7T00DF04 |
Mental Health Promotion of Children and Adolescents (5 cr) |
Prerequisites |
First year studies. |
Objectives |
The student analyzes the well-being and mental health of children, adolescents and their families. The student can assess and implement strategies for promotion of psychosocial well-being and mental health, and prevention of mental disorders of children and adolescents. The student assesses multiprofessional and multisectoral cooperation in mental health work with children, adolescents and their parents and families. |
Content |
Promoting mental health of children and adolescents. Psychosocial wellbeing and awareness of mental health. Risks and protective factors in childhood at the biological, psychological, family, social, cultural and community level. Mental health services. Family-oriented, multiprofessional and multisectoral social support and working orientation. |
Recommended optional programme components |
If necessary, the student advisor will recommend optional programme components for each student based on their individual study plan. |
Accomplishment methods |
Not applicable |
Execution methods |
Not applicable |
Materials |
Not applicable |
Literature |
Not applicable |
Evaluation Criteria |
0-5 |
Evaluation Criteria |
satisfactory (1-2) Based on professional knowledge and concepts, the student describes the well-being and mental health of children, adolescents and families. The student plans, implements and describes strategies for promotion of psychosocial well-being and mental health, and prevention of mental disorders of children and adolescents. Using professional concepts, the student describes multiprofessional and multisectoral cooperation in mental health work with children, adolescents and their parents and families.
good (3-4) Based on researched information and using professional concepts, the student analyzes the well-being and mental health of children, adolescents and families. The student plans, implements and evaluates different strategies for promotion of psychosocial well-being and mental health, and prevention of mental disorders of children and adolescents. Using professional concepts, the student evaluates multiprofessional and multisectoral cooperation in mental health work with children, adolescents and their parents and families.
excellent (5) Based on researched information and using professional concepts in a versatile way, the student evaluates and justifies the well-being and mental health of children, adolescents and families. Based on researched information, the student plans, implements and evaluates strategies for promotion of psychosocial well-being and mental health, and prevention of mental disorders of children and adolescents. The student evaluates broadly, versatilely and conceptually multiprofessional and multisectoral cooperation in mental health work with children, adolescents and their parents and families.
|
Assessment Frameworks |
Not applicable |
Further Information |
No additional information. |
Responsible persons |
Pirkko Pietilä |
Links |
Not applicable |
- 01.08.2023 - 31.12.2023 (7T00DF04-3002 | AVO23KVARSOS)
Ryhmä(t)
AVO23KVARSOS
Paikkoja
Ei käytössä
Arviointiasteikko
0-5
Opetuskieli
Suomi
Opintojakson tyyppi
Ei käytössä
Vastuuopettaja
Ei käytössä
Toteutustapa
T&k-osuus: 0.00 op
Virtuaaliosuus: 0.00 op
Lähiopetus: 5 op
Opettaja(t)
Hannele Ollinen, Marjukka Rasa
Pienryhmä(t)
Ei käytössä
Arviointiasteikko
0-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Ei käytössä
Opetusmenetelmät
Ei käytössä
Aika ja paikka
Ei käytössä
Oppimisympäristöt
Ei käytössä
Opetusmateriaali
Ei käytössä
Lisätietoja opiskelijoille
Ei käytössä
Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei käytössä
Opettaja(t)
Hannele Ollinen, Marjukka Rasa
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei käytössä
Tenttien ajankohdat
Ei käytössä
Kv-yhteydet
Ei käytössä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Ei käytössä
Sisällön jaksotus
Ei käytössä
Arviointikriteerit hyväksytty
1-2: Opiskelija kuvaa ja selittää lasten, nuorten ja perheiden mielenterveyden edistämistä eri kasvu- kehitysyhteisöissä soveltaen ammatillista tietoperustaa ja alan käsitteitä. Opiskelija suunnittelee, toteuttaa ja kuvaa lasten ja nuorten mielenterveyden edistämisen työmenetelmiä sekä mielenterveys- ja päihdehäiriöitä ehkäisevää työskentelyä. Opiskelija kuvaa ja selittää ammattialan käsitteillä lasten, nuorten ja perheiden monitoimijaista mielenterveyden edistämistä ja kuntoutumisen tukemista.
3-4: Opiskelija analysoi ja jäsentää tutkittua tietoa hyödyntäen ja alan käsitteitä käyttäen lasten, nuorten ja perheiden mielenterveyden edistämistä eri kasvu- kehitysyhteisöissä. Opiskelija suunnittelee, toteuttaa ja arvioi eri näkökulmista lasten ja nuorten mielenterveyden edistämisen työmenetelmiä sekä mielenterveys- ja päihdehäiriöitä ehkäisevää työskentelyä. Opiskelija arvioi ammattialan käsitteitä käyttäen lasten, nuorten ja perheiden monitoimijaista mielenterveyden edistämistä ja kuntoutumisen tukemista.
5: Opiskelija arvioi ja perustelee tutkittuun tietoon perustuen ja alan käsitteitä monipuolisesti käyttäen lasten, nuorten ja perheiden mielenterveyden edistämistä erilaisissa kasvu- ja kehitysyhteisöissä. Opiskelija suunnittelee, toteuttaa ja arvioi tutkittuun tietoon perustuen lasten ja nuorten mielenterveyden edistämisen työmenetelmiä sekä mielenterveys- ja päihdehäiriöitä ehkäisevää työskentelyä. Opiskelija arvioi laaja-alaisesti, moniulotteisesti ja käsitteellisesti lasten, nuorten ja perheiden monitoimijaista mielenterveyden edistämistä ja kuntoutumisen tukemista.
Arviointikriteerit hylätty
Ei käytössä
- 01.01.2024 - 10.03.2024 (7T00DF04-3003 | SOS21SPA, SOS21SPB)
Ryhmä(t)
SOS21SPA, SOS21SPB
Paikkoja
Ei käytössä
Arviointiasteikko
0-5
Opetuskieli
Suomi
Opintojakson tyyppi
Ei käytössä
Vastuuopettaja
Ei käytössä
Toteutustapa
T&k-osuus: 0.00 op
Virtuaaliosuus: 0.00 op
Lähiopetus: 5 op
Opettaja(t)
Susanna Kinnunen
Pienryhmä(t)
Ei käytössä
Arviointiasteikko
0-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Ei käytössä
Opetusmenetelmät
Ei käytössä
Aika ja paikka
Ei käytössä
Oppimisympäristöt
Ei käytössä
Opetusmateriaali
Ei käytössä
Lisätietoja opiskelijoille
Ei käytössä
Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei käytössä
Opettaja(t)
Susanna Kinnunen
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei käytössä
Tenttien ajankohdat
Ei käytössä
Kv-yhteydet
Ei käytössä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Ei käytössä
Sisällön jaksotus
Ei käytössä
Arviointikriteerit hyväksytty
Ei käytössä
Arviointikriteerit hylätty
Ei käytössä
- 01.08.2024 - 27.10.2024 (7T00DF04-3006 | SOS22KM)
Ryhmä(t)
SOS22KM
Paikkoja
Ei käytössä
Arviointiasteikko
0-5
Opetuskieli
Suomi
Opintojakson tyyppi
Avoin amk, Sosiaalialan syventävät opinnot, Sosiaali- ja terveysala
Vastuuopettaja
Ei käytössä
Toteutustapa
T&k-osuus: 0.00 op
Virtuaaliosuus: 0.00 op
Lähiopetus: 5 op
Opettaja(t)
OPE-VIR-SOS , Antti Heinonen
Pienryhmä(t)
Ei käytössä
Arviointiasteikko
0-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Ei käytössä
Opetusmenetelmät
Monimuoto-opiskelu. Lähiopetus kontaktiviikoilla (viikot 35,37,40).
Aika ja paikka
Ei käytössä
Oppimisympäristöt
Ei käytössä
Opetusmateriaali
Ei käytössä
Lisätietoja opiskelijoille
Syventäviin opintoihin osallistuminen edellyttää sosiaalialan AMK perus- ja ammattiopintojen suorittamista.
Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei käytössä
Opettaja(t)
OPE-VIR-SOS , Antti Heinonen
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei käytössä
Tenttien ajankohdat
Ei käytössä
Kv-yhteydet
Ei käytössä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Ei käytössä
Sisällön jaksotus
Ei käytössä
Arviointikriteerit hyväksytty
Ei käytössä
Arviointikriteerit hylätty
Ei käytössä
- 27.10.2024 - 31.12.2024 (7T00DF04-3009 | AVO24KKUR, AVO24KVARSOS)
Ryhmä(t)
AVO24KKUR, AVO24KVARSOS
Paikkoja
Ei käytössä
Arviointiasteikko
0-5
Opetuskieli
Suomi
Opintojakson tyyppi
Ei käytössä
Vastuuopettaja
Ei käytössä
Toteutustapa
T&k-osuus: 0.00 op
Virtuaaliosuus: 0.00 op
Lähiopetus: 5 op
Opettaja(t)
OPE-VIR-SOS
Pienryhmä(t)
Ei käytössä
Arviointiasteikko
0-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Ei käytössä
Opetusmenetelmät
Ei käytössä
Aika ja paikka
Ei käytössä
Oppimisympäristöt
Ei käytössä
Opetusmateriaali
Ei käytössä
Lisätietoja opiskelijoille
Ei käytössä
Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei käytössä
Opettaja(t)
OPE-VIR-SOS
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei käytössä
Tenttien ajankohdat
Ei käytössä
Kv-yhteydet
Ei käytössä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Ei käytössä
Sisällön jaksotus
Ei käytössä
Arviointikriteerit hyväksytty
Ei käytössä
Arviointikriteerit hylätty
Ei käytössä
- 10.03.2025 - 31.05.2025 (7T00DF04-3005 | SOS22SPA, SOS22SPB, SOS23SPA, SOS23SPB)
Ryhmä(t)
SOS22SPA, SOS22SPB, SOS23SPA, SOS23SPB
Paikkoja
Ei käytössä
Arviointiasteikko
0-5
Opetuskieli
Suomi
Opintojakson tyyppi
Avoin amk, Sosiaalialan syventävät opinnot, Sosiaali- ja terveysala
Vastuuopettaja
Ei käytössä
Toteutustapa
T&k-osuus: 0.00 op
Virtuaaliosuus: 0.00 op
Lähiopetus: 5 op
Opettaja(t)
OPE-VIR-SOS , Antti Heinonen
Pienryhmä(t)
Ei käytössä
Arviointiasteikko
0-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Ei käytössä
Opetusmenetelmät
Ei käytössä
Aika ja paikka
Ei käytössä
Oppimisympäristöt
Ei käytössä
Opetusmateriaali
Ei käytössä
Lisätietoja opiskelijoille
Syventäviin opintoihin osallistuminen edellyttää sosiaalialan AMK- perus- ja ammattiopintojen suorittamista.
Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei käytössä
Opettaja(t)
OPE-VIR-SOS , Antti Heinonen
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei käytössä
Tenttien ajankohdat
Ei käytössä
Kv-yhteydet
Ei käytössä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Ei käytössä
Sisällön jaksotus
Ei käytössä
Arviointikriteerit hyväksytty
Ei käytössä
Arviointikriteerit hylätty
Ei käytössä