Curricula

Curriculum Table
Competences
Assessment Framework
General Information

Description


AO00CW36 Expertise in Biomedical Laboratory Science (5 cr)
Prerequisites Not applicable
Objectives Opiskelija toimii asiantuntijana valitsemallaan kliinisen laboratoriotyön asiantuntijuusalueella ja kehittää työyhteisön osaamista moniammatillisesti.
The student acts as an expert in his/her chosen area of clinical laboratory expertise and participates in the multiprofessional competence development of the work community.

Opiskelija ennakoi tulevaisuuden haasteita valitsemallaan kliinisen laboratoriotyön asiantuntijuusalueella ja soveltaa hankkimaansa tietoa laboratoriotoiminnan kehittämisessä moniammatillisissa tiimeissä.
The student anticipates future challenges in his/her chosen area of clinical laboratory expertise and applies the acquired knowledge in developing laboratory work in multiprofessional teams.
Content Valitun asiantuntijuusalueen ajankohtainen tutkimustieto ja näyttöön perustuva toiminta
Current scientific knowledge and evidence based practice in the chosen area of clinical expertise

Valitun asiantuntijuusalueen tiedon analysointi ja soveltaminen
Analysis and application of knowledge in the chosen area of clinical expertise

Oman kliinisen asiantuntijuuden näkyväksi tekeminen ja tuotteistaminen
Productizing and making visible one’s own clinical expertise
Recommended optional programme components If necessary, the student advisor will recommend optional programme components for each student based on their individual study plan.
Accomplishment methods Not applicable
Execution methods Not applicable
Materials Not applicable
Literature Not applicable
Evaluation Criteria 0-5
Evaluation Criteria satisfactory (1-2)
Opiskelija osaa kuvata asiantuntijuutta valitsemallaan kliinisen laboratoriotyön asiantuntijuusalueella ja tunnistaa työyhteisön osaamisen kehittämistarpeita.
The student describes expertise in the chosen area of clinical laboratory expertise and recognises needs for competence development in the work community.
Opiskelija tunnistaa tulevaisuuden haasteita valitsemallaan kliinisen laboratoriotyön asiantuntijuusalueella ja tekee ehdotuksia hankkimansa tiedon soveltamisesta laboratoriotoiminnan kehittämisessä moniammatillisissa tiimeissä.
The student recognises future challenges in the chosen area of clinical laboratory expertise and makes suggestions for the implementation of acquired knowledge in developing laboratory work in multiprofessional teams.

good (3-4)
Opiskelija toimii asiantuntijana valitsemallaan kliinisen laboratoriotyön asiantuntijuusalueella ja tekee ehdotuksia työyhteisön osaamisen kehittämistä edistävistä toimintamalleista moniammatillisesti.
The student acts as an expert in the chosen area of clinical laboratory expertise and suggests procedures for multiprofessional competence development in the work community.

Opiskelija osaa eritellä tulevaisuuden haasteita valitsemallaan kliinisen laboratoriotyön asiantuntijuusalueella ja soveltaa jossain määrin hankkimaansa tietoa laboratoriotoiminnan kehittämisessä moniammatillisissa tiimeissä.
The student is able to specify future challenges in the chosen area of clinical laboratory expertise and to apply acquired knowledge to some extent to the development of laboratory work in multiprofessional teams.

excellent (5)
Opiskelija osaa toimia erinomaisesti asiantuntijana valitsemallaan kliinisen laboratoriotyön asiantuntijuusalueella ja kehittää monipuolisesti työyhteisön osaamista moniammatillisesti.
The student acts as an excellent expert in the chosen area of clinical laboratory of expertise and is a versatile developer of multiprofessional competence in the work community.

Opiskelija ennakoi tulevaisuuden haasteita valitsemallaan kliinisen laboratoriotyön asiantuntijuusalueella ja soveltaa hankkimaansa tietoa laboratoriotoiminnan kehittämisessä moniammatillisissa tiimeissä.
The student anticipates future challenges in the chosen area of clinical laboratory expertise and applies acquired knowledge to the development of laboratory work in multiprofessional teams.

pass/fail
Opiskelija osaa kuvata asiantuntijuutta heikosti valitsemallaan kliinisen laboratoriotyön asiantuntijuusalueella, eikä tunnistaa työyhteisön osaamisen kehittämistarpeita.
The student describes expertise in the chosen area of clinical laboratory expertise poorly and does not recognise needs for competence development in the work community.

Opiskelija tunnistaa tulevaisuuden haasteita heikosti valitsemallaan kliinisen laboratoriotyön asiantuntijuusalueella ja tekee puutteellisia ehdotuksia hankkimansa tiedon soveltamisesta laboratoriotoiminnan kehittämisessä moniammatillisissa tiimeissä.
The student recognises future challenges in his/her chosen area of clinical laboratory expertise poorly, and makes inadequate suggestions for the implementation of acquired knowledge in developing laboratory work in multiprofessional teams.
Assessment Frameworks Not applicable
Further Information Not applicable
Responsible persons Not applicable
Links Not applicable

Implementations


Show old implementations
  • 31.07.2023 - 17.12.2023 (AO00CW36-3002 | KLA22SY)
20.5.2024 12:31:33