Opetussuunnitelmat
LIK24SPC
Ei käytössä
0-5
Suomi
Ei käytössä
Minna Oksanen
T&k-osuus: 0.00 op
Virtuaaliosuus: 0.00 op
Lähiopetus: 5 op
Minna Oksanen
Ei käytössä
Arviointiasteikko
0-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Henkilökohtainen tentti (lähitentti, ilman materiaalia), 50 % arvosanasta; kirjan luvut 1-3; tentti pidetään pari viikkoa ennen opintojakson päättymistä (päivämäärä sovitaan opintojakson alussa).
Soveltava oppimistehtävä 50 % arvosanasta; tehtävässä analysoidaan jonkin yrityksen markkinointia tietoperustaan peilaten, painotus kilpailukeinojen käytössä. Oppimistehtävää tehdään ryhmätyönä koko jakson ajan.
Opetusmenetelmät
Lähiopetus (luennot, keskustelu, harjoitukset, oppimistehtävän käsittely, tentti) 34 h.
Itsenäinen ja ryhmässä opiskelu (kirjallisuuteen ja muuhun materiaaliin perehtyminen, oppimistehtävän tekeminen ja tenttiin valmistautuminen) noin 100 h.
Aika ja paikka
Ei käytössä
Oppimisympäristöt
Ei käytössä
Opetusmateriaali
Bergström, S. & Leppänen, A. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki: Edita, luvut 1-5 soveltuvin osin; kirja löytyy myös e-kirjana.
Oppimisympäristö Moodlessa oleva materiaali.
Lisätietoja opiskelijoille
Ei käytössä
Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
Hankitun osaamisen tunnistamisen menettely: HOT-hakemus tehdään Pepissä. Osaaminen osoitetaan reflektoivan raportin tai tentin avulla. Suoritus arvioidaan H- eli Hyväksytty-merkinnällä.
Opettaja(t)
Minna Oksanen
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Soveltava oppimistehtävä ja muita harjoituksia, mahdollisesti vierailuluentoja.
Tenttien ajankohdat
Opintojaksotentti jakson aikana.
Uusintamahdollisuus Examissa opintojaksotentin arvioinnin valmistumisen jälkeen.
Kv-yhteydet
Ei käytössä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lähiopetusta on jakson aikana viikoittain lukujärjestykseen merkittyinä ajankohtina (34 h).
Itsenäinen tai ryhmässä opiskelu (noin 100 h): soveltava oppimistehtävä ryhmätyönä ja tenttiin valmistautuminen.
Sisällön jaksotus
Aikataulusuunnitelma (16 lähiopetuskertaa)
1. opintojakson aloitus, tavoitteet, sisältö ja suoritusvaatimukset, oppimistehtävän antaminen, markkinoinnin käsite, tehtävät ja tavoitteet
2. markkinointiajattelun kehittyminen, markkinoinnin toimintaympäristö, makroympäristö
3. markkinoinnin toimintaympäristö, mikroympäristö
4. kuluttajan käyttäytymiseen vaikuttavat tekijät
5. kuluttajan käyttäytymisen vaikuttavat tekijät
6. ostoprosessi
7. segmentointi ja ostajapersoonat
8. tentti
9. markkinoinnin kilpailukeinot, tuote
10. tuote
11. hinta
12. saatavuus, jakelu
13. markkinointiviestintä
14. myynti
15. ryhmätöiden käsittely
16. ryhmätöiden käsittely
Arviointikriteerit hyväksytty
Ei käytössä
Arviointikriteerit hylätty
Ei käytössä