Palvelumuotoilun soveltaminen korkeakoulupedagogiikassa -osaamismerkki

Tämän osaamismerkin saaja käyttää palvelumuotoilua korkeakoulupedagogisessa työssään osallistaen eri käyttäjiä muotoiluprosessiin ja kehittää sen kautta organisaation tuotetta/palvelua/prosessia.

Osaamistavoitteet:

  • Toimintaa korkeakoulupedagogisessa kehitystyössä ohjaa palvelumuotoilun prosessi, ideologia ja menetelmät.
  • Tuntee palvelumuotoilun hyödyt ja vahvuudet korkeakoulupedagogisen työn kehittämisessä.
  • Osaa käyttää eri työkaluja palvelumuotoilun prosessin eri vaiheissa.

Osaamisen hankkiminen:

Osaamisen osoittaminen:

Tuota teksti-tai äänitiedosto, jossa vastaat seuraaviin:

  • Kuvaa palvelumuotoilun prosessia korkeakoulupedagogisessa työssä, jossa olet itse mukana toimijana.
  • Sanoita konkreettisesti muotoilun prosessin eri vaiheet ja miten sovellat niitä korkeakoulupedagogisen työn kehittämiseksi.
  • Kuvaa, miten osallistaminen ja yhteiskehittäminen näkyy prosessin eri vaiheissa.
  • Kuvaa, millaisia palvelumuotoilun menetelmiä ja työkaluja käytät korkeakoulupedagogisessa työssä.
  • Kuvaa, mihin palvelumuotoilun ideologia pohjautuu tietoperustan kautta. Perustele tekemäsi käytännön ratkaisut suhteessa tietoperustaan.
  • Kerro, miten arvioit ja kehität muotoilemasi konseptin toimivuutta.

Hae merkkiä tästä.