Curricula

Curriculum Table
Competences
Assessment Framework
General Information
Ryhmä(t)
LIK24SPC
Paikkoja
Ei käytössä
Arviointiasteikko
0-5
Opetuskieli
Suomi
Opintojakson tyyppi
Ei käytössä
Vastuuopettaja
Minna Oksanen
Toteutustapa
T&k-osuus: 0.00 op
Virtuaaliosuus: 0.00 op
Lähiopetus: 5 op
Opettaja(t)
Minna Oksanen
Pienryhmä(t)
Ei käytössä

Arviointiasteikko
0-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Henkilökohtainen tentti (lähitentti, ilman materiaalia), 50 % arvosanasta; kirjan luvut 1-3; tentti pidetään pari viikkoa ennen opintojakson päättymistä (päivämäärä sovitaan opintojakson alussa).
Soveltava oppimistehtävä 50 % arvosanasta; tehtävässä analysoidaan jonkin yrityksen markkinointia tietoperustaan peilaten, painotus kilpailukeinojen käytössä. Oppimistehtävää tehdään ryhmätyönä koko jakson ajan.

Opetusmenetelmät
Lähiopetus (luennot, keskustelu, harjoitukset, oppimistehtävän käsittely, tentti) 34 h.
Itsenäinen ja ryhmässä opiskelu (kirjallisuuteen ja muuhun materiaaliin perehtyminen, oppimistehtävän tekeminen ja tenttiin valmistautuminen) noin 100 h.

Aika ja paikka
Ei käytössä

Oppimisympäristöt
Ei käytössä

Opetusmateriaali
Bergström, S. & Leppänen, A. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki: Edita, luvut 1-5 soveltuvin osin; kirja löytyy myös e-kirjana.
Oppimisympäristö Moodlessa oleva materiaali.

Lisätietoja opiskelijoille
Ei käytössä

Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
Hankitun osaamisen tunnistamisen menettely: HOT-hakemus tehdään Pepissä. Osaaminen osoitetaan reflektoivan raportin tai tentin avulla. Suoritus arvioidaan H- eli Hyväksytty-merkinnällä.

Opettaja(t)
Minna Oksanen

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Soveltava oppimistehtävä ja muita harjoituksia, mahdollisesti vierailuluentoja.

Tenttien ajankohdat
Opintojaksotentti jakson aikana.
Uusintamahdollisuus Examissa opintojaksotentin arvioinnin valmistumisen jälkeen.

Kv-yhteydet
Ei käytössä

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lähiopetusta on jakson aikana viikoittain lukujärjestykseen merkittyinä ajankohtina (34 h).
Itsenäinen tai ryhmässä opiskelu (noin 100 h): soveltava oppimistehtävä ryhmätyönä ja tenttiin valmistautuminen.

Sisällön jaksotus
Aikataulusuunnitelma (16 lähiopetuskertaa)

1. opintojakson aloitus, tavoitteet, sisältö ja suoritusvaatimukset, oppimistehtävän antaminen, markkinoinnin käsite, tehtävät ja tavoitteet
2. markkinointiajattelun kehittyminen, markkinoinnin toimintaympäristö, makroympäristö
3. markkinoinnin toimintaympäristö, mikroympäristö
4. kuluttajan käyttäytymiseen vaikuttavat tekijät
5. kuluttajan käyttäytymisen vaikuttavat tekijät
6. ostoprosessi
7. segmentointi ja ostajapersoonat
8. tentti
9. markkinoinnin kilpailukeinot, tuote
10. tuote
11. hinta
12. saatavuus, jakelu
13. markkinointiviestintä
14. myynti
15. ryhmätöiden käsittely
16. ryhmätöiden käsittely

Arviointikriteerit hyväksytty
Ei käytössä

Arviointikriteerit hylätty
Ei käytössä

2.6.2024 18:55:52