Curricula
TTK23SM
Ei käytössä
Hyväksytty/Hylätty
Suomi
Ei käytössä
Ei käytössä
T&k-osuus: 0.00 op
Virtuaaliosuus: 0.00 op
Lähiopetus: 5 op
Kaija Nevalainen, Ulla-Maija Törmälä
Ei käytössä
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Osallistuva ja aktiivinen läsnäolo. Tehtäviä.
Opetusmenetelmät
Osallistavat avainluennot. Toiminnalliset yksilö-, pienryhmä- ja suurryhmäharjoitukset.
Aika ja paikka
Ei käytössä
Oppimisympäristöt
Ei käytössä
Opetusmateriaali
Hagedorn, R. 2000. Tools for Practice in Occupational Therapy. London: Churchill Livingstone. Sivut 83-90.
Hautala, T., Hämäläinen, T., Mäkelä, L. & Rusi-Pyykönen, M. 2011. Toiminnan voimaa. Toimintaterapiaa käytännössä. Helsinki: Edita. Sivut 100-112.
Mosey A.C. 1986. Psychosocial Components of Occupational Therapy. Philadelphia: Lippincott-Raven. Sivut 199-216.
Oheislukemista:
Nevalainen, K. & Törmälä, U-M. 2004. Minän tietoinen käyttö toimintaterapiakoulutuksen ydinprosessina. Teoksessa T. Alatolonen, L. Haaksiala, S-L. Halme, K. Serlo & K. Virolainen (toim.) Terveyttä ja hyvinvointia napapiiriltä päiväntasaajalle - Terveydenhuoltoneuvos Annikki Lämsän juhlakirja. Oulu: Oulun seudun ammattikorkeakoulu. Sivut 216-222.
Lisätietoja opiskelijoille
Toteutuu työpajaopintoina (edellyttää läsnäoloa).
Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei käytössä
Opettaja(t)
Kaija Nevalainen, Ulla-Maija Törmälä
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei käytössä
Tenttien ajankohdat
Ei käytössä
Kv-yhteydet
Materiaali pääosin englanninkielistä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
27 h Ohjattu työskentely
51 h Itsenäinen työskentely
57 h Osaamisen osoittaminen ja arviointi
135 h Yhteensä
Sisällön jaksotus
Toteutuu lähiopetusjaksoilla koko syksyn ajan 4 tuntia kerrallaan.
Arviointikriteerit hyväksytty
Opiskelija määrittelee keskeiset Minän tietoisen käytön käsitteet toimintaterapian lähteitä käyttäen.Opiskelija kuvaa persoonallisia ominaisuuksiaan ja vahvuuksiaan Minän tietoisen käytön ulottuvuuden näkökulmasta.
Opiskelija kuvaa itseään suhteessa Minän tietoisen käytön ulottuvuuksiin käyttäen havainnollistavia esimerkkejä. Opiskeija edistää aktiivisella toiminnallaan yksilö-, pari- ja ryhmätason toimintoja ja tehtäviä.
Arviointikriteerit hylätty
Ei käytössä