Curricula

Curriculum Table
Competences
Assessment Framework
General Information
Ryhmä(t)
TTK23SM
Paikkoja
Ei käytössä
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Opetuskieli
Suomi
Opintojakson tyyppi
Ei käytössä
Vastuuopettaja
Ei käytössä
Toteutustapa
T&k-osuus: 0.00 op
Virtuaaliosuus: 0.00 op
Lähiopetus: 5 op
Opettaja(t)
Kaija Nevalainen, Ulla-Maija Törmälä
Pienryhmä(t)
Ei käytössä

Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Osallistuva ja aktiivinen läsnäolo. Tehtäviä.

Opetusmenetelmät
Osallistavat avainluennot. Toiminnalliset yksilö-, pienryhmä- ja suurryhmäharjoitukset.

Aika ja paikka
Ei käytössä

Oppimisympäristöt
Ei käytössä

Opetusmateriaali
Hagedorn, R. 2000. Tools for Practice in Occupational Therapy. London: Churchill Livingstone. Sivut 83-90.
Hautala, T., Hämäläinen, T., Mäkelä, L. & Rusi-Pyykönen, M. 2011. Toiminnan voimaa. Toimintaterapiaa käytännössä. Helsinki: Edita. Sivut 100-112.
Mosey A.C. 1986. Psychosocial Components of Occupational Therapy. Philadelphia: Lippincott-Raven. Sivut 199-216.
Oheislukemista:
Nevalainen, K. & Törmälä, U-M. 2004. Minän tietoinen käyttö toimintaterapiakoulutuksen ydinprosessina. Teoksessa T. Alatolonen, L. Haaksiala, S-L. Halme, K. Serlo & K. Virolainen (toim.) Terveyttä ja hyvinvointia napapiiriltä päiväntasaajalle - Terveydenhuoltoneuvos Annikki Lämsän juhlakirja. Oulu: Oulun seudun ammattikorkeakoulu. Sivut 216-222.

Lisätietoja opiskelijoille
Toteutuu työpajaopintoina (edellyttää läsnäoloa).

Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei käytössä

Opettaja(t)
Kaija Nevalainen, Ulla-Maija Törmälä

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei käytössä

Tenttien ajankohdat
Ei käytössä

Kv-yhteydet
Materiaali pääosin englanninkielistä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
27 h Ohjattu työskentely
51 h Itsenäinen työskentely
57 h Osaamisen osoittaminen ja arviointi
135 h Yhteensä

Sisällön jaksotus
Toteutuu lähiopetusjaksoilla koko syksyn ajan 4 tuntia kerrallaan.

Arviointikriteerit hyväksytty
Opiskelija määrittelee keskeiset Minän tietoisen käytön käsitteet toimintaterapian lähteitä käyttäen.Opiskelija kuvaa persoonallisia ominaisuuksiaan ja vahvuuksiaan Minän tietoisen käytön ulottuvuuden näkökulmasta.
Opiskelija kuvaa itseään suhteessa Minän tietoisen käytön ulottuvuuksiin käyttäen havainnollistavia esimerkkejä. Opiskeija edistää aktiivisella toiminnallaan yksilö-, pari- ja ryhmätason toimintoja ja tehtäviä.

Arviointikriteerit hylätty
Ei käytössä

2.6.2024 18:50:47