Curricula
Description
TF00DE64 | Engineering Mathematics 3 - Civil Engineering (5 cr) |
Prerequisites | Not applicable |
Objectives | Upon completion of the course the student knows the most important applications of integral. The student can solve differential equations. The student knows how to use a piece of mathematical software. The student identifies and is able to use statistical parameters. The student is able to solve problems connected to probability calculus and to apply probability distributions. Students will learn to analyze statistics critically.Their skills for drawing conclusions are improved. |
Content | Integral calculus.Differential equations. Probability and statistics. Mathematical software |
Recommended optional programme components | If necessary, the student advisor will recommend optional programme components for each student based on their individual study plan. |
Accomplishment methods | Not applicable |
Execution methods | Not applicable |
Materials | Not applicable |
Literature | Not applicable |
Evaluation Criteria | 0-5 |
Evaluation Criteria | |
Assessment Frameworks | Not applicable |
Further Information | Not applicable |
Responsible persons | Not applicable |
Links | Not applicable |
Implementations
Show old implementations
- 28.08.2023 - 22.12.2023 (TF00DE64-3006 | RYI22SM)
- 04.09.2023 - 22.12.2023 (TF00DE64-3004 | RYI22SPTA)
- 04.09.2023 - 22.12.2023 (TF00DE64-3005 | RYI22SPTB, RYI22SPYA)
- 26.08.2024 - 20.12.2024 (TF00DE64-3007 | RYI23SMY)
- 26.08.2024 - 20.12.2024 (TF00DE64-3009 | RYI23SPTA)
- 26.08.2024 - 22.12.2024 (TF00DE64-3008 | RYI23SPTB)
RYI22SM
Ei käytössä
0-5
Suomi
Ei käytössä
Ei käytössä
T&k-osuus: 0.00 op
Virtuaaliosuus: 0.00 op
Lähiopetus: 5 op
Tuija Partanen
Ei käytössä
Arviointiasteikko
0-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Ei käytössä
Opetusmenetelmät
Ei käytössä
Aika ja paikka
Ei käytössä
Oppimisympäristöt
Ei käytössä
Opetusmateriaali
Ei käytössä
Lisätietoja opiskelijoille
Ei käytössä
Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei käytössä
Opettaja(t)
Tuija Partanen
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei käytössä
Tenttien ajankohdat
Ei käytössä
Kv-yhteydet
Ei käytössä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Ei käytössä
Sisällön jaksotus
Ei käytössä
Arviointikriteerit hyväksytty
Ei käytössä
Arviointikriteerit hylätty
Ei käytössä
RYI22SPTA
Ei käytössä
0-5
Suomi
Ei käytössä
Ei käytössä
T&k-osuus: 0.00 op
Virtuaaliosuus: 0.00 op
Lähiopetus: 5 op
Tuija Partanen
Ei käytössä
Arviointiasteikko
0-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakson tavoitteiden toteutuminen arvioidaan kirjallisilla tenteillä.
Arvosanojen pisterajat on esitetty Moodlessa.
Opetusmenetelmät
Opintojaksoon kuuluu etä- ja lähituntien lisäksi itsenäinen opiskelu.
Opintojaksossa opiskelijan itsenäistä työtä on mm. Moodlessa olevien videoiden (teoria, esimerkit) katselu, oppimateriaalin lukeminen, tehtävien laskeminen, Moodlen viikkotestien tekeminen sekä kokeisiin valmistautuminen.
Opintojakson suorittaminen edellyttää lukujärjestyksen mukaisilla ETÄ-opetustunneilla ja LÄHI-laskuharjoitustunneilla läsnäolon lisäksi omaehtoista käsiteltävään aiheeseen perehtymistä muistiinpanojen ja Moodlen oppimateriaalin sekä harjoitustehtävien avulla.
Aika ja paikka
Ajoitus on Moodlessa ja paikka työjärjestyksessä.
Oppimisympäristöt
Ei käytössä
Opetusmateriaali
Oppimateriaalina toimii pääasiassa opettajan kokoama oppimateriaali. Linkit materiaaleihin löytyvät Moodlesta.
Kaavasto suositus: Tekniikan Kaavastoa (TAMMERTEKTIIKKA).
Lisätietoja opiskelijoille
Etätuntien linkki on Moodlen etusivulla.
Avoimen amkin opiskelijoille: Esitietovaatimukset: Tekniikan matematiikka 1, Tekniikan matematiikka 2 tai vastaavat tiedot
Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
Sovittava opettajan kanssa.
Opettaja(t)
Tuija Partanen
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Sovellustehtävissä on haettu reaalimaailman tilanteita siten, kun ne ovat opiskelijoiden osaamistasoon nähden matemaattisesti mallinnettavissa.
Tenttien ajankohdat
Välikokeiden ajankohdat Moodlessa ja lukkarikoneessa.
Uusintatilaisuudet toimintaohjeineen on Moodlessa.
Kv-yhteydet
Ei käytössä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson laajuus on 5 op sisältäen kontaktiopetuksen ja itsenäisen työskentelyn yhteensä keskimäärin 135h opiskelijan työtä. Opintojakso toteutetaan 14 vk sisällä tarkoittaen n 10h viikottaista työpanosta.
Sisällön jaksotus
Esitetty Moodlessa
Arviointikriteerit hyväksytty
1-2: Tunnistat määrätyn integraalin käyttökohteita. Tunnistat separoituvan differentiaaliyhtälön ratkaisuperiaatteen.. Tunnistat tilastollisia tunnuslukuja ja todennäköisyysjakaumia. Tunnistat rakennusalan matemaattisen ohjelmiston toimintaperiaatteen.
3-4: Sovellat määrättyä integraalia ja separoituvia differentiaaliyhtälöitä monipuolisesti erilaisten tehtävien ratkaisuun. Osaat perustella tilastollisten tunnuslukujen ja todennäköisyysjakaumien käytön. Osaat tehdä rakennusalan matemaattisella ohjelmistolla pienimuotoisen laskentapohjan.
5: Osaat etsiä vaihtoehtoisia ratkaisuja matemaattisissa ongelmissa. Arvioit käytetyn menetelmän sopivuutta ja ratkaisujen luotettavuutta. Osaat arvioida käyttämiesi menetelmien tarkoituksenmukaisuutta omalla ammattialalla esiintyvissä sovelluksissa.
Arviointikriteerit hylätty
Ei käytössä
RYI22SPTB, RYI22SPYA
Ei käytössä
0-5
Suomi
Avoin amk, Rakentaminen, Matematiikka
Ei käytössä
T&k-osuus: 0.00 op
Virtuaaliosuus: 0.00 op
Lähiopetus: 5 op
Tuija Partanen
Avoin AMK, Tutkinto-opiskelijat
Arviointiasteikko
0-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakson tavoitteiden toteutuminen arvioidaan kirjallisilla tenteillä.
Arvosanojen pisterajat on esitetty Moodlessa.
Opetusmenetelmät
Opintojaksoon kuuluu etä- ja lähituntien lisäksi itsenäinen opiskelu.
Opintojaksossa opiskelijan itsenäistä työtä on mm. Moodlessa olevien videoiden (teoria, esimerkit) katselu, oppimateriaalin lukeminen, tehtävien laskeminen, Moodlen viikkotestien tekeminen sekä kokeisiin valmistautuminen.
Opintojakson suorittaminen edellyttää lukujärjestyksen mukaisilla ETÄ-opetustunneilla ja LÄHI-laskuharjoitustunneilla läsnäolon lisäksi omaehtoista käsiteltävään aiheeseen perehtymistä muistiinpanojen ja Moodlen oppimateriaalin sekä harjoitustehtävien avulla.
Aika ja paikka
Ajoitus on Moodlessa ja paikka työjärjestyksessä.
Oppimisympäristöt
Ei käytössä
Opetusmateriaali
Oppimateriaalina toimii pääasiassa opettajan kokoama oppimateriaali. Linkit materiaaleihin löytyvät Moodlesta.
Kaavasto suositus: Tekniikan Kaavastoa (TAMMERTEKTIIKKA).
Lisätietoja opiskelijoille
Etätuntien linkki on Moodlen etusivulla.
Avoimen amkin opiskelijoille: Esitietovaatimukset: Tekniikan matematiikka 1, Tekniikan matematiikka 2 tai vastaavat tiedot
Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
Sovittava opettajan kanssa.
Opettaja(t)
Tuija Partanen
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Sovellustehtävissä on haettu reaalimaailman tilanteita siten, kun ne ovat opiskelijoiden osaamistasoon nähden matemaattisesti mallinnettavissa.
Tenttien ajankohdat
Välikokeiden ajankohdat Moodlessa ja lukkarikoneessa.
Uusintatilaisuudet toimintaohjeineen on Moodlessa.
Kv-yhteydet
Ei käytössä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson laajuus on 5 op sisältäen kontaktiopetuksen ja itsenäisen työskentelyn yhteensä keskimäärin 135h opiskelijan työtä. Opintojakso toteutetaan 14 vk sisällä tarkoittaen n 10h viikottaista työpanosta.
Sisällön jaksotus
Esitetty Moodlessa
Arviointikriteerit hyväksytty
1-2: Tunnistat määrätyn integraalin käyttökohteita. Tunnistat separoituvan differentiaaliyhtälön ratkaisuperiaatteen.. Tunnistat tilastollisia tunnuslukuja ja todennäköisyysjakaumia. Tunnistat rakennusalan matemaattisen ohjelmiston toimintaperiaatteen.
3-4: Sovellat määrättyä integraalia ja separoituvia differentiaaliyhtälöitä monipuolisesti erilaisten tehtävien ratkaisuun. Osaat perustella tilastollisten tunnuslukujen ja todennäköisyysjakaumien käytön. Osaat tehdä rakennusalan matemaattisella ohjelmistolla pienimuotoisen laskentapohjan.
5: Osaat etsiä vaihtoehtoisia ratkaisuja matemaattisissa ongelmissa. Arvioit käytetyn menetelmän sopivuutta ja ratkaisujen luotettavuutta. Osaat arvioida käyttämiesi menetelmien tarkoituksenmukaisuutta omalla ammattialalla esiintyvissä sovelluksissa.
Arviointikriteerit hylätty
Ei käytössä
RYI23SMY
Ei käytössä
0-5
Suomi
Ei käytössä
Ei käytössä
T&k-osuus: 0.00 op
Virtuaaliosuus: 0.00 op
Lähiopetus: 5 op
Tuija Partanen
Ei käytössä
Arviointiasteikko
0-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakson tavoitteiden toteutuminen arvioidaan kirjallisilla tenteillä.
Arvosanojen pisterajat on esitetty Moodlessa.
Opetusmenetelmät
Opintojaksoon kuuluu etä- ja lähituntien lisäksi itsenäinen opiskelu.
Opintojaksossa opiskelijan itsenäistä työtä on mm. Moodlessa olevien videoiden (teoria, esimerkit) katselu, oppimateriaalin lukeminen, tehtävien laskeminen sekä kokeisiin valmistautuminen.
Opintojakson suorittaminen edellyttää lukujärjestyksen mukaisilla ETÄ-opetustunneilla ja LÄHI-laskuharjoitustunneilla läsnäolon lisäksi omaehtoista käsiteltävään aiheeseen perehtymistä muistiinpanojen ja Moodlen oppimateriaalin sekä harjoitustehtävien avulla.
Aika ja paikka
Ajoitus on Moodlessa ja paikka työjärjestyksessä.
Oppimisympäristöt
Ei käytössä
Opetusmateriaali
Oppimateriaalina toimii pääasiassa opettajan kokoama oppimateriaali. Linkit materiaaleihin löytyvät Moodlesta.
Kaavasto suositus: Tekniikan Kaavastoa (TAMMERTEKTIIKKA).
Lisätietoja opiskelijoille
Etätuntien linkki on Moodlen etusivulla.
Avoimen amkin opiskelijoille: Esitietovaatimukset: Tekniikan matematiikka 1, Tekniikan matematiikka 2 tai vastaavat tiedot
Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
Sovittava opettajan kanssa.
Opettaja(t)
Tuija Partanen
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Sovellustehtävissä on haettu reaalimaailman tilanteita siten, kun ne ovat opiskelijoiden osaamistasoon nähden matemaattisesti mallinnettavissa.
Tenttien ajankohdat
Välikokeiden ajankohdat Moodlessa ja lukkarikoneessa.
Opintojakson uusintatilaisuudet toimintaohjeineen on Moodlessa.
Kv-yhteydet
Ei käytössä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson laajuus on 5 op sisältäen kontaktiopetuksen ja itsenäisen työskentelyn yhteensä keskimäärin 135h opiskelijan työtä. Opintojakso toteutetaan 14 vk sisällä tarkoittaen n 10h viikottaista työpanosta.
Sisällön jaksotus
Esitetty Moodlessa
Arviointikriteerit hyväksytty
1-2: Tunnistat määrätyn integraalin käyttökohteita. Tunnistat separoituvan differentiaaliyhtälön ratkaisuperiaatteen.. Tunnistat tilastollisia tunnuslukuja ja todennäköisyysjakaumia. Tunnistat rakennusalan matemaattisen ohjelmiston toimintaperiaatteen.
3-4: Sovellat määrättyä integraalia ja separoituvia differentiaaliyhtälöitä monipuolisesti erilaisten tehtävien ratkaisuun. Osaat perustella tilastollisten tunnuslukujen ja todennäköisyysjakaumien käytön. Osaat tehdä rakennusalan matemaattisella ohjelmistolla pienimuotoisen laskentapohjan.
5: Osaat etsiä vaihtoehtoisia ratkaisuja matemaattisissa ongelmissa. Arvioit käytetyn menetelmän sopivuutta ja ratkaisujen luotettavuutta. Osaat arvioida käyttämiesi menetelmien tarkoituksenmukaisuutta omalla ammattialalla esiintyvissä sovelluksissa.
Arviointikriteerit hylätty
Ei käytössä
RYI23SPTA
Ei käytössä
0-5
Suomi
Ei käytössä
Ei käytössä
T&k-osuus: 0.00 op
Virtuaaliosuus: 0.00 op
Lähiopetus: 5 op
Tuija Partanen
Ei käytössä
Arviointiasteikko
0-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakson tavoitteiden toteutuminen arvioidaan kirjallisilla tenteillä.
Arvosanojen pisterajat on esitetty Moodlessa.
Opetusmenetelmät
Opintojaksoon kuuluu etä- ja lähituntien lisäksi itsenäinen opiskelu.
Opintojaksossa opiskelijan itsenäistä työtä on mm. Moodlessa olevien videoiden (teoria, esimerkit) katselu, oppimateriaalin lukeminen, tehtävien laskeminen sekä kokeisiin valmistautuminen.
Opintojakson suorittaminen edellyttää lukujärjestyksen mukaisilla ETÄ-opetustunneilla ja LÄHI-laskuharjoitustunneilla läsnäolon lisäksi omaehtoista käsiteltävään aiheeseen perehtymistä muistiinpanojen ja Moodlen oppimateriaalin sekä harjoitustehtävien avulla.
Aika ja paikka
Ajoitus on Moodlessa ja paikka työjärjestyksessä.
Oppimisympäristöt
Ei käytössä
Opetusmateriaali
Oppimateriaalina toimii pääasiassa opettajan kokoama oppimateriaali. Linkit materiaaleihin löytyvät Moodlesta.
Kaavasto suositus: Tekniikan Kaavastoa (TAMMERTEKTIIKKA).
Lisätietoja opiskelijoille
Etätuntien linkki on Moodlen etusivulla.
Avoimen amkin opiskelijoille: Esitietovaatimukset: Tekniikan matematiikka 1, Tekniikan matematiikka 2 tai vastaavat tiedot
Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
Sovittava opettajan kanssa.
Opettaja(t)
Tuija Partanen
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Sovellustehtävissä on haettu reaalimaailman tilanteita siten, kun ne ovat opiskelijoiden osaamistasoon nähden matemaattisesti mallinnettavissa.
Tenttien ajankohdat
Välikokeiden ajankohdat Moodlessa ja lukkarikoneessa.
Opintojakson uusintatilaisuudet toimintaohjeineen on Moodlessa.
Kv-yhteydet
Ei käytössä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson laajuus on 5 op sisältäen kontaktiopetuksen ja itsenäisen työskentelyn yhteensä keskimäärin 135h opiskelijan työtä. Opintojakso toteutetaan 14 vk sisällä tarkoittaen n 10h viikottaista työpanosta.
Sisällön jaksotus
Esitetty Moodlessa
Arviointikriteerit hyväksytty
1-2: Tunnistat määrätyn integraalin käyttökohteita. Tunnistat separoituvan differentiaaliyhtälön ratkaisuperiaatteen.. Tunnistat tilastollisia tunnuslukuja ja todennäköisyysjakaumia. Tunnistat rakennusalan matemaattisen ohjelmiston toimintaperiaatteen.
3-4: Sovellat määrättyä integraalia ja separoituvia differentiaaliyhtälöitä monipuolisesti erilaisten tehtävien ratkaisuun. Osaat perustella tilastollisten tunnuslukujen ja todennäköisyysjakaumien käytön. Osaat tehdä rakennusalan matemaattisella ohjelmistolla pienimuotoisen laskentapohjan.
5: Osaat etsiä vaihtoehtoisia ratkaisuja matemaattisissa ongelmissa. Arvioit käytetyn menetelmän sopivuutta ja ratkaisujen luotettavuutta. Osaat arvioida käyttämiesi menetelmien tarkoituksenmukaisuutta omalla ammattialalla esiintyvissä sovelluksissa.
Arviointikriteerit hylätty
Ei käytössä
RYI23SPTB
Ei käytössä
0-5
Suomi
Ei käytössä
Ei käytössä
T&k-osuus: 0.00 op
Virtuaaliosuus: 0.00 op
Lähiopetus: 5 op
Tuija Partanen
Ei käytössä
Arviointiasteikko
0-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakson tavoitteiden toteutuminen arvioidaan kirjallisilla tenteillä.
Arvosanojen pisterajat on esitetty Moodlessa.
Opetusmenetelmät
Opintojaksoon kuuluu etä- ja lähituntien lisäksi itsenäinen opiskelu.
Opintojaksossa opiskelijan itsenäistä työtä on mm. Moodlessa olevien videoiden (teoria, esimerkit) katselu, oppimateriaalin lukeminen, tehtävien laskeminen sekä kokeisiin valmistautuminen.
Opintojakson suorittaminen edellyttää lukujärjestyksen mukaisilla ETÄ-opetustunneilla ja LÄHI-laskuharjoitustunneilla läsnäolon lisäksi omaehtoista käsiteltävään aiheeseen perehtymistä muistiinpanojen ja Moodlen oppimateriaalin sekä harjoitustehtävien avulla.
Aika ja paikka
Ajoitus on Moodlessa ja paikka työjärjestyksessä.
Oppimisympäristöt
Ei käytössä
Opetusmateriaali
Oppimateriaalina toimii pääasiassa opettajan kokoama oppimateriaali. Linkit materiaaleihin löytyvät Moodlesta.
Kaavasto suositus: Tekniikan Kaavastoa (TAMMERTEKTIIKKA).
Lisätietoja opiskelijoille
Etätuntien linkki on Moodlen etusivulla.
Avoimen amkin opiskelijoille: Esitietovaatimukset: Tekniikan matematiikka 1, Tekniikan matematiikka 2 tai vastaavat tiedot
Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
Sovittava opettajan kanssa.
Opettaja(t)
Tuija Partanen
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Sovellustehtävissä on haettu reaalimaailman tilanteita siten, kun ne ovat opiskelijoiden osaamistasoon nähden matemaattisesti mallinnettavissa.
Tenttien ajankohdat
Välikokeiden ajankohdat Moodlessa ja lukkarikoneessa.
Opintojakson uusintatilaisuudet toimintaohjeineen on Moodlessa.
Kv-yhteydet
Ei käytössä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson laajuus on 5 op sisältäen kontaktiopetuksen ja itsenäisen työskentelyn yhteensä keskimäärin 135h opiskelijan työtä. Opintojakso toteutetaan 14 vk sisällä tarkoittaen n 10h viikottaista työpanosta.
Sisällön jaksotus
Esitetty Moodlessa
Arviointikriteerit hyväksytty
1-2: Tunnistat määrätyn integraalin käyttökohteita. Tunnistat separoituvan differentiaaliyhtälön ratkaisuperiaatteen.. Tunnistat tilastollisia tunnuslukuja ja todennäköisyysjakaumia. Tunnistat rakennusalan matemaattisen ohjelmiston toimintaperiaatteen.
3-4: Sovellat määrättyä integraalia ja separoituvia differentiaaliyhtälöitä monipuolisesti erilaisten tehtävien ratkaisuun. Osaat perustella tilastollisten tunnuslukujen ja todennäköisyysjakaumien käytön. Osaat tehdä rakennusalan matemaattisella ohjelmistolla pienimuotoisen laskentapohjan.
5: Osaat etsiä vaihtoehtoisia ratkaisuja matemaattisissa ongelmissa. Arvioit käytetyn menetelmän sopivuutta ja ratkaisujen luotettavuutta. Osaat arvioida käyttämiesi menetelmien tarkoituksenmukaisuutta omalla ammattialalla esiintyvissä sovelluksissa.
Arviointikriteerit hylätty
Ei käytössä