Palvelumuotoilun soveltaminen korkeakoulupedagogiikassa -osaamismerkki
Tämän osaamismerkin saaja käyttää palvelumuotoilua korkeakoulupedagogisessa työssään osallistaen eri käyttäjiä muotoiluprosessiin ja kehittää sen kautta organisaation tuotetta/palvelua/prosessia.
Osaamistavoitteet:
- Toimintaa korkeakoulupedagogisessa kehitystyössä ohjaa palvelumuotoilun prosessi, ideologia ja menetelmät.
- Tuntee palvelumuotoilun hyödyt ja vahvuudet korkeakoulupedagogisen työn kehittämisessä.
- Osaa käyttää eri työkaluja palvelumuotoilun prosessin eri vaiheissa.
Osaamisen hankkiminen:
- Katso video Palvelumuotoilu opetussuunnitelmatyössä. Kesto 4:25 min.
Osaamisen osoittaminen:
Tuota teksti-tai äänitiedosto, jossa vastaat seuraaviin:
- Kuvaa palvelumuotoilun prosessia korkeakoulupedagogisessa työssä, jossa olet itse mukana toimijana.
- Sanoita konkreettisesti muotoilun prosessin eri vaiheet ja miten sovellat niitä korkeakoulupedagogisen työn kehittämiseksi.
- Kuvaa, miten osallistaminen ja yhteiskehittäminen näkyy prosessin eri vaiheissa.
- Kuvaa, millaisia palvelumuotoilun menetelmiä ja työkaluja käytät korkeakoulupedagogisessa työssä.
- Kuvaa, mihin palvelumuotoilun ideologia pohjautuu tietoperustan kautta. Perustele tekemäsi käytännön ratkaisut suhteessa tietoperustaan.
- Kerro, miten arvioit ja kehität muotoilemasi konseptin toimivuutta.