitä johdonmukaisesti opintojakson tehtävissä. Haet tietoa alan oleellisista tietolähteistä ja arvioit kriittisesti käyttämiäsi tietolähteitä. Sovellat tietoperustaa aktiivisesti ammatillisen osaamisesi kehittämisessä. Toimit suunnitelmallisesti opintojakson osaamistavoitteiden saavuttamiseksi. Toimit ryhmässä aktiivisesti ja vastuullisesti yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi. Noudatat opintojaksolla annettuja ohjeita ja tehtävänantoja itsenäisesti ja vastuullisesti. Noudatat Oamkin järjestyssääntöjä ja opiskelun eettisiä periaatteita. kiitettävä (5) Käytät ammattikäsitteitä laajasti ja johdonmukaisesti opintojakson tehtävissä. Haet aktiivisesti ja itsenäisesti tietoa ammattialan suomen- ja englanninkielisistä tietolähteistä ja kasvatat oman tietoperustasi laajuutta. Osoitat tietoperustan hallinnan viestien ja keskustellen erilaisissa tilanteissa. Perustelet oman toimintasi tutkitun tiedon perusteella. Toimit suunnitelmallisesti ja tavoitteellisesti opintojakson osaamistavoitteiden saavuttamiseksi. Noudatat opintojaksolla annettuja ohjeita ja tehtävänantoja itsenäisesti ja vastuullisesti. Toimit ryhmässä vastuullisena jäsenenä ja organisoit ryhmän toimintaa. Noudatat toiminnassasi Oamkin turvallisuussäännöksiä ja opiskelun eettisiä periaatteita. |
Arviointikehikot | Arviointikehikko |
Lisätietoja opiskelijoille | Ei käytössä |
Vastuuhenkilöt | Ei käytössä |
Linkit | Arviointikehikko |
Toteutukset
Näytä menneet toteutukset
- 28.08.2023 - 31.12.2023 (KL00DN90-3007 | LIK22SME)
- 28.08.2023 - 31.12.2023 (KL00DN90-3002 | LIK22SPE)
- 28.08.2023 - 31.12.2023 (KL00DN90-3005 | LIK22SPJ)
- 28.08.2023 - 31.12.2023 (KL00DN90-3003 | LIK22SPM)
- 28.08.2023 - 31.12.2023 (KL00DN90-3004 | LIK22SPT)
- 28.08.2023 - 31.12.2023 (KL00DN90-3008 | LIK22SPY)
- 08.01.2024 - 05.05.2024 (KL00DN90-3001 | LIK23KPM)
- 08.01.2024 - 20.05.2024 (KL00DN90-3006 | LIK23KMT)
LIK22SME
Ei käytössä
0-5
Suomi
Avoin amk, Liiketalous, Markkinointi
Ei käytössä
T&k-osuus: 0.00 op
Virtuaaliosuus: 4.00 op
Lähiopetus: 1 op
Arttu-Pekka Tavia
Avoin amk, Tutkinto-opiskelijat
Arviointiasteikko
0-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tietoperusta 3 op, 60 % koko opintojakson arvosanasta. Suoritusvaatimukset:
o Oppimistehtävä, arviointi: hyväksytty /täydennettävä; tehtävänä pohtia asiakaskokemukseen liittyvän artikkelin käsitteitä ryhmän lts-projektin kohdeyrityksen toimintaan soveltaen.
o Henkilökohtainen tentti Moodlessa (lähitentti ilman materiaalia), arviointi 0-5; monivalintakysymyksiä.
Liiketoimintasuunnitelma-projekti 2 op, 40 % koko opintojakson arvosanasta.
Opetusmenetelmät
- Kontaktiopetus (luennot, keskustelu, harjoitukset, oppimistehtävän käsittely, tentti)
- Itsenäinen ja ryhmässä opiskelu (kirjallisuuteen ja muuhun materiaaliin perehtyminen, oppimistehtävän tekeminen ja tenttiin valmistautuminen)
- Projektityöskentely pienryhmissä liiketoimintasuunnitelman parissa.
Aika ja paikka
Opintojakso toteutetaan 1. ja 2. jakson aikana.
- 1. jaksolla tietoperusta Asiakaskokemuksen ja asiakkuuksien kehittäminen 3 op; opetusta noin 24 h kahdeksan viikon aikana. Lähiopetusajankohdat ja -paikat löytyvät Lukkarikoneesta.
- 2. jaksolla liiketoimintasuunnitelma-projekti 2 op; ryhmäkohtaista ohjausta verkossa tai kampuksella, jakson lopussa yhteiset esitysseminaarit kampuksella.
Liiketoimintasuunnitelma toteutetaan yhteistyössä Liiketoiminnan suunnittelu ja kehittäminen -opintojakson ja Yrityksen talouden ohjaus -opintojakson kanssa.
Oppimisympäristöt
Ei käytössä
Opetusmateriaali
Bergström, S. & Leppänen, A. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki: Edita, luvut 1.4, 4.1 ja 6. Kirja löytyy myös e-kirjana.
Grönroos, C. & Tillman, M. 2020. Palvelujen johtaminen ja markkinointi. Helsinki: Talentum. (soveltuvin osin).
Oppimisympäristö Moodlessa oleva materiaali.
Lisätietoja opiskelijoille
Ei käytössä
Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
Hankitun osaamisen tunnistamisen menettely: HOT-hakemus tehdään Pepissä. Osaaminen osoitetaan reflektoivan raportin tai tentin avulla. Tarkemmat ohjeet saa opettajalta. Suoritus arvioidaan hyväksytty/hylätty. Hyväksytty suoritus merkitään rekisteriin H-merkinnällä.
Liiketoimintasuunnitelma-projektin osalta menettelystä sovitaan ohjaavien opettajien kanssa.
Opettaja(t)
Arttu-Pekka Tavia
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Soveltava oppimistehtävä ja muita harjoituksia, mahdollisesti vierailuluento.
Liiketoimintasuunnitelman laatiminen toimivalle yritykselle.
Tenttien ajankohdat
Opintojaksotentti jakson aikana.
Uusintamahdollisuus Examissa opintojaksotentin arvioinnin valmistumisen jälkeen.
Kv-yhteydet
Ei käytössä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lähiopetusta on 1. jakson aikana viikoittain lukujärjestykseen merkittyinä ajankohtina.
Ryhmässä opiskelu: soveltavaa oppimistehtävää tehdään ryhmätyönä 1. jakson aikana. 2. jaksolla tehdään liiketoimintasuunnitelmaa pienryhmässä.
Itsenäinen opiskelu: materiaaliin perehtyminen koko opintojakson ajan, tenttiin valmistautuminen 1. jakson puolivälissä.
Sisällön jaksotus
Aikataulusuunnitelma: 1. jaksolla 2. jaksolla liiketoimintasuunnitelma-projektin parissa työskentelyä sekä ohjauspalavereita ja esitysseminaari.
Arviointikriteerit hyväksytty
Ei käytössä
Arviointikriteerit hylätty
Ei käytössä
LIK22SPE
Ei käytössä
0-5
Suomi
Ei käytössä
Ei käytössä
T&k-osuus: 0.00 op
Virtuaaliosuus: 0.00 op
Lähiopetus: 5 op
Jenni Myllykoski
Ei käytössä
Arviointiasteikko
0-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tietoperusta 3 op, 60 % koko opintojakson arvosanasta. Suoritusvaatimukset:
o Oppimistehtävä, arviointi: hyväksytty /täydennettävä; tehtävänä pohtia asiakaskokemukseen liittyvän artikkelin käsitteitä ryhmän lts-projektin kohdeyrityksen toimintaan soveltaen.
o Henkilökohtainen tentti Moodlessa (lähitentti ilman materiaalia), arviointi 0-5; monivalintakysymyksiä.
Liiketoimintasuunnitelma-projekti 2 op, 40 % koko opintojakson arvosanasta.
Opetusmenetelmät
- Lähiopetus (luennot, keskustelu, harjoitukset, oppimistehtävän käsittely, tentti)
- Itsenäinen ja ryhmässä opiskelu (kirjallisuuteen ja muuhun materiaaliin perehtyminen, oppimistehtävän tekeminen ja tenttiin valmistautuminen)
- Projektityöskentely pienryhmissä liiketoimintasuunnitelman parissa.
Aika ja paikka
Opintojakso toteutetaan 1. ja 2. jakson aikana.
- 1. jaksolla tietoperusta Asiakaskokemuksen ja asiakkuuksien kehittäminen 3 op; opetusta 24 h kahdeksan viikon aikana. Lähiopetusajankohdat ja -paikat löytyvät Lukkarikoneesta.
- 2. jaksolla liiketoimintasuunnitelma-projekti 2 op; ryhmäkohtaista ohjausta verkossa tai kampuksella, jakson lopussa yhteiset esitysseminaarit kampuksella.
Liiketoimintasuunnitelma toteutetaan yhteistyössä Liiketoiminnan suunnittelu ja kehittäminen -opintojakson ja Yrityksen talouden ohjaus -opintojakson kanssa.
Oppimisympäristöt
Ei käytössä
Opetusmateriaali
Bergström, S. & Leppänen, A. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki: Edita, luvut 1.4, 4.1 ja 6. Kirja löytyy myös e-kirjana.
Grönroos, C. & Tillman, M. 2020. Palvelujen johtaminen ja markkinointi. Helsinki: Talentum. (soveltuvin osin).
Oppimisympäristö Moodlessa oleva materiaali.
Lisätietoja opiskelijoille
Ei käytössä
Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
Hankitun osaamisen tunnistamisen menettely: HOT-hakemus tehdään Pepissä. Osaaminen osoitetaan reflektoivan raportin tai tentin avulla. Tarkemmat ohjeet saa opettajalta. Suoritus arvioidaan hyväksytty/hylätty. Hyväksytty suoritus merkitään rekisteriin H-merkinnällä.
Liiketoimintasuunnitelma-projektin osalta menettelystä sovitaan ohjaavien opettajien kanssa.
Opettaja(t)
Jenni Myllykoski
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Soveltava oppimistehtävä ja muita harjoituksia, mahdollisesti vierailuluento.
Liiketoimintasuunnitelman laatiminen toimivalle yritykselle.
Tenttien ajankohdat
Opintojaksotentti jakson aikana.
Uusintamahdollisuus Examissa opintojaksotentin arvioinnin valmistumisen jälkeen.
Kv-yhteydet
Ei käytössä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lähiopetusta on 1. jakson aikana viikoittain lukujärjestykseen merkittyinä ajankohtina.
Ryhmässä opiskelu: soveltavaa oppimistehtävää tehdään ryhmätyönä 1. jakson aikana. 2. jaksolla tehdään liiketoimintasuunnitelmaa pienryhmässä.
Itsenäinen opiskelu: materiaaliin perehtyminen koko opintojakson ajan, tenttiin valmistautuminen 1. jakson puolivälissä.
Sisällön jaksotus
Aikataulusuunnitelma: 1. jaksolla 12 lähiopetuskertaa (alustava aikataulu sisältöineen Moodle-alustalla). 2. jaksolla liiketoimintasuunnitelma-projektin parissa työskentelyä sekä ohjauspalavereita ja esitysseminaari.
Arviointikriteerit hyväksytty
Ei käytössä
Arviointikriteerit hylätty
Ei käytössä
LIK22SPJ
Ei käytössä
0-5
Suomi
Ei käytössä
Ei käytössä
T&k-osuus: 0.00 op
Virtuaaliosuus: 0.00 op
Lähiopetus: 5 op
Noora Schroderus
Ei käytössä
Arviointiasteikko
0-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tietoperusta 3 op, 60 % koko opintojakson arvosanasta. Suoritusvaatimukset:
o Oppimistehtävä, arviointi: hyväksytty /täydennettävä; tehtävänä pohtia asiakaskokemukseen liittyvän artikkelin käsitteitä ryhmän lts-projektin kohdeyrityksen toimintaan soveltaen.
o Henkilökohtainen tentti Moodlessa (lähitentti ilman materiaalia), arviointi 0-5; monivalintakysymyksiä.
Liiketoimintasuunnitelma-projekti 2 op, 40 % koko opintojakson arvosanasta.
Opetusmenetelmät
- Lähiopetus (luennot, keskustelu, harjoitukset, oppimistehtävän käsittely, tentti)
- Itsenäinen ja ryhmässä opiskelu (kirjallisuuteen ja muuhun materiaaliin perehtyminen, oppimistehtävän tekeminen ja tenttiin valmistautuminen)
- Projektityöskentely pienryhmissä liiketoimintasuunnitelman parissa.
Aika ja paikka
Opintojakso toteutetaan 1. ja 2. jakson aikana.
- 1. jaksolla tietoperusta Asiakaskokemuksen ja asiakkuuksien kehittäminen 3 op; opetusta 24 h kahdeksan viikon aikana. Lähiopetusajankohdat ja -paikat löytyvät Lukkarikoneesta.
- 2. jaksolla liiketoimintasuunnitelma-projekti 2 op; ryhmäkohtaista ohjausta verkossa tai kampuksella, jakson lopussa yhteiset esitysseminaarit kampuksella.
Liiketoimintasuunnitelma toteutetaan yhteistyössä Liiketoiminnan suunnittelu ja kehittäminen -opintojakson ja Yrityksen talouden ohjaus -opintojakson kanssa.
Oppimisympäristöt
Ei käytössä
Opetusmateriaali
Bergström, S. & Leppänen, A. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki: Edita, luvut 1.4, 4.1 ja 6. Kirja löytyy myös e-kirjana.
Grönroos, C. & Tillman, M. 2020. Palvelujen johtaminen ja markkinointi. Helsinki: Talentum. (soveltuvin osin).
Oppimisympäristö Moodlessa oleva materiaali.
Lisätietoja opiskelijoille
Ei käytössä
Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
Hankitun osaamisen tunnistamisen menettely: HOT-hakemus tehdään Pepissä. Osaaminen osoitetaan reflektoivan raportin tai tentin avulla. Tarkemmat ohjeet saa opettajalta. Suoritus arvioidaan hyväksytty/hylätty. Hyväksytty suoritus merkitään rekisteriin H-merkinnällä.
Liiketoimintasuunnitelma-projektin osalta menettelystä sovitaan ohjaavien opettajien kanssa.
Opettaja(t)
Noora Schroderus
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Soveltava oppimistehtävä ja muita harjoituksia, mahdollisesti vierailuluento.
Liiketoimintasuunnitelman laatiminen toimivalle yritykselle.
Tenttien ajankohdat
Opintojaksotentti jakson aikana.
Uusintamahdollisuus Examissa opintojaksotentin arvioinnin valmistumisen jälkeen.
Kv-yhteydet
Ei käytössä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lähiopetusta on 1. jakson aikana viikoittain lukujärjestykseen merkittyinä ajankohtina.
Ryhmässä opiskelu: soveltavaa oppimistehtävää tehdään ryhmätyönä 1. jakson aikana. 2. jaksolla tehdään liiketoimintasuunnitelmaa pienryhmässä.
Itsenäinen opiskelu: materiaaliin perehtyminen koko opintojakson ajan, tenttiin valmistautuminen 1. jakson puolivälissä.
Sisällön jaksotus
Aikataulusuunnitelma: 1. jaksolla 12 lähiopetuskertaa (alustava aikataulu sisältöineen Moodle-alustalla). 2. jaksolla liiketoimintasuunnitelma-projektin parissa työskentelyä sekä ohjauspalavereita ja esitysseminaari.
Arviointikriteerit hyväksytty
Ei käytössä
Arviointikriteerit hylätty
Ei käytössä
LIK22SPM
Ei käytössä
0-5
Suomi
Ei käytössä
Ei käytössä
T&k-osuus: 0.00 op
Virtuaaliosuus: 0.00 op
Lähiopetus: 5 op
Pia Puustjärvi
Ei käytössä
Arviointiasteikko
0-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tietoperusta 3 op, 60 % koko opintojakson arvosanasta. Suoritusvaatimukset:
o Oppimistehtävä, arviointi: hyväksytty /täydennettävä; tehtävänä pohtia asiakaskokemukseen liittyvän artikkelin käsitteitä ryhmän lts-projektin kohdeyrityksen toimintaan soveltaen.
o Henkilökohtainen tentti Moodlessa (lähitentti ilman materiaalia), arviointi 0-5; monivalintakysymyksiä.
Liiketoimintasuunnitelma-projekti 2 op, 40 % koko opintojakson arvosanasta.
Opetusmenetelmät
- Lähiopetus (luennot, keskustelu, harjoitukset, oppimistehtävän käsittely, tentti)
- Itsenäinen ja ryhmässä opiskelu (kirjallisuuteen ja muuhun materiaaliin perehtyminen, oppimistehtävän tekeminen ja tenttiin valmistautuminen)
- Projektityöskentely pienryhmissä liiketoimintasuunnitelman parissa.
Aika ja paikka
Opintojakso toteutetaan 1. ja 2. jakson aikana.
- 1. jaksolla tietoperusta Asiakaskokemuksen ja asiakkuuksien kehittäminen 3 op; opetusta 24 h kahdeksan viikon aikana. Lähiopetusajankohdat ja -paikat löytyvät Lukkarikoneesta.
- 2. jaksolla liiketoimintasuunnitelma-projekti 2 op; ryhmäkohtaista ohjausta verkossa tai kampuksella, jakson lopussa yhteiset esitysseminaarit kampuksella.
Liiketoimintasuunnitelma toteutetaan yhteistyössä Liiketoiminnan suunnittelu ja kehittäminen -opintojakson ja Yrityksen talouden ohjaus -opintojakson kanssa.
Oppimisympäristöt
Ei käytössä
Opetusmateriaali
Bergström, S. & Leppänen, A. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki: Edita, luvut 1.4, 4.1 ja 6. Kirja löytyy myös e-kirjana.
Grönroos, C. & Tillman, M. 2020. Palvelujen johtaminen ja markkinointi. Helsinki: Talentum. (soveltuvin osin).
Oppimisympäristö Moodlessa oleva materiaali.
Lisätietoja opiskelijoille
Ei käytössä
Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
Hankitun osaamisen tunnistamisen menettely: HOT-hakemus tehdään Pepissä. Osaaminen osoitetaan reflektoivan raportin tai tentin avulla. Tarkemmat ohjeet saa opettajalta. Suoritus arvioidaan hyväksytty/hylätty. Hyväksytty suoritus merkitään rekisteriin H-merkinnällä.
Liiketoimintasuunnitelma-projektin osalta menettelystä sovitaan ohjaavien opettajien kanssa.
Opettaja(t)
Pia Puustjärvi
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Soveltava oppimistehtävä ja muita harjoituksia, mahdollisesti vierailuluento.
Liiketoimintasuunnitelman laatiminen toimivalle yritykselle.
Tenttien ajankohdat
Opintojaksotentti jakson aikana.
Uusintamahdollisuus Examissa opintojaksotentin arvioinnin valmistumisen jälkeen.
Kv-yhteydet
Ei käytössä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lähiopetusta on 1. jakson aikana viikoittain lukujärjestykseen merkittyinä ajankohtina.
Ryhmässä opiskelu: soveltavaa oppimistehtävää tehdään ryhmätyönä 1. jakson aikana. 2. jaksolla tehdään liiketoimintasuunnitelmaa pienryhmässä.
Itsenäinen opiskelu: materiaaliin perehtyminen koko opintojakson ajan, tenttiin valmistautuminen 1. jakson puolivälissä.
Sisällön jaksotus
Aikataulusuunnitelma: 1. jaksolla 12 lähiopetuskertaa (alustava aikataulu sisältöineen Moodle-alustalla). 2. jaksolla liiketoimintasuunnitelma-projektin parissa työskentelyä sekä ohjauspalavereita ja esitysseminaari.
Arviointikriteerit hyväksytty
1-2: Tyydyttävä (1-2)
Käytät yksittäisiä ammattikäsitteitä oikein opintojakson tehtävissä. Haet tietoa eri tietolähteistä ja valitset luotettavat tietolähteet. Noudatat opintojaksolla annettuja ohjeita ja tehtävänantoja. Noudatat Oamkin järjestyssääntöjä.
3-4: Hyvä (3-4)
Osoitat perehtyneisyytesi alan tietoperustaan ja käsitteisiin opintojakson tehtävissä. Haet tietoa alan oleellisista tietolähteistä ja käytät luotettavia asiantuntijalähteitä. Toimit ryhmässä vastuullisena ja yhteistyökykyisenä jäsenenä. Noudatat opintojaksolla annettuja ohjeita ja tehtävänantoja itsenäisesti ja vastuullisesti. Noudatat Oamkin järjestyssääntöjä.
5: Kiitettävä (5)
Käytät ammattikäsitteitä laajasti ja johdonmukaisesti opintojakson tehtävissä. Osoitat tietoperustan hallinnan viestien ja keskustellen erilaisissa tilanteissa. Haet aktiivisesti ja itsenäisesti tietoa ammattialan suomen- ja englanninkielisistä tietolähteistä ja kasvatat oman tietoperustasi laajuutta. Noudatat opintojaksolla annettuja ohjeita ja tehtävänantoja itsenäisesti ja vastuullisesti. Toimit ryhmässä vastuullisena jäsenenä ja organisoit ryhmän toimintaa. Noudatat toiminnassasi Oamkin turvallisuussäännöksiä ja opiskelun eettisiä periaatteita.
Arviointikriteerit hylätty
Ei käytössä
LIK22SPT
Ei käytössä
0-5
Suomi
Ei käytössä
Ei käytössä
T&k-osuus: 0.00 op
Virtuaaliosuus: 0.00 op
Lähiopetus: 5 op
Annikka Impiö
Ei käytössä
Arviointiasteikko
0-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tietoperusta 3 op, 60 % koko opintojakson arvosanasta.
Suoritusvaatimukset:
o Oppimistehtävä, arviointi: hyväksytty /täydennettävä; tehtävänä pohtia asiakaskokemukseen liittyvän artikkelin käsitteitä ryhmän lts-projektin kohdeyrityksen toimintaan soveltaen.
o Henkilökohtainen tentti Moodlessa (lähitentti ilman materiaalia), arviointi 0-5; monivalintakysymyksiä.
Liiketoimintasuunnitelma-projekti 2 op, 40 % koko opintojakson arvosanasta.
Opetusmenetelmät
- Lähiopetus (luennot, keskustelu, harjoitukset, oppimistehtävän käsittely, tentti)
- Itsenäinen ja ryhmässä opiskelu (kirjallisuuteen ja muuhun materiaaliin perehtyminen, oppimistehtävän tekeminen ja tenttiin valmistautuminen)
- Projektityöskentely pienryhmissä liiketoimintasuunnitelman parissa.
Aika ja paikka
Opintojakso toteutetaan 1. ja 2. jakson aikana seuraavasti:
1. jaksolla tietoperusta Asiakaskokemuksen ja asiakkuuksien kehittäminen 3 op; opetusta 24 h kahdeksan viikon aikana. Lähiopetusajankohdat ja -paikat löytyvät Lukkarikoneesta.
2. jaksolla liiketoimintasuunnitelma-projekti 2 op; ryhmäkohtaista ohjausta verkossa tai kampuksella, jakson lopussa yhteiset esitysseminaarit kampuksella.
Liiketoimintasuunnitelma toteutetaan yhteistyössä Liiketoiminnan suunnittelu ja kehittäminen -opintojakson ja Yrityksen talouden ohjaus -opintojakson kanssa.
Oppimisympäristöt
Ei käytössä
Opetusmateriaali
Bergström, S. & Leppänen, A. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki: Edita, luvut 1.4, 4.1 ja 6. Kirja löytyy myös e-kirjana.
Grönroos, C. & Tillman, M. 2020. Palvelujen johtaminen ja markkinointi. Helsinki: Talentum. (soveltuvin osin).
Oppimisympäristö Moodlessa oleva materiaali.
Lisätietoja opiskelijoille
Ei käytössä
Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
Hankitun osaamisen tunnistamisen menettely: HOT-hakemus tehdään Pepissä. Osaaminen osoitetaan reflektoivan raportin tai tentin avulla. Tarkemmat ohjeet saa opettajalta. Suoritus arvioidaan hyväksytty/hylätty. Hyväksytty suoritus merkitään rekisteriin H-merkinnällä.
Liiketoimintasuunnitelma-projektin osalta menettelystä sovitaan ohjaavien opettajien kanssa.
Opettaja(t)
Annikka Impiö
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Soveltava oppimistehtävä ja muita harjoituksia, mahdollisesti vierailuluento.
Liiketoimintasuunnitelman laatiminen toimivalle yritykselle.
Tenttien ajankohdat
Opintojaksotentti jakson aikana.
Uusintamahdollisuus Examissa opintojaksotentin arvioinnin valmistumisen jälkeen.
Kv-yhteydet
Ei käytössä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lähiopetusta on 1. jakson aikana viikoittain lukujärjestykseen merkittyinä ajankohtina.
Ryhmässä opiskelu: soveltavaa oppimistehtävää tehdään ryhmätyönä 1. jakson aikana. 2. jaksolla tehdään liiketoimintasuunnitelmaa pienryhmässä.
Itsenäinen opiskelu: materiaaliin perehtyminen koko opintojakson ajan, tenttiin valmistautuminen 1. jakson puolivälissä.
Sisällön jaksotus
Aikataulusuunnitelma: 1. jaksolla 12 lähiopetuskertaa (alustava aikataulu sisältöineen Moodle-alustalla). 2. jaksolla liiketoimintasuunnitelma-projektin parissa työskentelyä sekä ohjauspalavereita ja esitysseminaari.
Arviointikriteerit hyväksytty
1-2: Käytät yksittäisiä ammattikäsitteitä oikein opintojakson tehtävissä. Haet tietoa eri tietolähteistä ja valitset luotettavat tietolähteet. Noudatat opintojaksolla annettuja ohjeita ja tehtävänantoja. Noudatat Oamkin järjestyssääntöjä.
3-4: Osoitat perehtyneisyytesi alan tietoperustaan ja käsitteisiin opintojakson tehtävissä. Haet tietoa alan oleellisista tietolähteistä ja käytät luotettavia asiantuntijalähteitä. Toimit ryhmässä vastuullisena ja yhteistyökykyisenä jäsenenä. Noudatat opintojaksolla annettuja ohjeita ja tehtävänantoja itsenäisesti ja vastuullisesti. Noudatat Oamkin järjestyssääntöjä.
5: Käytät ammattikäsitteitä laajasti ja johdonmukaisesti opintojakson tehtävissä. Osoitat tietoperustan hallinnan viestien ja keskustellen erilaisissa tilanteissa. Haet aktiivisesti ja itsenäisesti tietoa ammattialan suomen- ja englanninkielisistä tietolähteistä ja kasvatat oman tietoperustasi laajuutta. Noudatat opintojaksolla annettuja ohjeita ja tehtävänantoja itsenäisesti ja vastuullisesti. Toimit ryhmässä vastuullisena jäsenenä ja organisoit ryhmän toimintaa. Noudatat toiminnassasi Oamkin turvallisuussäännöksiä ja opiskelun eettisiä periaatteita.
Arviointikriteerit hylätty
Ei käytössä
LIK22SPY
Ei käytössä
0-5
Suomi
Ei käytössä
Ei käytössä
T&k-osuus: 0.00 op
Virtuaaliosuus: 0.00 op
Lähiopetus: 5 op
Petteri Aro
Ei käytössä
Arviointiasteikko
0-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Ei käytössä
Opetusmenetelmät
Ei käytössä
Aika ja paikka
Ei käytössä
Oppimisympäristöt
Ei käytössä
Opetusmateriaali
Ei käytössä
Lisätietoja opiskelijoille
Ei käytössä
Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei käytössä
Opettaja(t)
Petteri Aro
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei käytössä
Tenttien ajankohdat
Ei käytössä
Kv-yhteydet
Ei käytössä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Ei käytössä
Sisällön jaksotus
Ei käytössä
Arviointikriteerit hyväksytty
Ei käytössä
Arviointikriteerit hylätty
Ei käytössä
LIK23KPM
Ei käytössä
0-5
Suomi
Ei käytössä
Ei käytössä
T&k-osuus: 0.00 op
Virtuaaliosuus: 0.00 op
Lähiopetus: 5 op
Sirpa Puolakka
Ei käytössä
Arviointiasteikko
0-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tietoperusta 3 op, 60 % koko opintojakson arvosanasta. Suoritusvaatimukset:
o Oppimistehtävä, arviointi: hyväksytty /täydennettävä; tehtävänä pohtia asiakaskokemukseen liittyvän artikkelin käsitteitä ryhmän lts-projektin kohdeyrityksen toimintaan soveltaen.
o Henkilökohtainen tentti Moodlessa (lähitentti ilman materiaalia), arviointi 0-5; monivalintakysymyksiä.
Liiketoimintasuunnitelma-projekti 2 op, 40 % koko opintojakson arvosanasta.
Opetusmenetelmät
- Lähiopetus (luennot, keskustelu, harjoitukset, oppimistehtävän käsittely, tentti)
- Itsenäinen ja ryhmässä opiskelu (kirjallisuuteen ja muuhun materiaaliin perehtyminen, oppimistehtävän tekeminen ja tenttiin valmistautuminen)
- Projektityöskentely pienryhmissä liiketoimintasuunnitelman parissa.
Aika ja paikka
Opintojakso toteutetaan 3. ja 4. jakson aikana.
- 3. jaksolla tietoperusta Asiakaskokemuksen ja asiakkuuksien kehittäminen 3 op; opetusta 24 h kahdeksan viikon aikana. Lähiopetusajankohdat ja -paikat löytyvät Lukkarikoneesta.
- 4. jaksolla liiketoimintasuunnitelma-projekti 2 op; ryhmäkohtaista ohjausta verkossa tai kampuksella, jakson lopussa yhteiset esitysseminaarit kampuksella.
Liiketoimintasuunnitelma toteutetaan yhteistyössä Liiketoiminnan suunnittelu ja kehittäminen -opintojakson ja Yrityksen talouden ohjaus -opintojakson kanssa.
Oppimisympäristöt
Ei käytössä
Opetusmateriaali
Bergström, S. & Leppänen, A. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki: Edita, luvut 1.4, 4.1 ja 6. Kirja löytyy myös e-kirjana.
Lisämateriaalia: Grönroos, C. & Tillman, M. 2020. Palvelujen johtaminen ja markkinointi. Helsinki: Talentum. (soveltuvin osin).
Oppimisympäristö Moodlessa oleva materiaali.
Lisätietoja opiskelijoille
Ei käytössä
Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
Hankitun osaamisen tunnistamisen menettely: HOT-hakemus tehdään Pepissä. Osaaminen osoitetaan reflektoivan raportin tai tentin avulla. Tarkemmat ohjeet saa opettajalta. Suoritus arvioidaan hyväksytty/hylätty. Hyväksytty suoritus merkitään rekisteriin H-merkinnällä.
Liiketoimintasuunnitelma-projektin osalta menettelystä sovitaan ohjaavien opettajien kanssa.
Opettaja(t)
Sirpa Puolakka
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Soveltava oppimistehtävä ja muita harjoituksia, mahdollisesti vierailuluento.
Liiketoimintasuunnitelman laatiminen toimivalle yritykselle.
Tenttien ajankohdat
Opintojaksotentti 3. jakson aikana.
Uusintamahdollisuus Examissa opintojaksotentin arvioinnin valmistumisen jälkeen.
Kv-yhteydet
Ei käytössä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lähiopetusta on 3. jakson aikana viikoittain lukujärjestykseen merkittyinä ajankohtina.
Ryhmässä opiskelu: soveltavaa oppimistehtävää tehdään ryhmätyönä 3. jakson aikana. 4. jaksolla tehdään liiketoimintasuunnitelmaa pienryhmässä.
Itsenäinen opiskelu: materiaaliin perehtyminen koko opintojakson ajan, tenttiin valmistautuminen 3. jakson aikana.
Sisällön jaksotus
Aikataulusuunnitelma: 3. jaksolla 12 lähiopetuskertaa (alustava aikataulu sisältöineen Moodle-alustalla). 4. jaksolla liiketoimintasuunnitelma-projektin parissa työskentelyä sekä ohjauspalavereita ja esitysseminaari.
Arviointikriteerit hyväksytty
1-2: Ammatillinen tietoperusta ja tiedonhaku
- käyttää yksittäisiä ammattikäsitteitä
- etsiä yksittäiseen tilanteeseen tietoa erilaisista tietolähteistä
- erottaa arkitiedon tutkitusta tiedosta
Ammattitaito, toiminta ja toiminnan kohde
- toimia yksittäisissä tilanteissa tehtäväksiannon mukaisesti
- osoittaa perehtyneisyyttä ammattialansa kohderyhmiin
Ryhmätyötaidot ja johtaminen
- toimia opiskelijaryhmän jäsenenä
Vastuullisuus
- osoittaa perehtyneisyyttä ammattialansa eettisiin periaatteisiin
- toimia turvallisesti
- noudattaa annettuja ohjeita ja sääntöjä
3-4: Ammatillinen tietoperusta ja tiedonhaku
- osoittaa perehtyneisyytensä alan tietoperustaan
- rajata tiedon tarpeen yksittäisissä tiedon käyttötilanteissa
Ammattitaito, toiminta ja toiminnan kohde
- toimia tyypillisissä tehtävissä/tilanteissa kohderyhmälähtöisesti
Ryhmätyötaidot ja johtaminen
- toimia tavoitteellisesti opiskelijaryhmässä
Vastuullisuus
- toimia ammattialansa eettisten periaatteiden mukaisesti
- noudattaa turvallisuusohjeita
5: Ammatillinen tietoperusta ja tiedonhaku
- käyttää ammattikäsitteitä johdonmukaisesti
- arvioida erilaisia tietolähteitä
- etsiä tietoa tiedonhankinnan prosessin eri vaiheiden mukaisesti ja perustella tietolähteiden käytön
Ammattitaito, toiminta ja toiminnan kohde
- suunnitella toimintaansa vertaillen ja analysoiden eri ratkaisuvaihtoehtoja
- toimia erilaisissa tehtävissä eri toimintaympäristöissä
- toimia ammatillisessa kohderyhmän huomioivassa tilanteessa itsenäisesti ja vastuullisesti
Ryhmätyötaidot ja johtaminen
- organisoida opiskelijaryhmän toimintaa
- suunnitella toimintaansa turvallisuus huomioiden
Vastuullisuus
- perustella toimintaansa ammattialansa eettisten periaatteiden mukaisesti
Arviointikriteerit hylätty
Ei käytössä
LIK23KMT
Ei käytössä
0-5
Suomi
Ei käytössä
Ei käytössä
T&k-osuus: 0.00 op
Virtuaaliosuus: 0.00 op
Lähiopetus: 5 op
Jonna-Riikka Kurtti
Ei käytössä
Arviointiasteikko
0-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tietoperusta 3 op, 60 % koko opintojakson arvosanasta. Suoritusvaatimukset:
o Oppimistehtävä, arviointi: hyväksytty /täydennettävä; tehtävänä pohtia asiakaskokemukseen liittyvän artikkelin käsitteitä ryhmän lts-projektin kohdeyrityksen toimintaan soveltaen.
o Henkilökohtainen tentti Moodlessa (lähitentti ilman materiaalia), arviointi 0-5; monivalintakysymyksiä.
Liiketoimintasuunnitelma-projekti 2 op, 40 % koko opintojakson arvosanasta.
Opetusmenetelmät
- Lähiopetus (luennot, keskustelu, harjoitukset, oppimistehtävän käsittely, tentti)
- Itsenäinen ja ryhmässä opiskelu (kirjallisuuteen ja muuhun materiaaliin perehtyminen, oppimistehtävän tekeminen ja tenttiin valmistautuminen)
- Projektityöskentely pienryhmissä liiketoimintasuunnitelman parissa.
Aika ja paikka
Opintojakso toteutetaan 3. ja 4. jakson aikana.
- 3. jaksolla tietoperusta Asiakaskokemuksen ja asiakkuuksien kehittäminen 3 op; opetusta noin 18 h kahdeksan viikon aikana. Lähiopetusajankohdat ja -paikat löytyvät Lukkarikoneesta.
- 4. jaksolla liiketoimintasuunnitelma-projekti 2 op; ryhmäkohtaista ohjausta verkossa tai kampuksella, jakson lopussa yhteiset esitysseminaarit kampuksella.
Liiketoimintasuunnitelma toteutetaan yhteistyössä Liiketoiminnan suunnittelu ja kehittäminen -opintojakson ja Yrityksen talouden ohjaus -opintojakson kanssa.
Oppimisympäristöt
Ei käytössä
Opetusmateriaali
Bergström, S. & Leppänen, A. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki: Edita, luvut 1.4, 4.1 ja 6. Kirja löytyy myös e-kirjana.
Lisämateriaalia: Grönroos, C. & Tillman, M. 2020. Palvelujen johtaminen ja markkinointi. Helsinki: Talentum. (soveltuvin osin).
Oppimisympäristö Moodlessa oleva materiaali.
Lisätietoja opiskelijoille
Ei käytössä
Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
Hankitun osaamisen tunnistamisen menettely: HOT-hakemus tehdään Pepissä. Osaaminen osoitetaan reflektoivan raportin tai tentin avulla. Tarkemmat ohjeet saa opettajalta. Suoritus arvioidaan hyväksytty/hylätty. Hyväksytty suoritus merkitään rekisteriin H-merkinnällä.
Liiketoimintasuunnitelma-projektin osalta menettelystä sovitaan ohjaavien opettajien kanssa.
Opettaja(t)
Jonna-Riikka Kurtti
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Soveltava oppimistehtävä ja muita harjoituksia.
Liiketoimintasuunnitelman laatiminen toimivalle yritykselle.
Tenttien ajankohdat
Opintojaksotentti jakson aikana.
Uusintamahdollisuus Examissa opintojaksotentin arvioinnin valmistumisen jälkeen.
Kv-yhteydet
Ei käytössä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lähiopetusta on 3. jakson aikana viikoittain lukujärjestykseen merkittyinä ajankohtina.
Ryhmässä opiskelu: soveltavaa oppimistehtävää tehdään ryhmätyönä 3. jakson aikana. 4. jaksolla tehdään liiketoimintasuunnitelmaa pienryhmässä.
Itsenäinen opiskelu: materiaaliin perehtyminen koko opintojakson ajan, tenttiin valmistautuminen 3. jakson aikana.
Sisällön jaksotus
Aikataulusuunnitelma: 3. jaksolla on lukujärjestykseen merkityt monimuoto-opetuskerrat (alustava aikataulu sisältöineen Moodle-alustalla). 4. jaksolla liiketoimintasuunnitelma-projektin parissa työskentelyä sekä ohjauspalavereita ja esitysseminaari.
Arviointikriteerit hyväksytty
Ei käytössä
Arviointikriteerit hylätty
Ei käytössä