Opetussuunnitelmat

Opetussuunnitelma
Osaamisalueet
Arviointikehikko
Tietoa koulutuksesta
Ryhmä(t)
MPE23SPPJ, MPE23SPKL, MPE23SPKLKA, MPE23SPMT, MPE23SPHA, TAN23SPKA, TAN23SPBA
Paikkoja
1 - 50
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Opetuskieli
Suomi
Opintojakson tyyppi
Musiikki, Tanssi
Vastuuopettaja
Ei käytössä
Toteutustapa
T&k-osuus: 0.00 op
Virtuaaliosuus: 0.00 op
Lähiopetus: 5 op
Opettaja(t)
Heli Kuula, Kristiina Puolitaival, Niina Sassali
Pienryhmä(t)
Ei käytössä

Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opiskelija itse arvioi osaamistaan ja opettaja arvioi opiskelijan osaamista oppimistehtävien perusteella.
Arvioitavat oppimistehtävät löytyvät Moodlesta opintojakson aikana.

Opetusmenetelmät
Lähiopiskelu, itsenäinen tehtävien tekeminen ja ryhmätyöt.

Aika ja paikka
Ks. lukkarikone https://lukkarit.oamk.fi

Opintojakson lähiopetustarjonta jakautuu useammalle opiskeluvuodelle. Ensimmäisenä opiskellaan 2 op ja loput 3 op myöhemmin opintojen edetessä.

Ensimmäisen vaiheen lähiopinnot tarjotaan syksyllä 2023 jaksoissa 1 ja 2.

Oppimisympäristöt
Ei käytössä

Opetusmateriaali
Opiskelumateriaali löytyy Moodlesta opintojakson aikana.

Lisätietoja opiskelijoille
Ei käytössä

Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
Säännöllinen osallistuminen lähiopintoihin on suotavaa, koska opintojakson aikana otetaan haltuun opiskelua nimenomaan Oamkissa, tutustutaan toisiin opiskelijoihin ja ryhmäydytään. Etäosallistumisen mahdollisuutta on kysyttyvä etukäteen opettajalta. Oppimistehtäviä tehdään sekä tuntien aikana että itsenäisesti. Mikäli opiskelija ei jostain syystä voi osallistua lähitunnille, jonka aikana tehdään ryhmätehtäviä, hän tekee oppimistehtävän itsenäisesti annettujen ohjeistusten pohjalta.

Opettaja(t)
Heli Kuula, Kristiina Puolitaival, Niina Sassali

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Tutustuminen aitoon työelämäympäristöön ja/tai työelämäyhteistyökumppaneihin.

Tenttien ajankohdat
Oppimistehtävien ohjeistukset, aikataulut ja arviointi löytyy Moodlesta opintojakson aikana.

Mikäli opiskelija haluaa otettavan huomioon aiemmin hankkimaansa osaamista, tai haluaa ehdottaa vaihtoehtoista suoritustapaa, hän käynnistää HOT-menettelyn Pepissä. Lisätietoa arvioinnista ja HOT-menettelystä https://www.oamk.fi/opinto-opas/opiskelu-oamkissa/osaamisen...
Ohje HOT-hakemuksen tekemiseen löytyy osoitteesta https://it.oamk.fi/7603. Yksittäistä opintojaksoa koskeva hakemus osoitetaan opintojakson opettajalle, useita opintojaksoja koskeva tutkintovastaavalle.

Kv-yhteydet
Ei käytössä

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijan työmäärä on lähtökohtaisesti 40 h / vko. 1 opintopiste on opiskelijan työtä noin 27 h.
Lähiopetusta tarjotaan syksyn osatoteutuksella (2op) (viikoittain á2h) n.30 tuntia.
Kokonaistuntimäärä opintojakson suorittamiseen (5op) on opiskelijalle noin 135 tuntia.

Sisällön jaksotus
Opinnot ajoittuvat usealle opintovuodelle.

Arviointikriteerit hyväksytty
Tiedän opiskelua koskevat ohjeet ja säännökset, oppimisympäristön palvelut ja mahdollisuudet ja hyödynnän niitä oppimisen tukena.
Laadin henkilökohtaisen opiskelusuunnitelman (HOPS), suunnittelen ja seuraan sen avulla opintojeni edistymistä valmistuakseni tavoiteajassa.
Laadin henkilökohtaisen urasuunnitelman sekä huomioin jatkuvan oppimisen ja kansainvälisyyden mahdollisuudet urasuunnittelussa. Analysoin oman ammattialani erityispiirteitä ja työllistymismahdollisuuksia.
Tunnistan, arvioin ja kehitän oppimisen ja ammatillisen kehittymisen taitoja, vahvuuksia sekä työelämätaitoja opintojen aikana.
Huomioin kulttuurisen moninaisuuden ja toimin vastuullisesti, rakentavasti sekä yhteisöllisesti erilaisissa opiskelu-, työskentely- ja vuorovaikutustilanteissa.
Tunnistan muuttuvien tilanteiden vaikutukset ja motivaation merkityksen suhteessa opiskelu- ja työhyvinvointiin.

Arviointikriteerit hylätty
En tunne opiskelua koskevia ohjeita, säännöksiä, oppimisympäristön palveluita ja/tai en osaa hyödyntää niitä oppimisen tukena.
En osaa laatia henkilökohtaista opiskelusuunnitelmaa (HOPS).
En osaa suunnitella ja/tai seurata opintojeni edistymistä valmistuakseni tavoiteajassa.
En laadi urasuunnitelmaa.
En osaa huomioida jatkuvan oppimisen ja kansainvälisyyden mahdollisuuksia urasuunnittelussa.
En osaa analysoida oman ammattialani erityispiirteitä ja työllistymismahdollisuuksia.
En tunnista, arvioi ja/tai kehitä oppimisen ja ammatillisen kehittymisen taitoja, vahvuuksiani ja/tai työelämätaitoja opintojen aikana.
En osaa huomioida kulttuurista moninaisuutta, toimia vastuullisesti, rakentavasti ja/tai yhteisöllisesti erilaisissa opiskelu-, työskentely- ja vuorovaikutustilanteissa.
En tunnista muuttuvien tilanteiden vaikutuksia ja/tai motivaation merkitystä suhteessa opiskelu- ja työhyvinvointiin.

Tiedot haettu 2.6.2024 18:47:09