7T00DE92 |
Reinforcing Mental Health (5 cr) |
Prerequisites |
No prerequisites. |
Objectives |
The student understands mental health and well-being as a resource in growth and development, and as a part of the quality of life. The student understands what are the protective factors and risks for mental health. The student describes what is the impact of intolerable difficulties and obstacles, stress and crisis situations on human life cource, psychosocial wellbeing and mental health. The student knows the principles and strategies of coping with crisis. The student knows the legislation and principles of mental health services. |
Content |
Concepts of mental health and well-being. Positive mental health. Protective and risks factors. Legislation and principles in mental health services. Stress and coping mechanisms. Coping with crisis. Principles of crisis counceling. |
Recommended optional programme components |
If necessary, the student advisor will recommend optional programme components for each student based on their individual study plan. |
Accomplishment methods |
Not applicable |
Execution methods |
Not applicable |
Materials |
Not applicable |
Literature |
Not applicable |
Evaluation Criteria |
0-5 |
Evaluation Criteria |
satisfactory (1-2) The student explains mental health and well-being as a resource in growth and development, and demonstrates her explanations with examples. The student mentions some protective factors and risks for mental health. The student explains what is the impact of changes in life situations on human life cource, psychosocial wellbeing and mental health, and demonstrates her explanations with examples. The student mentions the principles and strategies of crisis support, and demonstrates her explanations with examples. The student mentions the legislation of mental health services. The student mentions the principles of mental health services, and demonstrates her explanations with examples.
good (3-4) Based on researched information, the student explains mental health and well-being as a resource in growth and development. The student describes structurally what are the protective factors and risks for mental health, and based on researched information, explains their impact on mental health. Based on researched information, the student explains what is the impact of changes in life situations, and stress and crisis situations on human life cource, psychosocial wellbeing and mental health. The students demonstrates her explanations with examples. Based on researched information, the student explains the principles and strategies of crisis support. The students demonstrates her explanations with examples. The student describes the legislation of mental health services. The student explains the principles of mental health services, and demonstrates her explanations with versatile examples.
excellent (5) Based on researched information, the student explains mental health and well-being as a resource in growth and development. The student demonstrates her explanations with versatile examples. The student describes structurally what are the protective factors and risks for mental health, and based on researched information , explains combinably their impact on mental health. Based on researched information, the student explains what is the impact of changes in life situations, and stress and crisis situations on human life cource, psychosocial wellbeing and mental health. The students demonstrates her explanations with versatile examples. Based on researched information, the student explains the principles and strategies of crisis support. The students demonstrates her explanations with versatile examples. The student describes the legislation of mental health services. The student explains the principles of mental health services, and demonstrates her explanations with versatile examples.
|
Assessment Frameworks |
Not applicable |
Further Information |
No additional information. |
Responsible persons |
Pirkko Pietilä |
Links |
Not applicable |
- 01.08.2023 - 22.10.2023 (7T00DE92-3006 | SOS23KM)
Ryhmä(t)
SOS23KM
Paikkoja
Ei käytössä
Arviointiasteikko
0-5
Opetuskieli
Suomi
Opintojakson tyyppi
Avoin amk, Sosiaali- ja terveysala
Vastuuopettaja
Ei käytössä
Toteutustapa
T&k-osuus: 0.00 op
Virtuaaliosuus: 0.00 op
Lähiopetus: 5 op
Opettaja(t)
Marjukka Rasa, Tuula Hohenthal
Pienryhmä(t)
Avoin AMK, Tutkinto-opiskelijat
Arviointiasteikko
0-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Ei käytössä
Opetusmenetelmät
Monimuoto-opiskelu. Lähiopetusviikot 35 ja 39.
Aika ja paikka
Ei käytössä
Oppimisympäristöt
Ei käytössä
Opetusmateriaali
Ei käytössä
Lisätietoja opiskelijoille
Ei käytössä
Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei käytössä
Opettaja(t)
Marjukka Rasa, Tuula Hohenthal
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei käytössä
Tenttien ajankohdat
Ei käytössä
Kv-yhteydet
Ei käytössä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Ei käytössä
Sisällön jaksotus
Ei käytössä
Arviointikriteerit hyväksytty
Ei käytössä
Arviointikriteerit hylätty
Ei käytössä
- 01.01.2024 - 10.03.2024 (7T00DE92-3005 | SOS23SPA)
Ryhmä(t)
SOS23SPA
Paikkoja
Ei käytössä
Arviointiasteikko
0-5
Opetuskieli
Suomi
Opintojakson tyyppi
Ei käytössä
Vastuuopettaja
Ei käytössä
Toteutustapa
T&k-osuus: 0.00 op
Virtuaaliosuus: 0.00 op
Lähiopetus: 5 op
Opettaja(t)
Tuula Hohenthal, Susanna Kinnunen
Pienryhmä(t)
Ei käytössä
Arviointiasteikko
0-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Ei käytössä
Opetusmenetelmät
Ei käytössä
Aika ja paikka
Ei käytössä
Oppimisympäristöt
Ei käytössä
Opetusmateriaali
Ei käytössä
Lisätietoja opiskelijoille
Ei käytössä
Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei käytössä
Opettaja(t)
Tuula Hohenthal, Susanna Kinnunen
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei käytössä
Tenttien ajankohdat
Ei käytössä
Kv-yhteydet
Ei käytössä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Ei käytössä
Sisällön jaksotus
Ei käytössä
Arviointikriteerit hyväksytty
Ei käytössä
Arviointikriteerit hylätty
Ei käytössä
- 01.01.2024 - 10.03.2024 (7T00DE92-3007 | SOS23SPB)
Ryhmä(t)
SOS23SPB
Paikkoja
Ei käytössä
Arviointiasteikko
0-5
Opetuskieli
Suomi
Opintojakson tyyppi
Ei käytössä
Vastuuopettaja
Ei käytössä
Toteutustapa
T&k-osuus: 0.00 op
Virtuaaliosuus: 0.00 op
Lähiopetus: 5 op
Opettaja(t)
Tuula Hohenthal, Susanna Kinnunen
Pienryhmä(t)
Ei käytössä
Arviointiasteikko
0-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Ei käytössä
Opetusmenetelmät
Ei käytössä
Aika ja paikka
Ei käytössä
Oppimisympäristöt
Ei käytössä
Opetusmateriaali
Ei käytössä
Lisätietoja opiskelijoille
Ei käytössä
Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei käytössä
Opettaja(t)
Tuula Hohenthal, Susanna Kinnunen
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei käytössä
Tenttien ajankohdat
Ei käytössä
Kv-yhteydet
Ei käytössä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Ei käytössä
Sisällön jaksotus
Ei käytössä
Arviointikriteerit hyväksytty
Ei käytössä
Arviointikriteerit hylätty
Ei käytössä
- 01.08.2024 - 27.10.2024 (7T00DE92-3008 | SOS24KM)
Ryhmä(t)
SOS24KM
Paikkoja
Ei käytössä
Arviointiasteikko
0-5
Opetuskieli
Suomi
Opintojakson tyyppi
Avoin amk, Sosiaali- ja terveysala
Vastuuopettaja
Ei käytössä
Toteutustapa
T&k-osuus: 0.00 op
Virtuaaliosuus: 0.00 op
Lähiopetus: 5 op
Opettaja(t)
OPE-VIR-SOS , Tuula Hohenthal
Pienryhmä(t)
Ei käytössä
Arviointiasteikko
0-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Ei käytössä
Opetusmenetelmät
Monimuoto-opiskelu. Lähiopetus kontaktiviikoilla (viikot 36, 39, 42).
Aika ja paikka
Ei käytössä
Oppimisympäristöt
Ei käytössä
Opetusmateriaali
Ei käytössä
Lisätietoja opiskelijoille
Ei käytössä
Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei käytössä
Opettaja(t)
OPE-VIR-SOS , Tuula Hohenthal
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei käytössä
Tenttien ajankohdat
Ei käytössä
Kv-yhteydet
Ei käytössä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Ei käytössä
Sisällön jaksotus
Ei käytössä
Arviointikriteerit hyväksytty
Ei käytössä
Arviointikriteerit hylätty
Ei käytössä
- 01.01.2025 - 09.03.2025 (7T00DE92-3009 | SOS24SPA)
Ryhmä(t)
SOS24SPA
Paikkoja
Ei käytössä
Arviointiasteikko
0-5
Opetuskieli
Suomi
Opintojakson tyyppi
Sosiaali- ja terveysala
Vastuuopettaja
Ei käytössä
Toteutustapa
T&k-osuus: 0.00 op
Virtuaaliosuus: 0.00 op
Lähiopetus: 5 op
Opettaja(t)
OPE-VIR-SOS , Tuula Hohenthal
Pienryhmä(t)
Ei käytössä
Arviointiasteikko
0-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Ei käytössä
Opetusmenetelmät
Ei käytössä
Aika ja paikka
Ei käytössä
Oppimisympäristöt
Ei käytössä
Opetusmateriaali
Ei käytössä
Lisätietoja opiskelijoille
Ei käytössä
Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei käytössä
Opettaja(t)
OPE-VIR-SOS , Tuula Hohenthal
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei käytössä
Tenttien ajankohdat
Ei käytössä
Kv-yhteydet
Ei käytössä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Ei käytössä
Sisällön jaksotus
Ei käytössä
Arviointikriteerit hyväksytty
Ei käytössä
Arviointikriteerit hylätty
Ei käytössä
- 01.01.2025 - 09.03.2025 (7T00DE92-3010 | SOS24SPB)
Ryhmä(t)
SOS24SPB
Paikkoja
Ei käytössä
Arviointiasteikko
0-5
Opetuskieli
Suomi
Opintojakson tyyppi
Avoin amk, Sosiaali- ja terveysala
Vastuuopettaja
Ei käytössä
Toteutustapa
T&k-osuus: 0.00 op
Virtuaaliosuus: 0.00 op
Lähiopetus: 5 op
Opettaja(t)
OPE-VIR-SOS , Tuula Hohenthal
Pienryhmä(t)
Ei käytössä
Arviointiasteikko
0-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Ei käytössä
Opetusmenetelmät
Ei käytössä
Aika ja paikka
Ei käytössä
Oppimisympäristöt
Ei käytössä
Opetusmateriaali
Ei käytössä
Lisätietoja opiskelijoille
Ei käytössä
Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei käytössä
Opettaja(t)
OPE-VIR-SOS , Tuula Hohenthal
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei käytössä
Tenttien ajankohdat
Ei käytössä
Kv-yhteydet
Ei käytössä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Ei käytössä
Sisällön jaksotus
Ei käytössä
Arviointikriteerit hyväksytty
Ei käytössä
Arviointikriteerit hylätty
Ei käytössä