Opetussuunnitelmat
LIK23SPC
Ei käytössä
0-5
Suomi
Ei käytössä
Ei käytössä
T&k-osuus: 0.00 op
Virtuaaliosuus: 0.00 op
Lähiopetus: 5 op
Topi Haapasalo
Ei käytössä
Arviointiasteikko
0-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tehtävät ja arvosanan pisteytys
- Moodle-tentti 0 - 50 p
- Artikkelireferaatti (yksilötehtävä) 10 p
- Tiimityön reflektio (yksilötehtävä) 10 p
- Yritysraportti (ryhmätehtävä) 30 p
Pisteitä Arvosana
50 - 55 1
56 - 66 2
67 - 77 3
78 - 88 4
89 - 100 5
Opetusmenetelmät
Opetuksessa pyritään tukemaan opiskelijan omaa oppimisprosessia siten, että lähiopetuksessa korostuu opiskelijan oma toiminta yksin ja ryhmissä. Oppiminen perustuu opiskelijan omaan toimintaan, jota opettaja tukee.
Opetusmenetelminä toimivat mm.
- lähiopetus
- oheislukemistot
- aktivoivat kirjoitustehtävät (esim. referaatti)
- ryhmässä työskentely
- tietoperustan kokoaminen (yritysraporttia varten)
Opiskelijat toimivat lähiopetustunneilla erilaisissa harjoituksissa pareittain ja/tai ryhmissä. Opettaja antaa ohjausta ja palautetta pienryhmittäin sekä koko ryhmälle.
Aika ja paikka
Opintojakso suoritetaan päiväryhmillä lähiopetuksessa.
Oppimisympäristöt
Ei käytössä
Opetusmateriaali
Viitala ja Jylhä (2013): Liiketoimintaosaaminen
Opintojakson Moodle-alusta sisältää laajan materiaalipaketin.
Lisätietoja opiskelijoille
Ei käytössä
Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
Opintojaksolla on käytössä Oamkin HOT-käytäntö. HOT suoritetaan raportilla, jonka ohje on Moodle-alustalla.
Opettaja(t)
Topi Haapasalo
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla tehdään yritysraportti, jonka kohdeyrityksen opiskelijat valitsevat itse. Opiskelijat haastattelevat yrityksen henkilöstöä raporttia ja esitystä varten.
Tenttien ajankohdat
Opintojaksolla on Moodle-tentti. Uusintatentit Examissa.
Kv-yhteydet
Opiskelijat tekevät referaatin englanninkielisestä artikelista.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijan työ koostuu lähiopetuksesta, itsenäisestä työskentelystä sekä ryhmätyöskentelystä.
Sisällön jaksotus
Opintojakso toteutuu yhden jakson aikana.
Arviointikriteerit hyväksytty
1-2: Ammatillinen tietoperusta ja tiedonhaku
- käyttää yksittäisiä ammattikäsitteitä
- etsiä yksittäiseen tilanteeseen tietoa erilaisista tietolähteistä
- erottaa arkitiedon tutkitusta tiedosta
Ammattitaito, toiminta ja toiminnan kohde
- toimia yksittäisissä tilanteissa tehtäväksiannon mukaisesti
- osoittaa perehtyneisyyttä ammattialansa kohderyhmiin
Ryhmätyötaidot ja johtaminen
- toimia opiskelijaryhmän jäsenenä
Vastuullisuus
- osoittaa perehtyneisyyttä ammattialansa eettisiin periaatteisiin
- toimia turvallisesti
- noudattaa annettuja ohjeita ja sääntöjä
3-4: Ammatillinen tietoperusta ja tiedonhaku
- osoittaa perehtyneisyytensä alan tietoperustaan
- rajata tiedon tarpeen yksittäisissä tiedon käyttötilanteissa
Ammattitaito, toiminta ja toiminnan kohde
- toimia tyypillisissä tehtävissä/tilanteissa kohderyhmälähtöisesti
Ryhmätyötaidot ja johtaminen
- toimia tavoitteellisesti opiskelijaryhmässä
Vastuullisuus
- toimia ammattialansa eettisten periaatteiden mukaisesti
- noudattaa turvallisuusohjeita
5: Ammatillinen tietoperusta ja tiedonhaku
- käyttää ammattikäsitteitä johdonmukaisesti
- arvioida erilaisia tietolähteitä
- etsiä tietoa tiedonhankinnan prosessin eri vaiheiden mukaisesti ja perustella tietolähteiden käytön
Ammattitaito, toiminta ja toiminnan kohde
- suunnitella toimintaansa vertaillen ja analysoiden eri ratkaisuvaihtoehtoja
- toimia erilaisissa tehtävissä eri toimintaympäristöissä
- toimia ammatillisessa kohderyhmän huomioivassa tilanteessa itsenäisesti ja vastuullisesti
Ryhmätyötaidot ja johtaminen
- organisoida opiskelijaryhmän toimintaa
- suunnitella toimintaansa turvallisuus huomioiden
Vastuullisuus
- perustella toimintaansa ammattialansa eettisten periaatteiden mukaisesti
Arviointikriteerit hylätty
Ei käytössä