Opetussuunnitelmat

Opetussuunnitelma
Osaamisalueet
Arviointikehikko
Tietoa koulutuksesta
Ryhmä(t)
VAP-LIIKE22
Paikkoja
Ei käytössä
Arviointiasteikko
0-5
Opetuskieli
Suomi
Opintojakson tyyppi
Ei käytössä
Vastuuopettaja
Ei käytössä
Toteutustapa
T&k-osuus: 0.00 op
Virtuaaliosuus: 3.00 op
Lähiopetus: 0 op
Opettaja(t)
Jaakko Sinisalo
Pienryhmä(t)
Ei käytössä

Arviointiasteikko
0-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Ei käytössä

Opetusmenetelmät
Opintojakso suoritetaan kirjatenttinä Exam-tenttijärjestelmässä Oulun ammattikorkeakoulun kampuksella.

Aika ja paikka
Opiskelija varaa itse tentti-ajan exam-tilaan. Tenttiperiodi 22.8.2022-31.7.2023
Ohjeet exam -tenttitilan käyttöön löytyy osoitteesta https://it.oamk.fi/5330)

Oppimisympäristöt
Ei käytössä

Opetusmateriaali
Kotitentissä käytettäviä lähteitä esimerkiksi:
1) Palvelujen markkinointi - Grönroos C. (2009) Palvelujen johtaminen ja markkinointi ja muut palvelujen markkinointiin liittyvät lähteet
2) Palvelumuotoilu - Tuulaniemi, J. (2011) Palvelumuotoilu tai
3) Stickdorn, M. and Schneider, J. (2011) This is service design thinking: basics - tools - cases ja muut palvelumuotoiluun liittyvät lähteet

Lisätietoja opiskelijoille
Tentissä on viisi kysymystä. Kysymykset arvotaan seuraavien kysymysten joukosta:)
Grönroos - Palvelujen johtaminen ja markkinointi (kolme kysymystä):
1) Pohdi asiakkaan palvelukokemusta monesta näkökulmasta. Mistä eri asioista asiakkaan palvelukokemus muodostuu? Kertokaa käytännön esimerkin avulla, kuinka asiakas voi arvioida palvelun laatua palvelutilanteen aikana.
2) Mikä on asiakassuhteen laadun analyysikehikko? Kuinka asiakassuhteessa oleva asiakas arvioi palvelun laatua? Miksi kehikko on tärkeä a) yrityksen ja b) asiakkaan näkökulmasta? Käytä käytännön esimerkkejä
3) Kuinka palvelun laatua voidaan mitata? Valitkaa mielestänne paras kirjassa esitetyistä palvelun laadun mittaamistavoista ja perustelkaa valintanne. Mitkä ovat tämän mittaamistavan hyvät ja huonot puolet? Käyttäkää käytännön esimerkkejä.
4) Mikä on palvelun laadun kuiluanalyysimalli? Minkälaisessa tilanteessa yrityksen tulisi soveltaa palvelun laadun kuiluanalyysimallia toiminnassaan? Antakaa käytännön esimerkkejä.
5) Minkä takia asiakas voi olla tyytymätön palveluun? Mitä asiakas voi tehdä olleessaan tyytymätön palveluun? Mitä tarkoittaa palvelun normalisointi? Miksi se on tärkeää a) yrityksen ja b) asiakkaan kannalta. Käyttäkää valaisevia esimerkkejä.
6) Miksi suhdemarkkinointi ja asiakassuhteiden hallinta ovat yrityksissä tärkeässä roolissa? Mitä ovat suhdekustannukset? Kuinka yritys voi arvioida asiakassuhteiden kannattavuutta? Käytä käytännön esimerkkejä.
7) Mitä laajennettu palvelutarjooma tarkoittaa? Miksi peruspalvelupaketista on kehitettävä laajennettu palvelutarjooma, jotta siitä saadaan todella asiakaslähtöinen? Käytä käytännön esimerkkejä.
8) Kaikki yritykset ovat nykyään palveluyrityksiä. Mitä tämä tarkoittaa? Mikä ero on kokopäiväisillä ja osa-aikaisilla markkinoijilla? Miksi osa-aikaisten markkinoijien rooli on erityisen tärkeä palvelukilpailussa? Kerro käytännön esimerkkejä.
9) Mitkä ovat sisäisen markkinoinnin tavoitteet? Kuinka palvelukulttuuri voi vaikuttaa yrityksen toimintaan? Kuinka sisäisellä markkinoilla voidaan vaikuttaa palvelukulttuurin kehittymiseen? Käytä käytännön esimerkkejä
Tuulaniemi - Palvelumuotoilu TAI Stickdorn, M. and Schneider, J. - This is service design thinking (2 kysymystä)
1) Määrittele palvelumuotoilu. Mitkä ovat palvelumuotoilun keskeiset elementit? Minkälaisessa tilanteissa palvelumuotoilua voi ja kannattaa soveltaa? Käytä käytännön esimerkkejä.
2) Minkälainen on palvelumuotoilun prosessi? Mitä vaiheita siihen kuuluu? Kuvaile vaiheiden sisältöä tarkasti. Mitkä ovat tärkeimpiä vaiheita? Käytä käytännön esimerkkejä.

Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei käytössä

Opettaja(t)
Jaakko Sinisalo

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei käytössä

Tenttien ajankohdat
Varaa aika exam -tilaan. Tenttiperiodi 22.8.2022-31.7.2023

Kv-yhteydet
Ei käytössä

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Ei käytössä

Sisällön jaksotus
Ei käytössä

Arviointikriteerit hyväksytty
Ei käytössä

Arviointikriteerit hylätty
Ei käytössä

Tiedot haettu 2.6.2024 18:13:43