Curricula

Curriculum Table
Competences
Assessment Framework
General Information
Ryhmä(t)
JOH24KY
Paikkoja
Ei käytössä
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Opetuskieli
Suomi
Opintojakson tyyppi
Ei käytössä
Vastuuopettaja
Ei käytössä
Toteutustapa
T&k-osuus: 0.00 op
Virtuaaliosuus: 5.00 op
Lähiopetus: 0 op
Opettaja(t)
Juho-Antti Tuhkanen, Hanna Okkonen
Pienryhmä(t)
Ei käytössä

Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintotehtävien suorittaminen hyväksyttävästi.

Opetusmenetelmät
Kontaktiopetusta: pe 12.1. (4 h), pe 2.2. (4 h) ja pe 23.2. (4 h). Muutoin työskentely tapahtuu Moodle-oppimisympäristossä.

Aika ja paikka
Lukujärjestyksen mukaisesti, Moodle-ympäristö ja Zoom.

Oppimisympäristöt
Ei käytössä

Opetusmateriaali
Ojasalo, Moilanen & Ritalahti 2014 (tai uudempi p.). Kehittämistyön menetelmät, uudenlaista osaamista liiketoimintaan.
Toikko & Rantanen 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta.
Vilkka 2015. Tutki ja kehitä.
Kananen 2017. Kehittämistutkimus interventiotutkimuksen muotona, opas opinnäytetyön ja pro gradun kirjoittajalle.
Hassi, Paju & Maila 2015. Kehitä kokeillen, organisaation käsikirja.
Muu materiaali ilmoitetaan Moodle-oppimisympäristössä

Lisätietoja opiskelijoille
Tutkimusmenetelmien osuus on 3,5 op (opettaja Hanna Okkonen) ja tutkimusviestinnän osuus 1,5 op (opettaja Juho-Antti Tuhkanen).

Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei käytössä

Opettaja(t)
Juho-Antti Tuhkanen, Hanna Okkonen

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei käytössä

Tenttien ajankohdat
Opintojaksoon ei kuulu tenttiä.

Kv-yhteydet
Ei käytössä

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lähiopetus 12 tuntia, ohjausta noin 10 tuntia ja itsenäinen työskentely noin 100 tuntia.

Sisällön jaksotus
Ei käytössä

Arviointikriteerit hyväksytty
Hyväksytyn arviointikriteerit (numerointi vastaa osaamistavoitteita):
1.
Opiskelija tietää tutkimuksellisen kehittämistyön prosessin vaiheet.
Opiskelija peilaa tutkimuksellisen kehittämistyön prosessia kehittämistyöhönsä.
Hän määrittelee ja rajaa kehittämiskohteen.
Hän pohtii kehittämistyönsä metodologisia valintoja.
2.
Opiskelija valitsee tarkoituksenmukaisen lähestymistavan kehittämistyöhönsä.
Hän vertailee eri lähestymistapoja.
Hän perustelee valitun lähestymistavan.
3.
Opiskelija valitsee tarkoituksenmukaisia menetelmiä kehittämistyöhönsä.
Hän perustelee valitut menetelmät.
4.
Opiskelija käyttää lähteitä oikein opinnäytetyön raportissa.
Opiskelija käyttää lähteitä kriittisesti.
Opiskelija tunnistaa referoinnin ja suoran lainauksen erot.
Opiskelija merkitsee tekstiviittaukset ja lähteet Oamkin opinnäytetyön ohjeen mukaisesti.
5.
Opiskelija suunnittelee opinnäytetyönsä raportin.
6.
Opiskelija laatii opinnäytetyönsä tuloksista tiedotteen, blogin, asiatuntija-artikkelin tai posterin.

Arviointikriteerit hylätty
Arvosana on hylätty, jos tehtävät eivät täytä yllä olevia arviointikriteereitä tai jos tehtäviä ei ole palautettu toteutuksen määräpäiviin mennessä.

2.6.2024 18:38:04