Curricula

Curriculum Table
Competences
Assessment Framework
General Information
Ryhmä(t)
LIK24KPM
Paikkoja
Ei käytössä
Arviointiasteikko
0-5
Opetuskieli
Suomi
Opintojakson tyyppi
Ei käytössä
Vastuuopettaja
Ei käytössä
Toteutustapa
T&k-osuus: 0.00 op
Virtuaaliosuus: 0.00 op
Lähiopetus: 5 op
Opettaja(t)
Topi Haapasalo
Pienryhmä(t)
Ei käytössä

Arviointiasteikko
0-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tehtävät ja arvosanan pisteytys
- Moodle-tentti 0 - 50 p
- Artikkelireferaatti (yksilötehtävä) 10 p
- Tiimityön reflektio (yksilötehtävä) 10 p
- Yritysraportti (ryhmätehtävä) 30 p

Pisteitä Arvosana
50 - 55 1
56 - 66 2
67 - 77 3
78 - 88 4
89 - 100 5

Opetusmenetelmät
Opetuksessa pyritään tukemaan opiskelijan omaa oppimisprosessia siten, että lähiopetuksessa korostuu opiskelijan oma toiminta yksin ja ryhmissä. Oppiminen perustuu opiskelijan omaan toimintaan, jota opettaja tukee.

Opetusmenetelminä toimivat mm.
- lähiopetus
- oheislukemistot
- aktivoivat kirjoitustehtävät (esim. referaatti)
- ryhmässä työskentely
- tietoperustan kokoaminen (yritysraporttia varten)

Opiskelijat toimivat lähiopetustunneilla erilaisissa harjoituksissa pareittain ja/tai ryhmissä. Opettaja antaa ohjausta ja palautetta pienryhmittäin sekä koko ryhmälle.

Aika ja paikka
Opintojakso suoritetaan päiväryhmillä lähiopetuksessa.

Oppimisympäristöt
Ei käytössä

Opetusmateriaali
Viitala ja Jylhä (2013): Liiketoimintaosaaminen
Opintojakson Moodle-alusta sisältää laajan materiaalipaketin.

Lisätietoja opiskelijoille
Ei käytössä

Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
Opintojaksolla on käytössä Oamkin HOT-käytäntö. HOT suoritetaan raportilla, jonka ohje on Moodle-alustalla.

Opettaja(t)
Topi Haapasalo

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla tehdään yritysraportti, jonka kohdeyrityksen opiskelijat valitsevat itse. Opiskelijat haastattelevat yrityksen henkilöstöä raporttia ja esitystä varten.

Tenttien ajankohdat
Opintojaksolla on Moodle-tentti. Uusintatentit Examissa.

Kv-yhteydet
Opiskelijat tekevät referaatin englanninkielisestä artikelista.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijan työ koostuu lähiopetuksesta, itsenäisestä työskentelystä sekä ryhmätyöskentelystä.

Sisällön jaksotus
Opintojakso toteutuu yhden jakson aikana.

Arviointikriteerit hyväksytty
1-2: Ammatillinen tietoperusta ja tiedonhaku
- käyttää yksittäisiä ammattikäsitteitä
- etsiä yksittäiseen tilanteeseen tietoa erilaisista tietolähteistä
- erottaa arkitiedon tutkitusta tiedosta

Ammattitaito, toiminta ja toiminnan kohde
- toimia yksittäisissä tilanteissa tehtäväksiannon mukaisesti
- osoittaa perehtyneisyyttä ammattialansa kohderyhmiin

Ryhmätyötaidot ja johtaminen
- toimia opiskelijaryhmän jäsenenä

Vastuullisuus
- osoittaa perehtyneisyyttä ammattialansa eettisiin periaatteisiin
- toimia turvallisesti
- noudattaa annettuja ohjeita ja sääntöjä
3-4: Ammatillinen tietoperusta ja tiedonhaku
- osoittaa perehtyneisyytensä alan tietoperustaan
- rajata tiedon tarpeen yksittäisissä tiedon käyttötilanteissa

Ammattitaito, toiminta ja toiminnan kohde
- toimia tyypillisissä tehtävissä/tilanteissa kohderyhmälähtöisesti

Ryhmätyötaidot ja johtaminen
- toimia tavoitteellisesti opiskelijaryhmässä

Vastuullisuus
- toimia ammattialansa eettisten periaatteiden mukaisesti
- noudattaa turvallisuusohjeita
5: Ammatillinen tietoperusta ja tiedonhaku
- käyttää ammattikäsitteitä johdonmukaisesti
- arvioida erilaisia tietolähteitä
- etsiä tietoa tiedonhankinnan prosessin eri vaiheiden mukaisesti ja perustella tietolähteiden käytön

Ammattitaito, toiminta ja toiminnan kohde
- suunnitella toimintaansa vertaillen ja analysoiden eri ratkaisuvaihtoehtoja
- toimia erilaisissa tehtävissä eri toimintaympäristöissä
- toimia ammatillisessa kohderyhmän huomioivassa tilanteessa itsenäisesti ja vastuullisesti

Ryhmätyötaidot ja johtaminen
- organisoida opiskelijaryhmän toimintaa
- suunnitella toimintaansa turvallisuus huomioiden

Vastuullisuus
- perustella toimintaansa ammattialansa eettisten periaatteiden mukaisesti

Arviointikriteerit hylätty
Ei käytössä

2.6.2024 18:55:52