7T00DE94 |
Child Welfare (5 cr) |
Prerequisites |
First year studies. |
Objectives |
The student understands and adopts the ideology and principles of child welfare. The student assesses the best interests and the needs of the child, and organizes working in a way, that is in the best interest of the child. The student assesses the child welfare work, services and multisectoral cooperation promoting the wellbeing of children and families. The student adopts welfare-oriented and developmental-minded approach in child welfare. |
Content |
Good-enough childhood and children´s rights. The best interests of the child. Promotive and preventive child welfare. Child- and family-specific child welfare. Open care, emergency placement, taking into care, substitute care, after-care. Ideology, principles, norms and legislation and ethical principles in child welfare. |
Recommended optional programme components |
If necessary, the student advisor will recommend optional programme components for each student based on their individual study plan. |
Accomplishment methods |
Not applicable |
Execution methods |
Not applicable |
Materials |
Not applicable |
Literature |
Not applicable |
Evaluation Criteria |
0-5 |
Evaluation Criteria |
satisfactory (1-2) The student describes the principles and ideology of child protection in the work done with children, young people, and families with children. The student describes the child's interest and participation in different growth and development environments and different life situations of the child and family. The student describes the work of child protection, client processes and multi-functional cooperation. The student explains the research data in a versatile manner using the development needs of child protection.
good (3-4) The student uses professional concepts to describe the principles and ideology of child protection in the work with children, young people, and children's families. Based on the researched information, the student analyzes the interest and participation of the child in different growth and development environments and different life situations of the child and the family. The student analyzes the work of child protection, customer processes, and multi-stakeholder cooperation. The student explains the research data in a versatile manner using the development needs of child protection.
excellent (5) Based on the researched knowledge, the student applies the principles and ideology of child protection in the work with children, young people, and families with children. The student evaluates the child's interest and participation in different growth and development environments and different life situations of the child and family from a multi-perspective using professional concepts. Based on the researched information, the student evaluates the work of child protection, customer processes, and multi-functional cooperation. The student analyzes the research data in a versatile manner using the development needs of child protection.
|
Assessment Frameworks |
Not applicable |
Further Information |
No additional information. |
Responsible persons |
Päivi Onkalo, Pirkko Pietilä |
Links |
Not applicable |
- 13.03.2023 - 31.05.2023 (7T00DE94-3003 | SOS22KM)
Ryhmä(t)
SOS22KM
Paikkoja
Ei käytössä
Arviointiasteikko
0-5
Opetuskieli
Suomi
Opintojakson tyyppi
Ei käytössä
Vastuuopettaja
Ei käytössä
Toteutustapa
T&k-osuus: 0.00 op
Virtuaaliosuus: 0.00 op
Lähiopetus: 5 op
Opettaja(t)
Päivi Onkalo, Pirkko Pietilä
Pienryhmä(t)
Ei käytössä
Arviointiasteikko
0-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Ei käytössä
Opetusmenetelmät
Ei käytössä
Aika ja paikka
Ei käytössä
Oppimisympäristöt
Ei käytössä
Opetusmateriaali
Ei käytössä
Lisätietoja opiskelijoille
Ei käytössä
Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei käytössä
Opettaja(t)
Päivi Onkalo, Pirkko Pietilä
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei käytössä
Tenttien ajankohdat
Ei käytössä
Kv-yhteydet
Ei käytössä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Ei käytössä
Sisällön jaksotus
Ei käytössä
Arviointikriteerit hyväksytty
Ei käytössä
Arviointikriteerit hylätty
Ei käytössä
- 01.08.2023 - 31.12.2023 (7T00DE94-3004 | AVO23KVARSOS)
Ryhmä(t)
AVO23KVARSOS
Paikkoja
Ei käytössä
Arviointiasteikko
0-5
Opetuskieli
Suomi
Opintojakson tyyppi
Ei käytössä
Vastuuopettaja
Ei käytössä
Toteutustapa
T&k-osuus: 0.00 op
Virtuaaliosuus: 0.00 op
Lähiopetus: 5 op
Opettaja(t)
Päivi Onkalo, Mira Schroderus
Pienryhmä(t)
Ei käytössä
Arviointiasteikko
0-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Ei käytössä
Opetusmenetelmät
Ei käytössä
Aika ja paikka
Ei käytössä
Oppimisympäristöt
Ei käytössä
Opetusmateriaali
Ei käytössä
Lisätietoja opiskelijoille
Ei käytössä
Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei käytössä
Opettaja(t)
Päivi Onkalo, Mira Schroderus
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei käytössä
Tenttien ajankohdat
Ei käytössä
Kv-yhteydet
Ei käytössä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Ei käytössä
Sisällön jaksotus
Ei käytössä
Arviointikriteerit hyväksytty
Ei käytössä
Arviointikriteerit hylätty
Ei käytössä
- 23.10.2023 - 31.12.2023 (7T00DE94-3005 | SOS22SPA, SOS22SPB)
Ryhmä(t)
SOS22SPA, SOS22SPB
Paikkoja
Ei käytössä
Arviointiasteikko
0-5
Opetuskieli
Suomi
Opintojakson tyyppi
Ei käytössä
Vastuuopettaja
Ei käytössä
Toteutustapa
T&k-osuus: 0.00 op
Virtuaaliosuus: 0.00 op
Lähiopetus: 5 op
Opettaja(t)
Päivi Onkalo, Mira Schroderus
Pienryhmä(t)
Ei käytössä
Arviointiasteikko
0-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Ei käytössä
Opetusmenetelmät
Ei käytössä
Aika ja paikka
Ei käytössä
Oppimisympäristöt
Ei käytössä
Opetusmateriaali
Ei käytössä
Lisätietoja opiskelijoille
Ei käytössä
Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei käytössä
Opettaja(t)
Päivi Onkalo, Mira Schroderus
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei käytössä
Tenttien ajankohdat
Ei käytössä
Kv-yhteydet
Ei käytössä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Ei käytössä
Sisällön jaksotus
Ei käytössä
Arviointikriteerit hyväksytty
Ei käytössä
Arviointikriteerit hylätty
Ei käytössä
- 11.03.2024 - 31.05.2024 (7T00DE94-3006 | SOS23KM)
Ryhmä(t)
SOS23KM
Paikkoja
Ei käytössä
Arviointiasteikko
0-5
Opetuskieli
Suomi
Opintojakson tyyppi
Avoin amk, Sosiaali- ja terveysala, Sosiaalialan syventävät opinnot
Vastuuopettaja
Ei käytössä
Toteutustapa
T&k-osuus: 0.00 op
Virtuaaliosuus: 0.00 op
Lähiopetus: 5 op
Opettaja(t)
Päivi Onkalo, Mira Schroderus
Pienryhmä(t)
Avoin AMK, Tutkinto-opiskelijat
Arviointiasteikko
0-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Ei käytössä
Opetusmenetelmät
sos23km -ryhmän opetus toteutuu itsenäisenä opiskeluna, ryhmätyöskentelynä ja lähiopetusviikoilla järjestettävinä läsnäoloa edellyttävinä seminaareina. Seminaareja on 2 x 4h per viikko. Lähiopteusviikot ovat 12, 15 ja 20.
Aika ja paikka
Ei käytössä
Oppimisympäristöt
Ei käytössä
Opetusmateriaali
Ei käytössä
Lisätietoja opiskelijoille
Osallistuminen edellyttää, että sosiaalialan perus- ja ammattiopinnot ovat suoritettuna.
Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei käytössä
Opettaja(t)
Päivi Onkalo, Mira Schroderus
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei käytössä
Tenttien ajankohdat
Ei käytössä
Kv-yhteydet
Ei käytössä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Ei käytössä
Sisällön jaksotus
Ei käytössä
Arviointikriteerit hyväksytty
Ei käytössä
Arviointikriteerit hylätty
Ei käytössä
- 01.08.2024 - 27.10.2024 (7T00DE94-3010 | AVO24KKUR, AVO24KVARSOS)
Ryhmä(t)
AVO24KKUR, AVO24KVARSOS
Paikkoja
Ei käytössä
Arviointiasteikko
0-5
Opetuskieli
Suomi
Opintojakson tyyppi
Ei käytössä
Vastuuopettaja
Ei käytössä
Toteutustapa
T&k-osuus: 0.00 op
Virtuaaliosuus: 0.00 op
Lähiopetus: 5 op
Opettaja(t)
Päivi Onkalo
Pienryhmä(t)
Ei käytössä
Arviointiasteikko
0-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakson arviointikuvaus on avattu opintosuunnitelmassa.
Opetusmenetelmät
Toteutus on tarkoitettu jo aiemmin sosionomi-tutkinnon, yhteisopedagogin tai kasvatustieteen maisterin tutkinnon suorittaneille opiskelijoille. Opiskelijat päivittävät aiemman osaamisensa joko varhaiskasvatuksen sosionomiksi tai koulukuraattoriksi.
Opintojakso EI OLE tarkoitettu tutkinto-opiskelijalle.
Aika ja paikka
Opetus toteutuu avainluentoina verkossa iltaisin (tiistaina tai torstaina) sekä itsenäisenä opiskeluna.
Oppimisympäristöt
Ei käytössä
Opetusmateriaali
Opintojakson materiaali avataan Moodlessa opintojakson käynnistyessä.
Lisätietoja opiskelijoille
Ei käytössä
Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei käytössä
Opettaja(t)
Päivi Onkalo
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei käytössä
Tenttien ajankohdat
Oppimispäiväkirja palautetaan 31.10.2024 mennessä.
Kv-yhteydet
Ei käytössä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
1op =27 tuntia. 5 op = 5 x 27h.
Sisällön jaksotus
Ei käytössä
Arviointikriteerit hyväksytty
Ei käytössä
Arviointikriteerit hylätty
Ei käytössä
- 01.01.2025 - 09.03.2025 (7T00DE94-3007 | SOS23SPA, SOS23SPB)
Ryhmä(t)
SOS23SPA, SOS23SPB
Paikkoja
Ei käytössä
Arviointiasteikko
0-5
Opetuskieli
Suomi
Opintojakson tyyppi
Avoin amk, Sosiaalialan syventävät opinnot, Sosiaali- ja terveysala
Vastuuopettaja
Ei käytössä
Toteutustapa
T&k-osuus: 0.00 op
Virtuaaliosuus: 0.00 op
Lähiopetus: 5 op
Opettaja(t)
Päivi Onkalo, Mira Schroderus
Pienryhmä(t)
Ei käytössä
Arviointiasteikko
0-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Ei käytössä
Opetusmenetelmät
Ei käytössä
Aika ja paikka
Ei käytössä
Oppimisympäristöt
Ei käytössä
Opetusmateriaali
Ei käytössä
Lisätietoja opiskelijoille
Syventäviin opintoihin osallistuminen edellyttää sosiaalialan AMK- perus- ja ammattiopintojen suorittamista.
Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei käytössä
Opettaja(t)
Päivi Onkalo, Mira Schroderus
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei käytössä
Tenttien ajankohdat
Ei käytössä
Kv-yhteydet
Ei käytössä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Ei käytössä
Sisällön jaksotus
Ei käytössä
Arviointikriteerit hyväksytty
Ei käytössä
Arviointikriteerit hylätty
Ei käytössä