7T00DC02 |
Social Work at School (5 cr) |
Prerequisites |
First year studies. |
Objectives |
The student analyzes wellbeing work in child and adolescent developmental environments. The student understands the importance of pupil and student welfare in promoting social well-being, learning and studying. The student analyzes communal and individual student welfare and pedagogical activities in the school community. The student assesses the pupil's and student's and the family's involvement in student welfare. The student understands the importance of developing student welfare in pre-primary, primary and secondary education. |
Content |
School and educational institution as a developmental environment for children and adolescents. School well-being. School as a pedagogical community. Communal student welfare and development of the study community Individual study maintenance and services of a school counselor. Student support needs and social explanation. |
Recommended optional programme components |
If necessary, the student advisor will recommend optional programme components for each student based on their individual study plan. |
Accomplishment methods |
Not applicable |
Execution methods |
Not applicable |
Materials |
Not applicable |
Literature |
Not applicable |
Evaluation Criteria |
0-5 |
Evaluation Criteria |
satisfactory (1-2) The student describes the welfare work in child and youth development environments using professional concepts. The student describes the importance of student and study care in promoting social well-being, learning and studying. The student parses communal and individual study care and pedagogical activities in the school community. The student explains the implementation of the pupil's and the student's and the family’s involvement in student welfare. The student explains the importance of developing study care in pre-primary, primary and secondary education
good (3-4) The student analyzes professional concepts consistently using welfare work in child and youth development environments. The student describes the importance of student and student welfare in promoting social well-being, learning and studying based on researched information. The student analyzes communal and individual study care and pedagogical activities in the school community. The student describes the realization of the pupil's and the student's and the family’s involvement in student welfare. The student justifies the importance of developing study care in pre-primary, primary and secondary education.
excellent (5) The student analyzes professional concepts expertly using welfare work in child and youth development environments. The student understands the importance of student and student care in promoting social well-being, learning and studying and can justify it based on versatile researched information. The student analyzes communal and individual student welfare and pedagogical activities in the school community and can justify its meaning. The student assesses, justifying his views, the implementation of the pupil's and the student's and family's participation in student welfare. Based on the researched information, the student analyzes the importance of developing study care in pre-primary, primary and secondary education
|
Assessment Frameworks |
Not applicable |
Further Information |
Nothing special. |
Responsible persons |
Liisa Seppänen, Päivi Onkalo |
Links |
Not applicable |
- 01.08.2023 - 22.10.2023 (7T00DC02-3001 | SOS21SPA, SOS21SPB)
Ryhmä(t)
SOS21SPA, SOS21SPB
Paikkoja
Ei käytössä
Arviointiasteikko
0-5
Opetuskieli
Suomi
Opintojakson tyyppi
Ei käytössä
Vastuuopettaja
Ei käytössä
Toteutustapa
T&k-osuus: 0.00 op
Virtuaaliosuus: 0.00 op
Lähiopetus: 5 op
Opettaja(t)
Päivi Onkalo, Sanna Sandström, Liisa Seppänen
Pienryhmä(t)
Ei käytössä
Arviointiasteikko
0-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Ei käytössä
Opetusmenetelmät
Ei käytössä
Aika ja paikka
Ei käytössä
Oppimisympäristöt
Ei käytössä
Opetusmateriaali
Ei käytössä
Lisätietoja opiskelijoille
Ei käytössä
Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei käytössä
Opettaja(t)
Päivi Onkalo, Sanna Sandström, Liisa Seppänen
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei käytössä
Tenttien ajankohdat
Ei käytössä
Kv-yhteydet
Ei käytössä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Ei käytössä
Sisällön jaksotus
Ei käytössä
Arviointikriteerit hyväksytty
Ei käytössä
Arviointikriteerit hylätty
Ei käytössä
- 01.01.2024 - 10.03.2024 (7T00DC02-3002 | SOS22KM, AVO24KKUR)
Ryhmä(t)
SOS22KM, AVO24KKUR
Paikkoja
Ei käytössä
Arviointiasteikko
0-5
Opetuskieli
Suomi
Opintojakson tyyppi
Avoin amk, Sosiaali- ja terveysala, Sosiaalialan syventävät opinnot
Vastuuopettaja
Ei käytössä
Toteutustapa
T&k-osuus: 0.00 op
Virtuaaliosuus: 0.00 op
Lähiopetus: 5 op
Opettaja(t)
Päivi Onkalo, Liisa Seppänen
Pienryhmä(t)
Avoin AMK, Tutkinto-opiskelijat
Arviointiasteikko
0-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Ei käytössä
Opetusmenetelmät
sos22km opetus toteutuu itsenäisenä opiskeluna, ryhmätyöskentelynä ja läsnäoloviikoilla järjestettävinä seminaareina (2 x 4h semiraari per viikko klo 8-16 välisenä aikana. Lähiopetusviikot ovat3,6 ja 9.
Aika ja paikka
Ei käytössä
Oppimisympäristöt
Ei käytössä
Opetusmateriaali
Ei käytössä
Lisätietoja opiskelijoille
Sosiaalialan AMK perus- ja ammattiopinnot pitää olla suoritettuna ennen syventäviä opintoja.
Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei käytössä
Opettaja(t)
Päivi Onkalo, Liisa Seppänen
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei käytössä
Tenttien ajankohdat
Ei käytössä
Kv-yhteydet
Ei käytössä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Ei käytössä
Sisällön jaksotus
Ei käytössä
Arviointikriteerit hyväksytty
Ei käytössä
Arviointikriteerit hylätty
Ei käytössä
- 01.08.2024 - 27.10.2024 (7T00DC02-3003 | SOS22SPA, SOS22SPB)
Ryhmä(t)
SOS22SPA, SOS22SPB
Paikkoja
Ei käytössä
Arviointiasteikko
0-5
Opetuskieli
Suomi
Opintojakson tyyppi
Ei käytössä
Vastuuopettaja
Ei käytössä
Toteutustapa
T&k-osuus: 0.00 op
Virtuaaliosuus: 0.00 op
Lähiopetus: 5 op
Opettaja(t)
Päivi Onkalo, Sanna Sandström, Liisa Seppänen
Pienryhmä(t)
Ei käytössä
Arviointiasteikko
0-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointikriteerit on esitetty opintosuunnitelmassa. Arviointimenetelmät (kaksi erilaista tapaa) kerrotaan opintojakson alussa.
Opetusmenetelmät
Lähiopetus: opetuskeskustelut, ryhmätyöt, itsenäinen työskentely, tentti
Aika ja paikka
Linnanmaan kampus viikot 35-40. Tunteja max 2 x 4h per viikko.
Oppimisympäristöt
Ei käytössä
Opetusmateriaali
Opiskelumateriaali on linkitetty Moodleen. Moodle avataan osallistujille.
Lisätietoja opiskelijoille
Syventävä opintojakso.
Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei käytössä
Opettaja(t)
Päivi Onkalo, Sanna Sandström, Liisa Seppänen
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei käytössä
Tenttien ajankohdat
Tentti viikolla 41 tai 42. Uusinta syyslukukauden aikana Exam-tilassa.
Kv-yhteydet
Ei käytössä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op on 5 x 27tuntia.
Sisällön jaksotus
Ei käytössä
Arviointikriteerit hyväksytty
Ei käytössä
Arviointikriteerit hylätty
Ei käytössä
- 01.01.2025 - 09.03.2025 (7T00DC02-3004 | SOS23KM)
Ryhmä(t)
SOS23KM
Paikkoja
Ei käytössä
Arviointiasteikko
0-5
Opetuskieli
Suomi
Opintojakson tyyppi
Avoin amk, Sosiaalialan syventävät opinnot, Sosiaali- ja terveysala
Vastuuopettaja
Ei käytössä
Toteutustapa
T&k-osuus: 0.00 op
Virtuaaliosuus: 0.00 op
Lähiopetus: 5 op
Opettaja(t)
Päivi Onkalo, Sanna Sandström, Liisa Seppänen
Pienryhmä(t)
Ei käytössä
Arviointiasteikko
0-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointikuvaukset ovat luettavissa opintosuunnitelmassa.
Opetusmenetelmät
Monimuoto-opiskelu. Lähiopetus kontaktiviikoilla (viikot 4,6,9).
Aika ja paikka
Lähiopetus Linnanmaalla max 2 x 4h /lähiopetusviikko
Oppimisympäristöt
Ei käytössä
Opetusmateriaali
Oppimateriaali avautuu opintojaksolle ilmoittautuneille Moodlessa opintojakson käynnistyessä.
Lisätietoja opiskelijoille
Ei käytössä
Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei käytössä
Opettaja(t)
Päivi Onkalo, Sanna Sandström, Liisa Seppänen
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei käytössä
Tenttien ajankohdat
Tentti viikolla 9. Mikäli on oppimispäiväkirja/essee, se palautetaan viikolla 11.
Kv-yhteydet
Ei käytössä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
1 op on 27h, joten kuormitus on 5 x 27h
Sisällön jaksotus
Ei käytössä
Arviointikriteerit hyväksytty
Ei käytössä
Arviointikriteerit hylätty
Ei käytössä